Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Than mint referencia intézmény
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Tantervtípusok; NAT-ok
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A kerettantervek fejlesztése
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona Tamás

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. A programba kapcsolódás előzményei Iskolánkról: 750 diák 72 pedagógus (+25 óraadó) Szakterületek: (szakközépiskola és szakiskola) KönnyűiparEgészségügy Vegyipar, környezetvédelem Egyéb szolgáltatás Iparművészet

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Fejlesztőprogramok A Világbanki programok és buktatói VB1 Eszközfejlesztés, Módszertani váltás  EÜ,VT VB1 Eszközfejlesztés, Módszertani váltás  EÜ,VT VB2 Tananyagfejlesztés Módszertani váltás  Eszközbeszerzés Jogszabályok  KVT VB2 Tananyagfejlesztés Módszertani váltás  Eszközbeszerzés Jogszabályok  KVT SZFP program SZFP program Módszertani képzések Projektek  Eszközfejlesztés Módszertani képzések Projektek  Eszközfejlesztés Eredmények dokumentálása, minőségbiztosítás Eredmények dokumentálása, minőségbiztosítás TIOK Módszertani képzés Új tananyag Eszközbeszerzés  Módszertani képzés Új tananyag Eszközbeszerzés 

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. A TIOK pályázat Kompetenciaterületek (6) Kompetenciaterületek (6) Konzorcium Konzorcium Munkakörülmények Munkakörülmények Tananyagok késve érkezetek Tananyagok késve érkezetek Határidők: mindent azonnal! Határidők: mindent azonnal! Bizonytalanság: mi lesz holnap? Bizonytalanság: mi lesz holnap? Adottságok: Adottságok: Jó technikai felszereltség, Jó technikai felszereltség, Rugalmas iskolavezetés Rugalmas iskolavezetés A fejlesztendő csoport 2 szakközépiskolai osztály (kontroll: 3. szki osztály) A fejlesztendő csoport 2 szakközépiskolai osztály (kontroll: 3. szki osztály)

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Az egyes területek bemutatása Matematika Matematika Kettős óravezetés Kettős óravezetés Tananyag jó, nagyon sok Tananyag jó, nagyon sok Szövegértés-szövegalkotás Szövegértés-szövegalkotás Nincs bontás Nincs bontás Tananyag jó, Tematikus egységek vannak Tananyag jó, Tematikus egységek vannak Nincs ilyen tankönyv, csak a kiadott anyagra támaszkodhattunk Nincs ilyen tankönyv, csak a kiadott anyagra támaszkodhattunk Idegen nyelv Idegen nyelv Évfolyamonként csak órás csomagok készültek el Évfolyamonként csak órás csomagok készültek el Jók, de nem kiemelkedők, csak az órák színesítésére használjuk Jók, de nem kiemelkedők, csak az órák színesítésére használjuk Informatika Informatika Csak az órák színesítésére használjuk, gyakorlatilag az SDT Csak az órák színesítésére használjuk, gyakorlatilag az SDT Pályaorientáció Pályaorientáció Nem készült el a tananyag! Amit adtak, az nem felelt meg a korosztálynak! Nem készült el a tananyag! Amit adtak, az nem felelt meg a korosztálynak! Környezeti és szociális kompetenciák Környezeti és szociális kompetenciák A 30 órás csomagok nehezen illeszthetők az oktatási folyamatba, tantárgyhoz nem kapcsolható, szakköri, szabadidős tevékenységhez nem elég érdekes! A 30 órás csomagok nehezen illeszthetők az oktatási folyamatba, tantárgyhoz nem kapcsolható, szakköri, szabadidős tevékenységhez nem elég érdekes!

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Tanári és tanulói vélemények Több felkészülést igényel Több felkészülést igényel Aktívabbak a diákok Aktívabbak a diákok Ehhez a munkához sok a 36 fő/osztály Ehhez a munkához sok a 36 fő/osztály Eltérő a termek felszereltsége: számítógép, projektor Eltérő a termek felszereltsége: számítógép, projektor A termekben nehéz megszervezni a csoportmunkát A termekben nehéz megszervezni a csoportmunkát Kevés az egyszemélyes tanulóasztal Kevés az egyszemélyes tanulóasztal Érdekesebbek, játékosabbak az órák Tanulni itt is kell Minden órán dolgozni kell, nehéz elbújni a tömegben Kevesebbet kell otthon tanulni

