REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Digitális világ A digitális reklám
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
Értékesítési csatornák
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kommunikációs mix elemei
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Sponsorare necesse est
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Marketing alapok Kopcsay László.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Beszerzések hatékonyság növelése
2/18/2018 Marketingterv Név.
Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás
Reklám (advertising).
Előadás másolata:

REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható hirdetők (eladók) az üzenetközvetítésért fizetnek célközönségnek szól, de szélesebb közönséghez jut el Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A reklám (hirdetés) jellemzői előnye: óriási tömegek elérése könnyen és gyorsan gyakori ismétlés lehetősége alacsony az 1 főre jutó költsége Hosszú távú imázs-építésre kiváló (márkaimázs, szervezeti imázs, márkapreferencia, attitüd) nem mindig szükséges az adott üzleti évben a nyereség növelése hátránya személytelen egyirányú kommunikáció nem szükséges odafigyelni a (TV) reklám drága!

Reklámozás folyamata tervezés megvalósítás célok meghatározása szolgáltatáskör célközönség meghatározása költségvetés reklámüzenet tervezése ismert személy segítsége? médiaválasztás (üzenet forrása) időzítés megvalósítás reklámok a kommunikációs csatornákon hatékonyság vizsgálata (feedback)

Célok meghatározása kommunikációs célok alapján tájékoztató reklám meggyőző reklám emlékeztető reklám marketing célok alapján bevezető reklám imázsreklám termékreklám (termékelőny) eladásorientált reklám (hely, ár, akció) reklámkampány (intenzív, több csatorna) stb.

Reklámüzenet tervezése 1. készítő reklámügynökség megrendelő > brief (dokumentum) > kreatív brief (terv) saját marketingszakemberek reklámüzenet (szöveg, copy) tervezésének elemei koncepció, téma megfogalmazása Mi a szolgáltatás hasznossága? pozícionálás (mástól megkülönböztetés) Melyik szolgáltatásjellemző kerüljön előtérbe a hasznosság igazolására? megjelenés (forma, stílus, kommunikátor, hatás) Milyen legyen az üzenet hangneme?

Médiaválasztás, a reklámozás eszközei nyomtatott újsághirdetés brosúra reklámcédula katalógus szaknévsor plakátok hirdetőtáblák eladóhelyi reklám eletronikus hirdetőtábla logó, szimbólumok villanyoszlopon járműreklám elektronikus statikus audió anyag rádióhirdetés kazetta, CD audióvizuális televíziós hirdetés mozi videókazetta dinamikus (interaktív) online eszközök digitális televízió csak termék esetén csomagolás melléklet Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal

Az online marketing eszközei direkt honlap online hirdetés társzervezet gyűjtőhonlap (pl. tematikus kereső) hirdetési honlap keresőmarketing indirekt közösségi oldalak videomegosztók humoros oldalak

Vásárlásösztönzés célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése a vevőket vásárlásra ösztönzik az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A vásárlásösztönzés jellemzői előnye: rövid távú, gyors, mérhető hatás kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) általában alacsonyabb költségű, mint a reklám hátránya az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie rövid távú érdekeket tart szem előtt nem számít pl. a márkaimázs szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök

Vásárlásösztönzés folyamata tervezés célok meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása milyen szolgáltatásra terjedjen ki mekkora mértékű legyen az előny ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) költségvetés a hirdetés lehetősége reklámüzenet tervezése médiaválasztás (üzenet forrása) informálás, hirdetés időzítés időtartam, kezdete, vége megvalósítás előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? vásárlásösztönzés kivitelezése ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback)

Vásárlásösztönző eszközök eladószemélyzet ösztönzése szolgáltatásnál frontszemélyzet vevőket ösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök kereskedők (viszonteladók) szolgáltatásnál ritkán fordul elő az eszközök korlátozott alkalmazása kiállítások, vásárok Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal

Vevőket ösztönző eszközök árkedvezmények fizetéskor akció mennyiségi hirdetésben, vásárláskor kupon bónusz fizetés után (gyártó fizeti) ajándék fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után eszközei: bónusz, pont, tárgy ingyenes kipróbálás (megismertetés) márkaklubok tagjai számára árkedvezmény, ajándék Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal ajándék: tenisz Dubaiban

Eladáshelyi ösztönzés kirakat plakát feliratok bemutatók terméknél vevőáramlás rögzítése impulzus- vásárlás a pénztárnál bemutató közben: Harlem Globetrotters bemutató előtt: Talmácsi Gábor Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal „kirakat”: Lázár-testvérek, Vilmos és Zoltán fogathajtó pályafutásának legszebb „gyümölcsei” vitrinben

Kiállítás, vásárok nem valóságos piac fő funkciója közönség lehet iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák közönség lehet szűkebb szakmai tágabb nagyközönség részvételi célok új termék, eljárás bemutatása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) szervezeti imázs ápolása sajtókapcsolat koncentrált reklámtevékenység

Az online marketing eszközök vevőket ösztönző eszközök honlap internetes jegyrendelés kedvezményesen játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények edzéstervek leírása, melyet nálunk kipróbálhat étkezési tanácsok, melyhez élőben segítséget kérhet kedvezményekről értesítés kommunikációs lehetőségek orvos vagy szakedző vagy sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy e-mailben e-mailben kedvezmények a regisztrált, e-mailt engedélyezők számára

Közönségkapcsolat intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése előnyei a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a legolcsóbb kommunikációs eszköz Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A PR eszközei kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... rendezvények, események sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep hírek a sajtóban szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres társadalmi elvárásoknak való megfelelés szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás eseménymarketing különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények belső vagy külső közönség számára

A szervezeti imázs a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép vélemények értékítéletek szervezeti törekvés ismertség számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását

Imázsvizsgálat helyzetelemzés milyen kép él a közönségben rólunk mennyire ismert sose hallottam róla valamit hallottam róla kicsit ismerem elég jól ismerem nagyon jól ismerem mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) egyáltalán nem kedvelem nem nagyon kedvelem közömbös valamelyest kedvelem nagyon kedvelem

Imázs kialakítása formális eszközökön keresztül nem formális eszközökkel szolgáltatások kiváló minősége innovációra törekvés vevői problémákra figyelés törvénytisztelő magatartás környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony...

A szervezeti arculat szervezeti imázs része CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) vizuális elemei logó (emléma) tárgyi tartozékok épület, levélpapír, névjegykártya... személyzet öltözködés, stílus rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben

Személyes eladás azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül előnye a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető hátránya költséges eszköz használata célszerű, ha nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés komplex jellegű termék alapos bemutatása a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

Vevőszolgálat vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás közbeni - eladás vásárlás utáni - vevői elégedettség törzsvásárlói - vevők lojalitása integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében

Vevőszolgálat a vásárláskor fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése eszközei termékhasználat működés bemutatása kipróbálás tanácsadás pénzügyi előnyök nyújtása áruhitel ügyintézése vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. Aerobic-figura kipróbálása

Direktmarketing interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) előnye vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is olcsó, gyors közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal hátránya címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb. Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A DM eszközei informálás/vásárlásösztönzés megrendelés katalógusok hirdető lapok, füzetek, újságok nyomtatott sajtótermékek címre küldött levél telefon TV shop videokazetta megrendelés levél e-mail mobiltelefon (sms, beszélgetés)

A DM tervezésének lépései célok meghatározása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása célcsoport meghatározása adatbázisok címlisták közvetítő eszközök kiválasztása ajánlat megfogalmazása, megjelenítése termék, promóció a megrendelés eszközének kiválasztása költségvetés megvalósítás megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback)