A marketing alapkoncepciói

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
A tervezés mint menedzsment funkció
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Alapfogalmak.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Marketingkommunikáció
A marketing alapkoncepciói
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Termelésmenedzsment Production Management
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
1. Stratégiai tervezés és marketing
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A marketing alapkoncepciói készítette: Bóta László

A szervezet fogalma A szervezet fogalma alatt érthetünk egy kisebb vállalkozást, egy multinacionális céget, egy költségvetési intézményt, társadalmi szervezetet, egy pártot, vagy éppen a kormányt. A szervezet meghatározott cél vagy célok megvalósítására létrehozott társadalmi egység, amely tudatosan összehangolja az emberi tevékenységeket, előírások által szabályozott felépítésű és működésű, hierarchikus rendszerű és saját döntési jogkörrel és információs rendszerrel rendelkezik.

A piaci orientáció típusai üzleti filozófia: a vállalat meghatározza tevékenységének fő irányultságát, így a piachoz, a vevőkhöz való viszonyát A piaci orientáció fókuszai marketing értékesítés termék termelés Forrás: Vágási (2007), 18. oldal

Termelési orientáció a fogyasztónak a termék birtoklása a lényeges, nincs igény a minőségre versenyelőny költségleszorítás tömegpiac kiszolgálása pl. mobiltelefon, számítógép, „fapados légitársaságok” pl. Ford T-modell (20 év 17 millió db) „a termék gyakorlatilag önmagát adja el” „minden vevő megkaphatja a kedvenc színű autóját, feltéve, ha az a fekete” Kép forrása: http://mek.oszk.hu/01900/01906/html/index2152.html Forrás: Vágási (2007), 18. oldal

Termelési orientáció a sportban Tömegtorna Korcsolya- kölcsönzés Forrás + rendezvényszervezési tanácsok: http://www.vatel.hu/index.php?incl=menu_tart&topic_id=155

Termékorientáció a fogyasztók a jobbat, korszerűbbet keresik versenyelőny új fejlesztésű termék elsőként gond: a „marketing-rövidlátás” pozitív példák: walkman, PC, mobil, mp3 lejátszó negatív példák: Concorde, Betamax videokazetta Kép forrása: http://www.allcam.biz/images/mp3player03.jpg Forrás: Vágási (2007), 19. oldal

Termékorinetáció a sportban Nem tudtam, hogy ez kellene nekem

Értékesítési orientáció a fogyasztók nem vásárolnak eleget, ha nem ösztönözzük versenyelőny jó reklámok, többlet előnyök a fogyasztó számára az értékesítés során gond a túl agresszív értékesítés a keresletnél nagyobb kínálat pl. sportszerkölcsönő reklámozása telefonon, autószélvédőn, szórólapokon stb. pl. egyesületi alapítványhoz pénzgyűjtés Kép forrása: http://homar.blog.hu/2006/08/ Forrás: Kotler (2004), 51. oldal

Értékesítési orientáció a sportban Vegyen bérletet Mozgós Péntek (Torkos Csütörtök után) Az első öt edzés ingyenes Ma a mérközés ingyen tekinthető meg...

Marketingorientáció középontban a marketingkoncepció nem termelési szervezet, hanem piaci környezetben műkődő szervezet versenyelőny a fogyasztói igények kielégítése piaci lehetőségek keresése példa Coca-Cola Kínában más néven, Japánban kisebb üvegekben a kisebb kezek miatt Kép forrása: http://blog.wired.com/photos/uncategorized/2007/10/29/lg_chinese_red_disc.jpg Ötlet forrása: Kotler (2004): 60. oldal Coca-Cola betű szerinti jelentése a Mao-féle egyzserűsített kínai betűkkel a következőt jelentette. „Harapd a viaszból készült ebihalat”, e helyett 4 betűt használtak, melynek jelentése: „Öröm konzerválni, öröm inni.” Forrás: Kotler (2004), 52. oldal

Marketingorientáció a sportban Fogyasztói szegmensek megtalálása márka

Menedzsment különbségek Magatartás és eljárások Termelési orientáció Marketing-orientáció vevőkkel szembeni attitűd örüljenek, hogy van, törekszünk a jobbra vevői igényekre alapozott tervek termékkínálat azt adja el, amit gyártani tud azt gyárt a vállalat, amit el lehet adni marketingkutatás nincs, vagy a vevők reakciója vevői igények megismerése reklám hangsúlya termékjellemzők és minőség szolgáltatások előnyei a szükségletek kielégítésében Forrás: Vágási (2007), 22. oldal

