Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
A világ 2004-ben Egy Norwég diplomatát, Charung Gollart, arra kértek, hogy az ENSZ-nek egy rajzos prezentáción keresztül mutassa be 2004-ben a világ fő.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Videó kommunikáció ben!  Marketingtorta – IV. Fókuszban a webáruházak  WebSEO Kft. Horváth Ernő.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
ZARGES munkavédelmi hírlevél
Készítette: Bordás Gábor, mozgóképkultúra és médiaismeret szakos hallgató IMAGE ELEMZÉSE Szeretettel köszöntöm előadásomon! Az elkövetkező percekben az.
Savaria Dance Festival (Szombathely). Mi is a Savaria Nemzetközi táncverseny?  A Savaria Nemzetközi Táncverseny az ország legkiemelkedőbb versenytáncos.
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
A Krúdy Gyula Városi Könyvtár katalógusának használatáról…
E.ON – Versenyben Önökért!
Manhattan a sivatagban
Nav N Go Vállalati áttekintés Bevezetés  A Nav N Go Kft ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi és innovatív megoldásokat kínáljon.
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
BCD Travel Hungary – Vista Utazási Iroda
Az IKT szerepe a gazdaság erősítéséért Ilosvai Péter, IT Services Hungary.
Navigációs segédlet: Elite Alliance Club MINDENKI 1 SZÁMÍTÓGÉPRŐL CSAK 1 SZÁMLÁT NYITHAT KI! SOKKAL BIZTONSÁGOSSABB HA A CSALÁDNAK EGYBEN FEKTETED BE!PROBLÉMA.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
A nemzetközi üzleti élet etikája
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Tájékoztató az R programról pszichológusoknak. A programról Az R egy nyílt forrású statisztikai és grafikai környezet, egyben programozási nyelv, amelynek.
Image elemzés: A Szegedi Egyetemi Könyvtárról
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Készítette: Köhler Ágnes 1. A prezentációban a Gödöllői Városi Múzeumot kívánom bemutatni és elemezni. Remélem bővebben tájékozódik az intézmény szolgáltatásairól.
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Közös katalógusok melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Internetes források alapján készítette:
Na ne …  gondolhatná de ez nem vicc ! Nézzen be hozzánk !
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Környezeti kontrolling
Vállalati arculat.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Bernáth Leila Bizderi Melinda Kolonics Melinda Tujner Viktória
Ugrás az első oldalra Pályázatmenedzsment Rácz József tanácsadó Készült a NFGM támogatásával, a KKC-2007-K projekt keretében.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
Kurzus adatlap Transzparens, a legfontosabb információkat tartalmazó saját kurzus adatlap Minden kurzusnak külön adatlapja van Minden oktató a saját admin.
Az NVU webszerkesztő program
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
rendszer intézményértékelés és projektértékelés Felhasználói segédlet 2005.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Gazdasági Szolgáltatások Tagozat XXV. Gazdasági Tevékenységet Segítő Szolgáltatási Osztály Megújuló Energiák Szakmai.
Készítette: Derecskei Nikolett
Az ALTANA Pharma AG arculatértékelési tervezete
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
FPGA Készítette: Pogrányi Imre.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
Operátor (betanított szerelő) munkatársakat.
Lear Corporation Magyarország Kft.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Gyakornokokat Gödöllői gyárunkba keresünk az alábbi területekre:
Mérnökségi gyakornokot
Prezi Lőrincz Mercedes Iftenie Márta „Szász Adalbert” Sport Líceum
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
Előadás másolata:

Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Életre tervezve Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Készítette: Szendrei Irina EKTF Nemzetközi Tanulmányok Levelező szakos hallgató CISQD0 Tel.: +36 20 448 67 10 E-mail: irina.szendrei@gmail.com Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Köszöntés Kedves olvasó! Életre tervezve Kedves olvasó! A következőkben egy internacionális kiterjedtséggel rendelkező és a világon szinte mindenhol ismert céget, a Robert Bosch GmbH-t fogom bemutatni. Prezentációmban kitérek a vállalat arculatára illetve tevékenységi köreire, a cég promotálási ezközeire, a termékcsoportokra és azok célközönségére is. Robert Bosch GmbH

