A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, 2011. október 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A tanári munka értékelése
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.

Problémafelvetések Tényleg a digitális tananyag a legfontosabb? “Kulcsrakész” tanóra? Átalakul a tanár szerepe? Szolgáltatások, vagy megoldás? Hol állunk egyáltalán?

Átlagos költségek: TerületKb 2010 (+-1%) Tanárok fizetése39% Tanári munkát támogatók fizetése 8% Menedzsment4% Egyéb személyzet20% Összesen fizetések71% Oktatási anyagok2% ICT1% Tanártovábbképzés0% egyéb26% összesen29% A jelenlegi tartalmi fejlesztések a költségek 1-2%-ra fókuszálnak

Az innováció 3 dimenziója és fejlődése a szolgáltatási piacon Médium Ajánlat, “termék” Üzleti Model P-€ E-€0 P-€ E-€ P-€ E-€ Tartalom +WF 1 Tartalom +WF 1,2 Tartalom +WF 1,2,n Megoldás Cím alapú Model Megoldás alapú Model Eszközök VLE/SMS Digitális mérés értékelés SNI szolgáltatások Tanár képzés Jelmagyarázat: -WF: munkafolyamat -P: papír alapú tartalom -E: elektronikus tartalom -VLE-SMS :(Virtual Learning Environment, School Management System (Virtuális Tanulási Környezet és Iskolai ügyviteli rendszer)

A tanári munkafolyamat Egyéb iskolai aktivitás 6% Egyéb iskolai aktivitás 6% Képzés 5% Képzés 5% Tervezés 1% Tervezés 1% Vizsgáztatás 4% Vizsgáztatás 4% Anyagok készítése 4% Anyagok készítése 4% Felkészülés 12% Felkészülés 12% Adminisztráció 11% Adminisztráció 11% Elmélet 32% Elmélet 32% Gyakorlat 17 % Gyakorlat 17 % Teszt/mérések 4 % Teszt/mérések 4 % Coach 2% Coach 2% Szülőkkel való kommunikáció 2% Szülőkkel való kommunikáció 2% A tanári munkafolyamat, és a pedagógusok valós igényei

Pedagógusok prioritásai (igényfelmérés eredményei, 4600 pedagógus, nem reprezentatív minta). Megoldások fejlesztése a diákokkal való személyes (1:1 foglalkozáshoz) Megoldások a tanulási eredmények növelésére SNI megoldások Megoldások a Tanárképzés támogatására Megoldások az adminisztrációs terhek csökkentésére Megoldások a szülők és tanárok közötti kommunikáció segítésére Megoldások a tanterven kívüli feladatok segítésére E-learning megoldások Megoldások IT eszközök számának növelésére NLFLUKFIPLWAHUÁtlag : 50% felett: 30% felett

Tanári felmérés kormányzati elvárások sűrű változása miatt elégedetlenek a pedagógusok Szülők és tanárok között nagy a konfliktus – nagyok az elvárások, nincsenek eszközeik az eredmények bemutatására Nincs idő a szülőkkel való hatékony kommunikációra Technikai eszközök hiánya Nálunk a legnagyobb az igény az egyéni képzésre (karrier vagy segítségkérés?) Tanárok megbíznak a kiadók tartalmaiban (apátia, időhiány vagy bizalom?) Az SNI-s diákok képzése különösen problémás (inkább az integrált osztályok miatt, mint a tartalmakhoz kapcsolódóan) Néhány tanulság

8 Alapmodulokhozzáadott értékű modulokszolgáltatások Pedagógusok prioritásai PLS Menedzser Házifeladat menedzser Mérés-értékelés Teljesítmény "műszerfal" Riportolás Tartalomkezelő Osztály adminisztráció Kommunikáció menedzsment Egyéb szolgáltatások Virtuális tanár Tanártováb- bképzés Iskola hatékonyság konzultáció egyéb szolgáltatások dolgozatjavítás, házifeladat stb.. XXX XX 1:1 a diákokkal X XX X X A tanulási eredmények javítása XX XX Problémás gyerekekkel való foglalkozás (SNI) X XX Tanártovábbképzések X X X Adminisztrációs terhek XX Szülők elvárásai Tanterven kívűli feladatok X XX digitális tartalmak hiánya XXX X ICT eszközök hiánya XXX XXX XX finanszírozási problémák X X X XX X X A pedagógusok igényeihez illeszkedő Integrált rendszer moduljai (pirossal a kiemelten fontos modulok)