Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Matematika kompetencia
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Életpálya-építés fiatalkorban
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Matematika kompetenciaterület
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetenciák.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Speciális gyermekvédelem
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A szocializáció folyamata
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Sikeres, felnőtt életpálya-építő

társadalmi környezetre Önérvényesítési készség Magánszféra Társadalmi szféra Családi háttér Aktív társadalmi lény Hatni akarás a szűkebb és a tágabb társadalmi környezetre Motivációs bázis Kapcsolat a szűkebb és a tágabb társadalmi környezettel Saját egzisztencia teremtése Sikeres, felnőtt életpálya-építő Gazdasági szféra Piacképes tudás Önmegújítási készség Mobilitás Önérvényesítési készség

Kezdő (életpálya-)építők Sikeres, felnőtt (életpálya-) építők Képességek Ismeretek Attitűdök KOMPETENCIÁK

KOMPETENCIÁK Önmeghatározás

Önmeghatározás Képességek Ismeretek Attitűdök Önellenőrzés Standardok ismerete Önkontroll igénye Helyzetelemzés Elemzési módszerek Helyzetelemzés igénye Szerep meghatározás Szerepismeret A szereppel való viszony deklarálása Saját teljesítőképesség becslése A követelmények eléréséhez szükséges kompetenciák, tudás ismerete Kudarctűrés Kitartás Próbálkozási hajlandóság Kooperáció Cél és feladatismeret Szolidaritás, segítőkészség Csoporttudat Saját szükségletek és igények kielégítésének késleltetni tudása Alkalmazkodás A körülmények és helyzet pontos ismerete Az érdekek ismerete Normakövetés Normaismeret Normatudatos magatartás

KOMPETENCIÁK Önmeghatározás Önbemutatás

Önbemutatás Képességek Ismeretek Attitűdök Önérdek-érvényesítés Szóbeli és írásbeli szövegalkotás közlő elbeszélő leíró kapcsolatápoló szövegtípusokban Önismeret Önérdek-érvényesítés A szövegtípusok ismerete Megnyilvánulási igény Az önbemutatás céljának ismerete A helyzet normáinak ismerete A saját pozíció ismerete

KOMPETENCIÁK Önmeghatározás Önbemutatás Stratégiaalkotás

Stratégiaalkotás Képességek Ismeretek Attitűdök Információkezelés Adatok gyűjtési és rögzítési módjának ismerete Céltudatosság Adatgyűjtés Pontosság Adatkezelés - rögzítés Az adatok elektronikus gyűjtési és rögzítési módjának ismerete Adatkezelés - összefüggések Időérzék Lényegkiemelés, koherencia Elemzési, rendszerezési eljárások ismerete Információalkotás, átadás Informatika alkalmazása Tervezés A tervkészítés elemeinek ismerete Célmeghatározás A szükséges tevékenységek A tervkészítés módjának ismerete A tevékenységek sorrendje Megvalósítási út kiválasztása A megvalósítás ütemezése

KOMPETENCIÁK Önmeghatározás Önbemutatás Stratégiaalkotás Stratégia megvalósítása

Stratégia megvalósítása Képességek Ismeretek Attitűdök A tervnek megfelelő haladás A tervben szereplő célok, utak, eljárások ismerete Céltudatosság Pontosság Elemzés - értékelés - visszacsatolás Kontrolligény Kudarctűrés Szükség esetén tervmódosítás Kitartás Kooperáció Próbálkozási hajlandóság Alkalmazkodás Norma és szerepkövetés A végzett munka értékelése - önértékelés

KOMPETENCIÁK Önmeghatározás Önbemutatás Stratégiaalkotás Stratégia megvalósítása Specifikus, életpálya-építési kompetenciák

Specifikus életpálya-építési kompetenciák Képességek Ismeretek Attitűdök Jó fellépés Munkaerőpiaci ismeretek Nyitottság Beszédkészség Munkaerő-piaci intézményrendszer Határozottság Helyzetfelismerés Magabiztosság Álláskeresési technikák Munkajogi ismeretek Pályaismeret Szakmaismeret

Életpálya-építési programcsomagok Fejlesztési koncepció A fejlesztés terepei Műveltségterületi tartalmakon: KOMPETENCIÁK Ember a természetben A Önmeghatározás Ember és társadalom Önbemutatás Földünk és környezetünk Stratégiaalkotás Művészetek Életvitel és gyakorlati ismeretek Stratégia megvalósítása Testnevelés és sport Specifikus, életpálya-építési kompetenciák B Kereszttantervi tartalmakon: Matematika Szövegértés és szövegalkotás Környezeti beágyazódás Tanórán kívül: C Cégek Iskolai Önképzőkörök Szolgáltatók Iskolán kívüli Szakkörök Iskolai vállalkozások Más iskolák