Életre tervezve A Robert Bosch GmbH Robert Bosch GmbH

„Inkább pénzt veszítsek, mint bizalmat!”- Robert Bosch A cég filozófiája Életre tervezve „Inkább pénzt veszítsek, mint bizalmat!”- Robert Bosch A céget 1886-ban Robert Bosch alapította „Finommechanikai és Elektronikai Műhelyként”, Stuttgartban. 1899 óta van jelen Magyarországon, mára az ország második legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett belőle. A munkatársak száma meghaladja a 32000 főt, 2008-ban forgalma meghaladta az 1,3 millió eurót. Az alapító a technikát a hétköznapi élet szolgálatába állította. Az egyszerűségre, könnyű kezelhetőségre helyezte a hangsúlyt,hosszú élettartamú, megbízható készülékekkel szolgálta ki a felhasználók életét. Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Célcsoportok Életre tervezve A cég célcsoportjai részlegenként eltérnek: A gépjárműfelszerelések üzletág célcsoportjai azon autógyártó cégek, amelyeknek szükségük van jó minőségű és hosszú élettartamú elektromos illetve elektronikus alkatrészekre személy- és tehergépjárművekhez. Az elektromos kéziszerszámok részleg célcsoportjai a kis- és nagyvállalkozók, amelyek ipari területeken dolgoznak, azonban a magánemberek számára is kompakt, olcsó és könnyen kezelhető, jó minőségű termékeket ajánlanak. A biztonságtechnikai részleg azon cégeket és magánembereket hivatott megcélozni, akik adnak biztonságukra, nemcsak a munkahelyükön, hanem otthonukban is. A háztartási gépek üzletág azon háziasszonyokat célozza meg, amelyek gyorsan és egyszerűen szeretnek otthon a konyhában dolgozni, illetve azokat az éttermeket és vendéglátóipari egységeket, akik tiszta és gyors munkának köszönhető finom ételekkel, vagy akár kávéval szeretnék fellendíteni üzletük forgalmát. A cég Junkers nevű leányvállalata, a takarékosságra helyezi a hangsúlyt, azon csoportokat (cégeket és magánembereket-tulajdonképpen minden embercsoportot aki használ fűtést) célozza meg, amelyek nem szeretnének a fűtésszámlán kevesebb Celsius-ok árán kurtítani. Modern megoldások, a fűtésszámla csökkentésére fagyoskodás nélkül. A Bosch Rexroth pedig ipari szféra ügyfelei számára nyújt a folyamatirányítás, pneumatika, hidraulika, elektromos hajtások területén szolgáltatásokat és termékeket. Robert Bosch GmbH

Nemzetközi terméktörténet Életre tervezve 1887: az első alacsony feszültségű mágnesgyújtás gyártása 1897: az első gyújtás beépítése járműbe 1902: az első nagyfeszültségű mágnesgyújtások, az első gyújtógyertyák 1927: Bosch adagolók gyártása dízelmotorokhoz 1928: az első Bosch elektromos kéziszerszám 1933: a háztartási készülékek gyártásának beindítása 1958: az első mosógépek gyártása 1976: az első sorozatban gyártott ABS rendszer piaci bevezetése 1986: a kipörgésgátló (ASR) sorozatgyártása 1989: a Travelpilot navigációs rendszer bevezetése 1995: GPS-ek bevezetése 2005: személygépkocsik éjjellátó rendszerének sorozatgyártása 2007 Start/Stop rendszerek piaci bevezetése Robert Bosch GmbH

Nemzetközi cégtörténet Életre tervezve 1886: Robert Bosch megalapítja a „Finommechanikai és Elektrotechnikai” műhelyét 1898: Nagy-Britanniában megnyílik az első külföldi képviselet 1909: megnyílik az első külföldi gyártóhely az USA-ban 1921: megalakulnak az első Bosch ügyfélszolgálatok 1932: a Junkers & Co. GmbH cég átvétele 1933: Ideal-Werke für drahtlose Telephonie AG átvétele (ma Blaupunkt GmbH) 1967: Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH alapítása (ma: BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) 2002: a Mannesmann Rexroth AG átvétele Bosch Rexroth AG néven 2003: Buderus AG átvétele 2007: a Pharmatec GmbH Drezda megszerzése 2008: megállapodás egy füstgáz-visszavezető és turbótöltő rendszert gyártó cég alapításáról a Mahle GmbH Stuttgarttal Robert Bosch GmbH

Magyarországi történet Életre tervezve Magyarországi történet 1898: Robert Bosch megbízza Dénes Ede mérnököt a Bosch termékek értékesítésével az Osztrák-Magyar Monarchiában 1918: Bosch megalapítja az első magyarországi lerakatát, Budapesten a Vas utca 16-ban, Bosch Róbert Kft. néven 1928: a székhely már a Váci úton van, és teljesen önálló a bécsi központtól 1946: a céget a szovjet katonák hadizsákmányként elfoglalják 1952: államosítás, az új cégnév, Budapesti Autóvillamossági Felszerelések Gyára 1991: a Robert Bosch Kft. megalakulása 1994: a Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH leányvállalatának alapítása 1998: új leányvállalat nyílik Hatvanban, Robert Bosch Elektronikai Gyártó Kft. néven 2001: a Bosch Rexroth Hajtás- és Vezérléstechnika Kft. a magyarországi csoport tagja Robert Bosch GmbH

