Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Teszt Eladási hely.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
6. A reklámeszközök.
Köz- és zártterületi reklámok
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
A reklámeszközök jellemzöi
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Készítette: Unyatyinszki Csaba
Értékesítési csatornák
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Marketingkommunikáció
A könyvtár marketing stratégiája
A kommunikációs mix elemei
Közönségkapcsolatok (PR)
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
GERILLA-MARKETING.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Reklámozás, Public Relations
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Operációkutatás eredete
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Reklámtervezés és reklámhatékonyság 12. szeminárium
Vizsga feladatok (Minta)
8. Az eladásösztönzés.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Hatékony hirdetés az Etarget hálózatban. TIPP 1: Közvetlen fejléc * lényegre törő * a termék fő gondolatáról szól.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
A reklám centruma.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
az Akasztói Szikiponty
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14 A reklám Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14

Reklám fogalma: ● Ötletek, termékek és szolgáltatások személytelen, fizetett különböző médiában megjelenített bemutatása, melynek célja a termék megismertetése, a szolgáltatás „láthatóvá tétele” az értékesítés előmozdítása érdekében.

Reklámozás: Olyan kommunikációs tevékenység, melynek során: ● valamilyen információt ● különféle kifejezésmóddal ● közvetítő szöveg segítségével Eljuttatunk a vásárlókhoz / fogyasztókhoz.

Reklám célja: Tájékoztatás: új termék bemutatása a piacon → termék új felhasználási módjának megismertetése → árváltozás kommunikálása → termék működésének magyarázata → téves feltevések korrigálása, image változtatás

2. Meggyőzés: → márkapreferencia kialakítása → áttérés a vállalkozás márkájára → azonnali vásárlásra ösztönzés

3. Emlékeztetés: → a fogyasztó emlékeztetése arra, hogy a közeljövőben szüksége lehet a termékre / szolgáltatásra → igénybevétel / vásárlás helyére, módjára → fogyasztó érdeklődésének fenntartása szezonon kívül is → folyamatos márka-erősítés

Reklám tárgya lehet: ► termék / szolgáltatás tulajdonságai ► kiegészítő szolgáltatások ► ár ( „csak most, csak Önnek” ) ► beszerzési hely ► időbeosztás ► eladási kondíciók, fizetési feltételek ► védjegy, vállalati embléma stb.

Hogyan üzenjünk? Milyen legyen az üzenet? … ☻ hihetőség, bizalom ☻ pozitív megfogalmazás ☻ egyszerűen ☻ következetesség ☻ célcsoport figyelembevétele

Reklám hatékonyság: ♦ költségvetés abszolút és relatív nagysága ♦ az üzenet hatásossága ♦ a piaci körülmények ----------------------------------------------------------- ● sikerült-e az üzletet hatékonyan tolmácsolni? ● az üzenetet a célközönség megértette- e?

● elértük-e a célunkat? (növekvő piac → magasabb rendű termék / szolgáltatás → jól körülhatárolt és könnyen elérhető célpiac → széleskörű elosztási hálózat)

Reklám céljai, reklám költségvetése Reklámtervezés: Helyzetelemzés ↓ Marketing stratégia Reklám céljai, reklám költségvetése ↓ ↓ Reklámszöveg terv. ↔ Média kiválasztása ↑ Reklámkutatás

Hatásos reklámszöveg: ■ rövid, logikus, lényegre törő, világos ■ érdekes, felkelti az érdeklődést és a vágyat ■ utal a célközönség saját érdekére ■ tények mellett egyediségeket, előnyöket hangsúlyoz ■ célközönség nyelvén beszél, bevonja ■ a vásárlót aktív válaszadásra buzdítja

Reklámeszközök csop.: › az üzenet eljuttatásának módja szerint: • közvetlen: prospektus, előszó, ajándék • közvetett: plakát, sajtóreklám, TV-reklám › az üzenet értékelhetősége alapján: • vizuális (mutatványok, plakát, film…) • auditás (rádió-reklám, magnószalag) • audiovizuális (reklámfilm) • egyéb (kóstoltatás, illatminta)

› Irányíthatóság (terület, célcsoport) szerint: • irányítható (egyes nyomtatványok, sajtótermékek) • részben irányítható (helyi rádió, TV reklám) • nehezen vagy nem irányított (TV, plakát, reklám)

› Reklámhatás és köztere alapján: • közterületi reklámok (plakát, kirakat) • belső reklámeszközök (cégér, kirakat) • külső reklámeszközök (plakát, szórólap)

› Felhasználhatóság alapján: • alap eszközök: melyek önmagában alkalmasak (sajtótermékek, plakát, rádió, DM) • kiegészítő termékek: alapeszközzel együtt alkalmasak (reklámajándékok, multimédiás eszközök)

› reklámgondolat terjesztésében betöltött feladat szerint: • teljes (plakát, sajtóhirdetés, TV-reklám) • részleges (cégjelzéses, levélpapír)

A sajtóreklám Előnye • visszakereshető • tömeges elérés • gazdaságos • széleskörű ismertség • sokoldalú kreatív lehetőség Hátránya • gyorsan elévül • zsúfolt • hosszú lekötési idő • költséges • lapon belül bizonytalan az elhelyezése

A hatásos sajtó reklám: ♦ ragadja meg az olvasó figyelmét, érjük el, hogy olvassa ♦ a reklámüzenet legyen jól értelmezhető, jól olvasható

Reklámhirdetések Előnye Hátránya • visszacsatolás lehetősége rugalmas • visszakereshető, irányítható • kevés a kreatív korlát • relatív alacsony költség • közvetlenség Hátránya • zsúfoltság • hosszú iktatási idő

Reklámlevél írásának alapelvei: ♦ ragadja meg az olvasó figyelmét, érjük el, hogy elolvassa ♦ legyen személyre szabott ♦ legyen gördülékeny, jól érthető, jól olvasható, ne legyen hosszú ♦ bíztassuk az olvasót a cselekvésre, legyen könnyen megválaszolható

TV reklám Hátránya Előnye • hullámzó nézettség • audio-vizualitás • nagy a közlési sebesség • korlátozott irányíthatóság • zsúfolt • nagy költség Előnye • audio-vizualitás • információ befogadás kényelmes • nem igényel nézői aktivitást • látványosság • tömeges és szelektív • érzékszervi hatás • magas presztizs

A hatásos TV reklám: ♦ üzenetük ne legyen tűnékeny ♦ audiovizuális hatás ♦ használjuk ki a programkörnyezetet ♦ reklámdömping

Rádió reklám Előnye • beszéd kifejező ereje • személyesebb, közvetlenebb • beszéd + zene + egyéb effektek • nagy a sugárzási sáv, nagy elérési terület • nem igényel hallgatói közreműködést • tág teret ad a képzelőerőnek

Hátránya • csak hallás után felfogható • „szó elszáll” gyorsfelejtés • vizualitás hiánya • gyors közlési sebesség

Plakát reklám Előnye • kép kifejező ereje • széles publicitás • erős figyelemfelkeltő hatás • kisebb konkurencia • tartós hatás • méretnöveléssel a hatás sokszorozható

Hátránya • csak tömör üzenet • korlátozott információ átadási lehetőség • időigényes előállítás • rongálható • kis méretben hatástalan • korlátozott irányíthatóság • kreativitási lehetőség

Köszönöm a figyelmet! Sziasztok