Közönségkapcsolatok (PR)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Public Affairs – Issues management
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Közönségkapcsolatok (PR)
PUBLIC RELATIONS - PROPAGANDA - KÖZÖNSÉGSZOLGÁLAT - KAPCSOLATSZERVEZÉS
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Divizionális (divíziós) szervezet
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Szervezeti Formák Tradicionális Szervezeti Formák
Szervezeti formák 1. rész
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Vállalkozásmenedzsment I.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Kérdések a második zh-hoz
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A vásárlási döntés folyamata
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Közönségkapcsolatok (PR) Alapfogalmak

Alapfogalmak Az emberek a különböző társ.-i, gazd.-i, pol.-i kult.-is stb funkciók ellátására szervezeteket hoznak létre. A szervezet meghatározott cél(ok) megvalósítására létrehozott társ.-i egység: Szabályozott Saját döntési rendszer Saját információs rendszer Hierarchikus Háromfélék lehetnek: Profitorientált (for profit) Nem profitorientált (non profit) Kormányzati, államigazgatási (govermental)

Alapfogalmak Közönségkapcsolat: intézmények,vállalkozások, a kisebb és nagyobb vállalatok, valamint a nonprofit szervezetek kommunikációs tevékenysége Közönségkapcsolatok = PR (Public Relations) A PR a közönség és valamilyen szervezet közötti viszonnyal foglalkozó tevékenységrendszer. Tervszerűen, tartósan és tudatosan fejleszti a közvetlen társ.-i környezet és a szervezet közötti kapcsolatokat, a közönség megértése, bizalmának és támogatásának megnyerése érdekében. Feltételezi a kétoldalú kapcsolatépítést, ha kell módosítja a szervezet és dolgozóinak magatartását.

Alapfogalmak A PR definíciójának sokféleségének oka: A PR Interdiszciplináris (szoc., pszich., mat., inf. stb) Egy gyakorlati tevékenység leírására születtek ezek a definíciók. A kommunikációs aktivitás célját és értelmét a HÍRNÉV, a gyakorlati folyamatok szintén az IMAGE képezi. Jelentős fejlődésen ment keresztül.

Alapfogalmak A szervezetnek a környezetével kialakított viszonya lehet pozitív vagy negatív. + ha a szervezet tevékenységét környezete elismeri, értékeli (termékeit vásárolja, szolgáltatásait használja). A szervezet hírneve +, jó az image, bizalommal vannak a szervezet iránt - ha a fenti pontok ellentétét tapasztaljuk. A környezet nem ismeri el, nem értékeli teljesítményét… Mindkét esetben tudatosan fejleszthető. Ezek a helyzetek nagyon gyorsan változnak, relatív minőséget jelent a + és – viszony.

Alapfogalmak A környezettel kialakított viszony fejlesztése az adott szervezet kapcsolatain keresztül történik. Eszközei: Maga a tevékenység és a szervezet magatartása Kommunikáció A PR tevékenység feladata a szervezetről szóló info-knak a környezetet alkotó célcsoportokhoz történő tudatos eljuttatása a kommunikáció sajátos eszközeivel.

Alapfogalmak A PR a hírnévről szól. A hírnév annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz, és amit mások mondanak rólad. A PR munkafolyamat tervszerű és hosszantartó erőfeszítés a környezet és a szervezet közötti viszony építésére és fenntartására. A PR egy szervezet kommunikációjának a szervezését jelenti.

Alapfogalmak A PR célja: az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló- kommunikációs kapcsolatok alakítása. Feladata: a szervezet és a környezete közötti Komm.-s kapcsolatok elemzése Komm.-s programok szervezése Komm.-s programok tervezése és kivitelezése Komm-.s programok értékelése

Alapfogalmak A PR tevékenység komm.-s és kapcsolatszervező tevékenységet jelent Az adott szervezet totális kommunikációját érinti A hírnév menedzselését jelenti A közönség és a szervezet célcsoportjai véleményének, értékelésének befolyásolását jelenti.

Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: Kommunikáció elmélete és folyamata Reklám Médiajog és –etika Kutatás Médiaanalízis Grafika Szerkesztés Szövegírás

Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: Szervezeti struktúra és magatartás Statisztika Nyelvek Természettudomány Társadalmi szolgáltatások Humán tárgyak Személyzetirányítás Vezetéstudomány

Alapfogalmak A PR tevékenységhez szükséges ismeretek: Közvéleményformálás Kormányszervezetek Politológia Közgazdaságtan Üzleti irányítás Hierarchia a szakmában: Vezető tanácsadó PR menedzser PR asszisztens Folyamatos tanulást igényel nemcsak a szakterületek tekintetében.

Alapfogalmak PR Újságírás Hírértékben gondolkodik Teljes kommunikációt szervez Hírnév, image vezérli Szervezeti identitású Teamproduktum Objektivitás jellemzi A szakma társ.-i presztizse kicsi Újságírás Hírben, szenzációban gondolkodik Kizárólag saját médiapublicitást szervez Saját médiájának példányszáma vezérli Személyes identitású Individuális Szubjektivitás megengedett A szakma társ.-i presztizse nagy

Alapfogalmak Reklámszakma PR Cél az áru eladása Közvetlen befolyásolás Piaci taktika eszköze Egyoldalú kapcsolat Szűkített információk Potenciális fogyasztóhoz szól Kereskedelmi munka része Szervezetileg a ker. igazg. alá tartozik profitorientáció PR Cél a bizalom, támogatás Közvetett befolyásolás A piaci stratégia eszköze Kétoldalú kapcsolat Teljes körű információk Valamennyi érdekszférához Menedzsment munka része Szervezetileg a menedzsment része Szervezeti és közérdek együttes képviselete