Termékcsoportok, részlegek Életre tervezve Elektromos kéziszerszámok barkácsolóknak Elektromos kéziszerszámok az ipar és kereskedelem számára Kerti szerszámok Háztartási készülékek Fűtéstechnika (Junkers, Bosch Thermotechnik) Biztonsági rendszerek Gépjármű alkatrészek Diagnosztika Rendszerek és termékek autógyártók részére Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH A cég budapesti központja Budapest, Gyömrői út Életre tervezve Budapest, Gyömrői út Az épület környezetében láthatunk egy ügyfélparkolót illetve egy nagy udvart is, amely egy kis zöldövezetet csempész az irodák sokaságának világába. Amint belépünk, egy modern belsőt találunk, tele a cég logójával és reklámjaival, illetve egy termékeket tartalmazó vitrinnel. Az egyszerű és régi külső, modern belsőt takar. A cég zászlóján ugyanazt az emblémát láthatjuk, mint az épületen, ugyanazokkal a színekkel. Az épület mondhatni csupán ellátja a célját, hiszen egy egyszerű , régi típusú irodaházat láthatunk a képen. Robert Bosch GmbH

Belső táblák, plakátok, névjegykártyák, nyomtatott anyagok Életre tervezve A cég belterületén található táblák színvilága azonos a cég arculatának alapszíneivel, tehát a piros, szürke, kék színekkel. Illetve részlegenként a zöld és sárga árnyalatait is felfedezhetjük Plakátok a cég területén is találhatók, a plakátokból készült képek a falra kifüggesztve láthatók. Néhány példa: Robert Bosch GmbH

Belső táblák, plakátok, névjegykártyák, nyomtatott anyagok Életre tervezve A névjegykártyákon szintén a piros Bosch logó látható, mellette az ezüst emblémával, az adott személy közvetlen elérhetőségeivel. Nyomtatott, illetve nyomtatni való anyagokat a cég weblapján is találhatunk. A fontos vállalatot illető hírek szerepelnek a honlap „Hírek” menüpontjában, ahonnan ízlés szerint a sajtó felhasználására készült anyagokat kereshetünk. Ezeken kívül a vállalatnak saját újságja van, Boschzünder néven. A Boschzünder idén is a legjobb belső dolgozói újság címet nyerte a „Print-Employees” kategóriában a League of American Communications Professionals (LACP) zsűrije szerint. A magazin kéthavonta körülbelül 165.000 példányban lát napvilágot, 8 nyelven (német, angol, francia, kínai, portugál, cseh, spanyol és japán nyelven), a dolgozók összetartozás-érzését erősítendő. Íme az idei egyik szám: Robert Bosch GmbH

A cég megjelenése, logók Életre tervezve A termékeken megjelenő logó színe, termékcsoporttól függ, azonban a piros betűkkel írt „BOSCH” felirat mindig ugyanaz marad. Robert Bosch GmbH

Szlogen Robert Bosch GmbH A Bosch általános szlogenje: Életre tervezve A Bosch általános szlogenje: „Életre tervezve” / „Invented for Life” / „Technik fürs Leben” A szlogen egyszerű és mindent elmond a cég hozzáállásáról. A Bosch mindig törekedett arra, hogy termékei minden téren könnyen használható, profi, és hosszú életű technikát képviseljenek elérhető áron. A szlogen számomra magában foglalja, hogy egy ilyen technika egy életen keresztül kísérheti az embert, vagyis mindig helyt áll, ha szükség van rá. Másrészről pedig a márkatársak között ezzel a jelmondattal „életképesnek” mondja magát, amely igen merész kijelentés a többi márkára nézve. De fémjelezheti csupán a technika rátermettségét is. Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Weblap Életre tervezve A weblap igen informatív, és könnyen kezelhető. A részlegek külön menüpontban szerepelnek: Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Weblap Életre tervezve Rögtön az első oldalon ( www.bosch.hu) találhatjuk az aktualitásokat, híreket, egy „websegédet”- amely kereső funkciót tölt be, a fejlécben találjuk az impresszumot, még egy keresőt, kapcsolat menüpontot, hírlevélre feliratkozás lehetőségét illetve van lehetőségünk angol nyelvre váltani a honlap nyelvét. A különböző részlegek nevére kattintva eljuthatunk azoknak oldalára. A következő diákon néhány példa: Robert Bosch GmbH

Életre tervezve A honlapon szembarát színeket használtak, mégis megfelelnek a termékcsoport színvilágának A honlap tartalmát sem a PR elemek határozza meg, hanem az informativitás. A termékek a Bosch felfogás alapján eladják magukat. Robert Bosch GmbH