Fogyasztók, szervezeti célok Fogyasztói szükségletek Szervezeti (vállalati) célok igény termelés / szolgáltatás Termékek és szolgáltatások kereslet kínálat Cserepartnerek megelégedettsége Piaci csere MARKETING Forrás: Vágási (2007), 10. oldal

Szükségletek és igények Fogyasztói szükséglet HIÁNYÉRZET példák éhség szomjúság mozgás zenehallgatás... Igény Konkrét termékre irányul a marketing igényt formál magyar, olasz étel víz, rostoslé, üdítő, energiaital, sör... séta, csoportos torna, erdei kerékpár, vizitúra... mp3 lejátszó, koncert Forrás: Vágási (2007), 10. oldal

Kereslet - kínálat példái Kép forrásai: https://www.expeditionexchange.com/omega/indexmain.shtml

Marketing és a menedzsment marketingfilozófia marketingkoncepció marketingfunkció stratégiai és operatív marketing

Marketingfilozófia üzleti filozófia: gondolatok arról, hogy mi tesz sikeressé marketingfilozófia, ha a tevékenység eredményességének alapvető feltétele a célpiac (vevő) szükségletek, igények megismerése, és a versenytársakhoz képest hatékonyabb kielégítése Forrás: Vágási (2007), 12. oldal

Marketingkoncepció I/II. A marketingfilozófia gyakorlati megvalósulása marketingkoncepció = marketingorientáció „Ahogy Ön kívánja!” (Burger King) „Az embereket tesszük az első helyre.” (British Airways) „Ön a főnök.” (United Airlines) „Ne a terméket szeresd, hanem a vevőt!” Forrás: Kotler (2004), 52. oldal

Marketingkoncepció II/II. a marketing 4 tartópillére MARKETING Célpiac- orientáció - gazdasági ág egyes részpiacai Vevő- orientáció - reaktív marketing - proaktív marketing Szervezeti koordi- náció - minden döntés a vevő igényeivel való azonulás szerint Hosszú távú nyereség - vevők hosszútávú megtartása - igények követése Forrás: Vágási (2007), 12. oldal

Marketingfunkció vállalati marketingtevékenységek, amely funkciók ellátásáért a marketingszervezet felelős fő tevékenységei fogyasztói magatartás és piac elemzése termelni és eladni kívánt termék, szolgáltatás meghatározása termék és szolgáltatás megismertetése a potenciális vevőkkel az értékesítés megszervezése vevők befolyásolása a vásárlás megvalósulása érdekében vevőkapcsolatok ápolása Forrás: Vágási (2007), 13. oldal

Stratégiai és operatív marketing Stratégiai marketing piacelemzés és szegmentáció célpiacok kiválasztása termékek (szolgáltatások) koncepciójának kialakítása pozicionálás árképzési elvek meghatározása elosztási csatornák kiválasztása kommunikációs stratégia kimunkálása Operatív marketing új termék piaci bevezetése a termékek elosztása, értékesítése reklám- és vásárlóösztönző kampányok lebonyolítása a személyes eladás direkt marketing katalógusok, tv, internet stb. útján történő értékesítés Forrás: Vágási (2007), 10. oldal

Marketingmenedzsment A menedzsmentfolyamat fázisai Menedzsmentfolyamat kutatás, elemzés stratégia tervezés meg- valósítás ellenőrzés Forrás: Vágási (2007), 15. oldal

A marketingmix alkotóelemei A stratégiai tervezés és a piackutatás mellett a marketing alapvető eszközei Marketingmix termék- politika ár- politika értékesítési politika kommunikációs politika 4P: Product (termék) Price (ár) Place (hely) Promotion (ösztönzés, marketingkommunikáció) - McCarthy - 4A: Áru Ár Árusítás Ajánlás - Tomcsányi - Forrás: Vágási (2007), 15. oldal

A marketingmix alkotóelemei A stratégiai tervezés és a piackutatás mellett a marketing alapvető eszközei Marketingmix kommunikációs politika termék- politika ár- politika értékesítési politika 4P: Product (termék) Price (ár) Place (hely) Promotion (ösztönzés, marketingkommunikáció) - McCarthy - 4A: Áru Ár Árusítás Ajánlás - Tomcsányi - Forrás: Vágási (2007), 15. oldal

Felhasznált irodalom Vágási Mária (2007) szerk.: Marketing - stratégia és menedzsment. Aliena. Kotler, Philip (2004): Marketing Menedzsment. elemzés, tervezés, végrehajtás és ellenőrzés. KJK-KERSZÖV.