Készítette: Riczu Józsefné

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

Divat a történelemben Készítette: Péterné Szolnoki Ildikó
A prezentáció művészete
Az ILIAS rendszer a következő címeken érhető el:
Prezentációkészítés Feladat: 12 képből álló non-lineáris multimédiás
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Multimédia szerzői rendszerek
Multimédiafejlesztés feladat (1.) Név: Juhász Miklósné Szak: Informatikus-könyvtáros szak Évf.: III. évfolyam I. félév Tagozat: Távoktatás Telefon,
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Név : Egri Zoltán Szak: Informatikus könyvtáros Évf.: 3. évfolyam Tagozat: távoktatás 34.
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
Forrás: Infografika Forrás:
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Animáció Multimédia MA 2013.
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
E-learning és a multimédia
Multimédiafejlesztés Informatikus könyvtáros
Készítette: Dorogi Mária Szak: Informatikus könyvtáros
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
„Barangolás a barokk korban” című multimédia értékelése
Egyszerű függvények az Excelben
Informatikus könyvtáros
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Az én prezentációm Feladat : 12 képből álló non-lineáris multimédiás elemeket tartalmazó prezentáció elkészítése. Tel : 06 (20)
A „Madách Imre Városi Könyvtár” című prezentáció értékelése
1. Akciógombok elhelyezése
Interaktív multimédiás CD elemzése
¶r elmélete és gyakorlata. 1. A TANTÁRGY CÉLKITŰZÉSEI A tantárgy általános célja A kurzus végeztével képesek lesznek a PR feladatok elvégzésére és koordinálására.
1. Bejelentkező (fő) oldal Menü 1. Bemutatkozás 2. Tevékenység 3. Kedvenc 4. Oktatás 5. Egyéb Köszöntés I nformáció.
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
A Star Wars című multimédia értékelése
PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON
NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Információ és kommunikáció Szilágyi András. Követelmények A cd-n az anyag a következő részeket fedte le: Kliensprogramok, letöltés-vezérlők Kliensprogramok,
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Bemutatókészítés Takács Béla
Kulturális honlapjaink minősége márciusi felmérés eredményei Szalóki Gabriella OSZK október 26. Miniszteriális Együttműködés a Digitalizálás.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Szak: informatikus-könyvtáros szak Évf.III. Tagozat: távoktstás Tagozat: távoktstás Név: Tőzsér Veronika.
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
MULTIMÉDIA FEJLESZTÉS
Magyar - Irodalom Mítoszok és Biblia
Szak: Informatikus-könyvtáros
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Készítette: Derecskei Nikolett
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Multimédia-fejlesztés. 2. számú beküldendő feladat Készítsen el egy multimédia alkalmazást! Neobook for windows szoftverrel Neobook for windows szoftverrel.
Jegyzetkészítés 5/17.
Milyen a bárki számára használható honlap? Honlapok elemzése ergonómia és akadálymentesség szempontjából Nagy Dániel
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Készítette: Riczu Józsefné TISZAÚJVÁROS Egy város született a XX. század közepén Készítette: Riczu Józsefné könyvtár-informatikus szak III. évfolyam I. félév távoktatás tagozat

Témaválasztás indoklása Tiszaújvárosnak csupán fél évszázados múltja van, mivel a várost II. világháború után a szocialista ipartelepítési program hívott életre. A rövid idő ellenére színes várossá nőtte ki magát, megtalálható a szocializmus által épített betonrengeteg és a 90-es évektől kialakított lakóházas övezet, ún. milliomos negyed. A várost jelképezik az ide telepített gyárkomplexumok is. (TVK, Erőmű, MOL) Ma a város nagy hangsúlyt fektet az idegen-forgalomra, így érdekesség lehet egy ilyen multimédia elkészítése.

Leírás (help) Ez az értékelés egy interkatív non-lineáris bemutató, mely révén több akciógomb elhelyezésére is sor került: Előző Utoljára megtekintett dia Következő Home - főoldal Első Help - leírás Utolsó Kilépés

Tartalom 1. Multimédia értékelés 2. Multimédia tervezet, szinopszis 3. Médiaanalízis 4. Multimédia struktúra 5. Főoldal képernyőterve 6. Képes forgatókönyv

Saját multimédia értékelése A multimédia produkció értékelésére 12 pontból álló szempontrendszert kell figyelembe venni. 1. Az üzenet pontossága, érthetősége: Az elkészült multimédia egy város építését és fejlődését mutatja be az érdeklődőknek. A produkció az alábbi témakörök ismeretanyagát osztja meg az olvasókkal: történelem, helytörténet, életmód. A multimédia áttekinthetőségét logikus tagoltság jellemzi. 2. Rendszerben való gondolkodás: A program legfőbb célja az volt, hogy a felhasználó megismerje a várost. Ennek a célkitűzésnek a multimédia megfelel.