Életre tervezve A webes felület könnyen és gyorsan töltődik, nem fagy meg, és az animációk képe is folyamatos A tájékozódás a menüpontok között is igen egyszerű, mondhatni nevén nevezik a gyereket. Minden oldalon találhatunk kereső menüt, így ha nem találnánk valamit mégis, akkor ezzel a módszerrel biztosan megtaláljuk. Robert Bosch GmbH

Életre tervezve Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Reklámok Életre tervezve A Bosch termékeket promotáló reklámok többnyire nem történetek, vagy jelenetek, a termék maga van fókuszban. A termék használat közben, olyan használók tulajdonában akik az adott termék célcsoportjai. A továbbiakban három külön termékcsoport reklámját mutatom be: I. Német nyelvű mosógépreklám 1956-ból: Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Reklámok Életre tervezve Ez a reklámfilm tipikus példája az előbb leírtaknak. Egy semleges fehér háttér előtt, egy középosztálybeli hölgy újságot olvas a mosógép mellett. A reklám maga tulajdonképpen azt a háziasszonyi réteget célozza, akinek a gyermekei mellett még sok minden másra kell időt szakítania. Az új Bosch mosógép azonban kitűnő megoldás erre a problémára. Teljesen automatává tehető egy „mosókártyával, melynek barázdái tartalmazzák a megfelelő programot, csak meg kell várni amíg végez és már teregethetünk is. S a mosási idő alatt Ahogy az a képen látható is: Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Reklámok Életre tervezve S ha így teszünk, máris nyertünk 2 órát a családnak, vagy magunknak, máris ilyen boldog mosollyal nyugtázhatjuk,hogy a ruhák tiszták és mégsem fáradtunk el közben: Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Reklámok Életre tervezve II. Német Autó- és Motoralkatrész reklám az 1920as évekből: A reklám narrátorának első mondatai közé tartozik, hogy a Bosch, mint mindig, most is ott vannak a versenyen, bármi baj történik rendelkezésre állnak. Akkoriban a Bosch nagy szponzora volt az autóversenyeknek is. A legszignifikánsabb mondat, mely a reklám lényegét adja: „Bosch ist eine Syntese von Wissenschaft un Kunst” azaz „A Bosch szintézis a tudományból és művészetből.” A reklámban a Bosch által támogatott és felszerelt versenyző nyeri a versenyt. Még néhány kép a reklámból : Robert Bosch GmbH

Reklámok Életre tervezve Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Reklámok III. Bosch ipari szerszámok reklámja Életre tervezve III. Bosch ipari szerszámok reklámja Ez a spot egy hosszabb jellegű és technikai ,magyarázatokat is tartalmazó reklám. A célközönsége egyértelműen az ipari szolgáltató, építési vállalkozói réteg, hiszen a hosszas technikai magyarázatokat egy hétköznapi ember nem biztos,hogy értheti. Ez az anyag ismét igazolja az elején tett kijelentésemet: A reklám szlogenje: „Profiknak, profiktól.” Robert Bosch GmbH

Kültéren megjelent reklámplakátok Életre tervezve Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Járművek Életre tervezve A cég hivatalos autói többnyire Ford márkájú autók. Robert Bosch GmbH

Robert Bosch GmbH Ruházat Életre tervezve Ez a kép egy braziliai üzemben készült, a színvilága is ennek felel meg. A dolgozó mellkasán látható embléma azonban mindenhol a világon ugyanaz. Piros felirat és ezüst embléma. Magyarországon általában egyszínű fehér, fekete és sötétzöld pólókat és ruházatot láthatunk, a szokásos logóval. Robert Bosch GmbH

SWOT analízis összegezve Életre tervezve A vállalat erőssége, hogy képes változni, a környezetéhez sikeresen alkalmazkodni, nem átall a jövőjébe akár milliárdokat is fektetni, illetve törekszik rá,hogy megtartsa értékes munkaerejét, még válságos helyzetben is. A cég lehetőségekben bővelkedik,hiszen olyan technikát képvisel és gyárt, amely mindig fejlődik a korral és ezekben a termékekben nagyon sok potenciál lakozik. A Bosch gyengesége talán, hogy ugyan a termékcsoportok tekintetében, ugyan több lábon áll, ám legnagyobb lába az autóipar, amely minden válságos helyzetben áldozatául eshet a stagnáló vagy éppen romló gazdasági helyzetnek. Veszélyeket rejthet magában, hogy sok feltörekvő japán cég van ma is a piacon, akik olcsóbban kínálnak termékeket ezekben a kategóriákban. Azonban amíg a Bosch ár-érték arányban jobb választás (és ezt a pozíciót őrizni tudják), addig ez a probléma nem rejt komoly veszélyt magában. Robert Bosch GmbH

Vége Készítette: Szendrei Irina Email: Irina.szendrei@gmail.com Életre tervezve Vége Készítette: Szendrei Irina Email: Irina.szendrei@gmail.com Robert Bosch GmbH