Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret évfolyam levelező

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Pápa Városi Televízió.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Savaria Dance Festival (Szombathely). Mi is a Savaria Nemzetközi táncverseny?  A Savaria Nemzetközi Táncverseny az ország legkiemelkedőbb versenytáncos.
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
DPR kommunikáció alapelvei
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Készítette: Köhler Ágnes 1. A prezentációban a Gödöllői Városi Múzeumot kívánom bemutatni és elemezni. Remélem bővebben tájékozódik az intézmény szolgáltatásairól.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Informatikus könyvtáros
Közönségkapcsolat (public relations)
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Közösségi oldalak használata
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Vállalati arculat.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, június 16.
Nyilvánosság biztosítása
2012 MTV. MTV – Alap információk Lead Ifjúsági szórakoztató csatorna, zenével és nemzetközi reality tartalmakkal Csatorna infók Az MTV több, mint 30 éves.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Az RRC06 hazai vonatkozásai dr. Kissné Akli Mária Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala 12. Televízió- és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás május.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
iPhone Készítette: Egri Dóra
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ALTANA Pharma AG arculatértékelési tervezete
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Előadás másolata:

Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret évfolyam levelező Tárgy: Marketingkommunikáció és PR eszközök Tanár: Forgó Sándor Kód: LBG_MI808G4 Téma: Egy vállalat prezentációja

KÉSZÍTETTE: Füstös Anikó Magyar Televízió Zrt. KÉSZÍTETTE: Füstös Anikó

KÖSZÖNTÉS A bemutatómnál, próbáltam a könnyedségre, élvezhetőségre törekedni. A téma érdekes miatt, nem volt nehéz dolgom. Remélem sikerült mindenki számára informatív bemutatót készítenem. Élmény dús, új információkban gazdag kikapcsolódást kívánok!

HASZNÁLAT A diák izgalmas képeket, animációkat tartalmaznak, amelyek rögtön az előtte lévő tartalomra indulnak rá. Amennyiben a dia igényli a saját tempóban történő feldolgozást, az egér bal gombjával meg lehet állítani. A könnyebb érthetőség érdekében, minden dia a tartalom levetítése után fixen megáll.

FŐMENÜ TERVEK, SIKEREK TÖRTÉNELEM ARCULATI RENDSZER NÉZŐ ÉS A KÖZ SZÉKHÁZ TERVEK, SIKEREK ARCULATI RENDSZER SWOT ANALÍZIS

EGY KIS TÖRTÉNELEM… A magyar nemzeti közszolgálati televízió 1957. május elsejével kezdte meg a működését. 1964-ben kimondták, szétválik a Magyar Televízió és a Magyar Rádió. 1974- ben lett ténylegesen önálló. Regionális stúdiók megkezdték adáskészítésüket. ÉS! Véget értek a hétfői adásszünetek.

MÉG TÖRTÉNELEM… 1995-ben az Országgyűlés elfogadta a médiatörvényt. Amelyet rövid időn belül a köztársasági elnök is aláírt. Legfontosabb eleme, hogy Magyarország is megvalósítsa, az Európa legtöbb országában már bevezetett alapstruktúrát: a közszolgálati, illetve a kereskedelmi rádiók és televíziók duális rendszerét. VISSZA

CÉLKÖZÖNSÉG A célközönség a magyar állampolgár, a magyar nép. Az MTV nézői leginkább a középkorosztályt képviselik. De a jövő tervei között szerepel a nézői korhatár bővítése. A változtatás szele már megindult. VISSZA

CÉLKÖZÖNSÉG Nincs törvény amely, a tévénézés intézményéből kizárna bárkit is. De a kiskorúak védelmében, meghatároz bizonyos korhatár intervallumokat, és ez alapján pedig idősávokat, a különböző műfajú és tartalmú műsoroknak.

KÖZSZOLGÁLATISÁG ÉS A NÉZŐ Közszolgálatság szerepe, olyan műsorokat sugározni, amelyek az emberek életét meghatározzák. Profit orientáltság nélkül. Fontos feladat a nézői visszajelzés alapján történő műsor összeállítás. Interaktív televíziózás kialakulóban van.

SZABADSÁGTÉRI SZÉKHÁZ Az MTV székháza Budapest központjában, a Szabadság téren található. VISSZA

SZABADSÁGTÉRI SZÉKHÁZ 1958-tól az MTV központja. A XXI. századi televíziózás szakmai és műszaki követelményeinek már nem képes megfelelni, egyúttal alkalmatlan helyszín az intézmény hatékony működéséhez. Elengedhetetlen a modern infrastruktúra megteremtése.

BELSŐ KÉPEK Az 1897 és 1907 között épült tévé - székház eredetileg Tőzsdepalota volt. Az alapítók nevét a bejárat melletti tábla őrzi az utódoknak.