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Vezetői vélemények A diákok aktívabbak, nyitottabbak, motiváltabbak, a transzfer hatás is mérhető A diákok aktívabbak, nyitottabbak, motiváltabbak, a transzfer hatás is mérhető Megváltozott a tanítási módszer Megváltozott a tanítási módszer A jobb eredmény, nagyobb tudás A jobb eredmény, nagyobb tudás Gyakoribb sikerélmény Gyakoribb sikerélmény A tanárok motiválása megoldatlan A tanárok motiválása megoldatlan A projektek miatt változó a pedagógusok leterheltsége (órarend, TIK) A projektek miatt változó a pedagógusok leterheltsége (órarend, TIK) Biztosítani kell az ideálishoz közelítő munkakörülményeket Biztosítani kell az ideálishoz közelítő munkakörülményeket Modulok? Projektek? Pedagógiai asszisztens? Modulok? Projektek? Pedagógiai asszisztens?

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. A fejlesztés eredménye Belső mérések Belső mérések Általában jobb de soha sem gyengébb a tesztelésbe bevont csoport, mint a kontroll csoport Általában jobb de soha sem gyengébb a tesztelésbe bevont csoport, mint a kontroll csoport A két csoport eltérően teljesített a különböző kompetenciaterületeken, szakmai irányultságuknak megfelelő volt a különbség A két csoport eltérően teljesített a különböző kompetenciaterületeken, szakmai irányultságuknak megfelelő volt a különbség Konzorciumi mérések Konzorciumi mérések Kontroll csoport egy kisvárosi, kis létszámú gimnáziumi osztály Kontroll csoport egy kisvárosi, kis létszámú gimnáziumi osztály Általában nem volt szignifikáns az eltérés, csak a Általában nem volt szignifikáns az eltérés, csak a Német nyelv területén értek el jobb eredményt a gimnazisták Német nyelv területén értek el jobb eredményt a gimnazisták Országos mérés Országos mérés Nincs kontroll csoport, azonos iskolatípusba tartozókat hasonlították össze Nincs kontroll csoport, azonos iskolatípusba tartozókat hasonlították össze A középmezőnybe tartoztunk, semmiben sem voltunk jobbak, vagy gyengébbek, mint az átlag A középmezőnybe tartoztunk, semmiben sem voltunk jobbak, vagy gyengébbek, mint az átlag

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Mit profitáltunk a programból? Módszertani képzés 79 képzés, 36 fő, közel 2400 óra Módszertani képzés 79 képzés, 36 fő, közel 2400 óra Szemléletmód váltás, elhiszik a pedagógusok, hogy az újabb módszerek hatékonyabbak Szemléletmód váltás, elhiszik a pedagógusok, hogy az újabb módszerek hatékonyabbak Változott a szervezeti felépítés, az MK kapcsolatok, a projektek szerepe Változott a szervezeti felépítés, az MK kapcsolatok, a projektek szerepe Eszközfejlesztés: kb. 1 mill Ft Eszközfejlesztés: kb. 1 mill Ft Lemorzsolódás szerény mértékben csökkent Lemorzsolódás szerény mértékben csökkent

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Mi történt a program vége óta? A konzorcium vezetés megszűnt/átadásra került A konzorcium vezetés megszűnt/átadásra került Fenntarthatóság: Fenntarthatóság: Matematika, Szé-Sza területen használjuk a tananyagokat, Matematika, Szé-Sza területen használjuk a tananyagokat, A többi területen csak színesítjük az órákat. A többi területen csak színesítjük az órákat. DE a módszereket más területeken is alkalmazzuk DE a módszereket más területeken is alkalmazzuk Az érettségi, mint kimeneti szabályozás: Az érettségi, mint kimeneti szabályozás: A tananyaggal felkészíthetők a diákok, de… A tananyaggal felkészíthetők a diákok, de… Pedagógusok ösztönzése Pedagógusok ösztönzése Nem tudjuk kellően elismerni a plusz munkát Nem tudjuk kellően elismerni a plusz munkát

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Összegzés A módszer, a tananyag jó, jobb eredményt lehet elérni vele. A módszer, a tananyag jó, jobb eredményt lehet elérni vele. Ahhoz, hogy az iskolák eredményesek legyenek meg kell oldani: Ahhoz, hogy az iskolák eredményesek legyenek meg kell oldani: az új módszerekhez, követelményekhez illeszkedjen az irányítási, finanszírozási rendszer, az új módszerekhez, követelményekhez illeszkedjen az irányítási, finanszírozási rendszer, a szabályzó dokumentumok módosítását. a szabályzó dokumentumok módosítását.

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Köszönöm a figyelmet!