Értékelés folytatása... 3. Struktúráltság: A multimédia indítóképe a város kettősségét mutatja. A múlt és a jelen. Itt a lineáris továbbhaladás után elérünk a főmenühöz, ahol már az elágazásos jelleg is megtapasztal-ható. Itt már a felhasználó válogathat a főmenü alpontjai között. Az alpontok háttérképénél szintén előkerül a város kettősségét jelképező fotó. 4. Navigáció: A navigációs gombok alkalmazása meggátolja a felhasználót az „eltévedéstől”. A multimédia produkció tartalmazza a minimális navigációs elemeket: előre, vissza, főmenüre ugrik, első oldal, utolsó oldal, kilépés.

Értékelés folytatása... 5. Kommunikáció, interakció: A programot a felhasználó bármikor megszakíthatja, mely során a program jelzi, hogy érzékelte a felhasználó szándékát. 6. Pedagógiai-didaktikai szempontok: A cél az, hogy a felhasználó a multimédia használata során valami újat, érdekeset kapjon. 7. Pszichológiai-ergonómiai szempontok: Ez a multimédia-produkció hétköznapi emberek számára készült. Felhasználóbarát megjelenítés, használhatóság jellemzi.

Értékelés folytatása... 8. Mediális közlési elvárásoknak való megfelelés: A multimédia produkció szöveges információs aránya közel azonos a vizuális elemekével. Mozgókép nincs elhelyezve, viszont a sok fotó és a háttérgrafika jó minősége ezt a hiányosságot próbálja ellensúlyozni. A szövegek alatt kellemes hangaláfestés van elhelyezve. A megjelenített szöveg megfelelően tagolt és jól olvasható. A képekhez szöveges magyarázat is van. A multimédia színanyaga kellemes, nem ingerlő. 9. A multimédia technikai kivitelezése: A produkció hang- és képmegjelenítése zajmentes.

Értékelés folytatása... 10. Járulékos elemek: Az elkészült borítóterv megegyezne az indítóképpel. A Köszöntés oldalon egy rövid tartalmi ismertetést kap a felhasználó, a névjegy oldalon a készítő neve olvasható. 11. On-line frissítés: - 12. Szubjektív értékelés: Ma már nagyon fontos, hogy egy várost ne csak a honlapja, hanem egy multimédia produkció is bemutassa. Egy ilyen CD-ROM Tiszaújvárosnak is elengedhetetlen lenne, főleg azért, mert egyre nagyobb hangsúlyt fektet a város az idegenforgalomra.

Multimédia tervezet (szinopszis) Produkció címe: Tiszaújváros. Egy város született a XX. század közepén 1. Az ötlet rövid leírása: Egy város bemutatása, melyet a II. világháború után a szocialista ipartelepítési program hívott életre. Tehát mindössze 50 éves múltja van a városnak. 2. A produkció célja: Ma már nagyon fontos, hogy egy várost ne csak a honlapja, hanem egy multimédia produkció is bemutassa. Egy ilyen CD-ROM Tiszaújvárosnak is elengedhetetlen lenne, főleg azért, mert egyre nagyobb hangsúlyt fektet a város az idegenforgalomra.

Multimédia tervezet (szinopszis) folyt. 3. A célközönség megnevezése: bárkinek szól. 4. A kivitelezési, megjelenítési módja: multimédia 5. A struktúra leírása: lsd. Multimédia struktúra 6. A kivitelezéshez szükséges eszközök, szoftverek: NeoBook, Corel Photo-Paint, CorelDraw 7. Forrásanyagok: Cseterki Sándor: Tiszaszederkény története ; Városi Könyvtár honlapja 8. Meglévő produkciók: - 9. Költségtervezet: NeoBook szoftver megvásárlása ; Fotók és szövegek szerzői jogi díjai

Médiaanalízis

Multimédia struktúra Bejelentkező kép Köszöntés Névjegy Főmenü 1. Tiszaszederkény 2. Leninváros 3. Tiszaújváros NAVIGÁCIÓ Tiszaszederkény Leninváros Tiszaújváros Képek Képek

Főoldal képernyőterve

Képes forgatókönyv (Story Board) A menük érintésére 1-1 kép jelenik meg

Képes forgatókönyv (Story Board) folyt.

könyvtár-informatikus szak III.évfolyam, I.félév Készítette Riczu Józsefné könyvtár-informatikus szak III.évfolyam, I.félév távoktatás tagozat 2004