BELSŐ ELIGAZÍTÓ TÁBLÁK Térképek segítik a vendégeket és a dolgozókat a tájékozódásban. A Magyar Televízió 2008. április elsejétől véglegesen megszabadult a dohányzástól, ugyanis kitiltotta a dohányzást az épületből.

JÖVŐ ÁLMA Az MTV új székházba történő költöztetése 1993-ban merült fel először. A terv megvalósítására azóta is számos koncepció látott napvilágot. A kormány végül 2004 nyarán határozatot hozott az építéséről. Egyúttal a beruházási konstrukció kiválasztásával, továbbá a megvalósításért felelős intézmények kijelölésével pontot tett a több mint egy évtizede húzódó folyamat végére is.

ÚJ SZÉKHÁZ Az MTV és a Millenniumi Média Kft. hosszú távú ingatlanbérleti szerződést köt, amely szerint a Magyar Televízió 2009-ben a digitális műsorszolgáltatási igényeknek megfelelő gyártóbázisba költözik.

SZERVEZETI MAGATARTÁS A magyar televízió alkalmazásában álló munkatársak tevékenységi körük szerint eltérő szervezeti magatartást ír elő. A legfontosabb a képernyőn lévő, illetve a riportot készítő dolgozók magatartásának szabályozása, hiszen ők akár néző, akár az interjúalany előtt az MTV-t képviseli.

MEGJELENÉSI FORMÁK Az alkalmazottak számára nincsen meghatározott formaruha előírva. A kép alkotóknak, és világosítói személyzetnek a fekete ruha ajánlott. A riportereknek, műsorvezetőknek a etikai, erkölcsi ruházkodási szabályokat követni kell.

STRATÉGIÁK Az információs társadalom fejlett távközlési technológiára épül. A digitális televíziós műsorszórás lehetőséget ad a sugározható csatornaszám megtöbbszörözésre, és hálózatalapú szolgáltatásokat nyújtó univerzális multimédia eszközévé válhat a jövő háztartásának. Jövő feladatai… VISSZA

TEENDŐK A KÖVETKEZŐ IDŐSZAKRA Digitalizációra való átállás technikai lehetőségét meg kell teremteni. A munkaerőket átszervezése, tovább képzése. Támogatás a vidéki stúdióknak, az átállás során. Közszolgálatság újra értelmezése.

SIKEREK A Magyar Televízió műsorai, dolgozói számos szakmai versenyről térnek vissza díjakkal és kitüntetésekkel. Korai múltból néhány példa: 2007-ben az MTV riportere, tudhatja magáénak az Égető Honorka díjat. 2008 – ban a Tűzvonalban című krimi díjat nyert a moszkvai Detektív Fesztiválon.

SIKEREK Köztelevízió a 2008-as Kamera Hungárián a tavalyi évhez hasonlóan ismét sikereket ért el, 11 kategóriában jelölték díjra. Elismerésre méltó munkát végeznek a szerkesztőségek, így a Múlt-kor, a Szempont, a Panoráma, illetve a Dob+Basszus.

Nézettségi Adatok Táblázata 2007.11.27. NYOMTATOTT ANYAGOK Nézettségi Adatok Táblázata 2007.11.27. A táblázat bemutatja az m1, a TV2 és az RTL Klub napi nézettségét negyedórás bontásban, valamint a csatornák műsorainak nézettségét és közönségarányát a 18 éven felüli, ill. a 18-49 éves, és a 18-59 éves EsomarABC társadalmi kategóriába tartozó lakosság körében VISSZA

LOGÓ

MTV - LOGÓ A logó-k tükrözik a csatornákra jellemző színeket és az arculati elemeket. Egyrészről, a domináns szín a kék, amely tudást és a gondolkodást közvetíti nézői felé, nyugtató hatású, oldja a feszültséget. Másrészről a sárga fokozza az izgalmat. Így a két csatorna harmonizál egymással.

SZLOGEN Rövid, frappáns. Kifejezi a tévé cél kitűzéseit. Meghatározza feladatát a médiumok között.

AKUSZTIKUS JELEK 2004-ben az új arculat kialakításakor, új zenei arculatot is kapott a tv.

LEVÉLPAPÍR, BORÍTÉK A Magyar Televízió csak ünnepi alkalmakkor használ különleges borítékot, és bélyeget. Ilyen esemény például az 50 éves születésnapja volt.

NÉVJEGYKÁRTYA MTV logó Név Beosztás Elérhetőségek

KÜLTÉRI REKLÁMOK A televízió műsorait, filmjeit ritkán reklámozza kültéren. Valószínűsíthetően anyagi okai vannak. A legtalálóbb kültéri reklámja:

ROAD SHOW Az első road show 2002 –ben az ország nyolc helyszínére látogatott el. Szponzorok támogatása nélkül valósult meg. A nyári rendezvénysorozatot az MTV gondozásában készült sajtóhirdetések és rádióbeharangozók népszerűsítették.

KIÁLLÍTÁS Az ötvenéves Magyar Televízió ünnepe miatt, létre jött 2007-ben a Millenáris Intervízió kiállítás. Amely megpróbálta összefoglalni, ismeretterjesztő módon feldolgozni és bemutatni a televíziózás történetének alakulását a kezdetektől napjainkig. A fiatal korosztálynak bemutatni a Magyar Televíziót, és annak értékeit.

SPOT -, ÉS REKLÁMFILMEK Az műsorokat elválasztó reklám és promóciós blokkokban fel - felvillanó kis spot filmek, rendkívül szórakoztatóak, vidámak és színesek.

ARCULAT A csatornánál a magyar népművészet mértani alapformái szolgálnak vizuális alapként. A két csatorna zenei motívumaiban tipikus magyar hangszereken megszólaltatott dallamrészletek keverednek modern hangzásokkal. A szakmai elismeréssel kitüntetett arculat összhangban van a múlt értékeiben gyökerező megújulással.

ARCULAT 2004 után egyedi és markáns csatornaazonosító, vizuális arculatot dolgoztak ki. Az új képi világ ötvözi a hagyományt és a modernséget, kifejezi a nemzeti közszolgálati televízió küldetését.

ARCULAT A programstruktúra és az arculat megújulása azt szolgálja, hogy a nemzeti főadó egyszerre legyen képes megfelelni a közszolgálatiság, a nézők és a piac kihívásainak.

ARCULAT 2004 legjobb arculata Kamera Hungária Közönsége szerint.

WEBES TELETEXT http://www.teletext.hu oldalon lehet megnézni a Magyar Televízió teletext szolgáltatását. A megadott témákra való rákattintással tudunk böngészni a teletext témái között. Illetve a teletext ábrán belülre kattintva, is nézelődhetünk információ után.

WEBES TELETEXT Mind a két csatornának és az - nek is van külön teletextes oldala. Ami egy gombbal cserélhető.

TELETEXT WEB OLDAL ELEMZÉSE Információ tartalmát tekintve, a Web oldal precíz mása a televízión lévőnek. A képi megjelenítés szegényes. Web oldal felületének indokolatlanul, csak kis része van kihasználva. Könnyen használható, és átlátható.

A tévé kapcsolójával lehet a kívánt oldal számát megadni. TELETEXT A tévé kapcsolójával lehet a kívánt oldal számát megadni.

TELETEXT ÉRTÉKELÉSE Gyors, könnyen áttekinthető. Nem túlzottan színes, leginkább az információ tartalmában van az erőssége. Előnye, hogy az interneten is megtalálható. A reklámok mennyisége egy kicsit sok, közszolgálati csatornához képest.

WEB OLDAL On-line televízió

WEB OLDAL ELEMZÉS Látványban, információban gazdag. Teljesen azonosul a televíziós arculattal. Mint a zenei aláfestés, hangulatteremtő eszköz jelen van. Mint pedig a képileg, jellemző kék és sárga szín dominál. Legkeresettebb televíziós Web oldal.

VÁLLALATI IMÁZS Mindegyik dolgozóról készül fényképes igazolvány. A műsorvezetőről pedig a weboldalra bemutatkozó fotó.

MUNKARUHÁBAN vissza

ÉLETKÉPEK

MUNKAESZKÖZÖK A forgatásokra a tv-s dolgozók céges autóval járnak. Kapcsolattartást céges telefonon intézik. A munkához az eszközöket a tv adja.

Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Erősségek Gyengeségek Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Problémák, Nehézségek Lehetőségek

ERŐSSÉGEK (Strengths) Vidéki bázis, vidéki stúdiók léte. Szakmai múlt, archívum. On-line műsorszórás kiépítése. További technikai fejlődés, teljes cseréje a régi eszközöknek. Szakemberek átképzése az új rendszerre annak használatára.

Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Gyengeségek Erősségek Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Problémák, Nehézségek Lehetőségek

GYENGESÉGEK (Weaknesses) Rossz munka szervezés. Gyenge pénzügyi szervezés. Elavult technika, régi eszközök, amelyek keverednek az új technológiával, és sok esetben nem kompatibilisek egymással. Szervezetlen külföldi tudósítói hálózat.

Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Gyengeségek Erősségek Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Problémák, Nehézségek Lehetőségek VISSZA

PROBLÉMÁK, NEHÉZSÉGEK (Threats) A piaci igények felé rugalmatlanság. Archívum gyenge piaci kihasználása. Politikai -, gazdasági függőség. Elfogultság, nézői, hirdetői elpártolás. Stabilitás hiánya a befektetők felé.

Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Gyengeségek Erősségek Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Lehetőségek Problémák, Nehézségek

LEHETŐSÉGEK (Opportunities) Vidéki hálózat piaci szempontok szerinti kiépítése. Külföldi tudósítók alkalmazásából származó előnyök kiszervezése más médiumoknak. Pályázatok, versenyek, kisebbség felkarolása. Szakmai rendezvények szervezése, részvétele.

Készítette: Füstös Anikó Kellemes tévénézést!