„Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” „JÓ GYAKORLATOK” az Észak-alföldi Régióban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Jó gyakorlatok óvodánkban
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
„Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás”
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” „JÓ GYAKORLATOK” az Észak-alföldi Régióban

„Jó gyakorlataink” forrásai „jó gyakorlatok” TÁMOP es nyertes pályázók - legalább egy Kötelezően választható Leendő referencia- intézmények – legalább 2 „jó gyakorlat” Választható Bármely intézmény, aki a kompetencia alapú oktatás horizontális tanulási- tanítási hálójába be akar kapcsolódni

„Jó gyakorlataink” tervezése I.Számszerű tervezés A) es pályázók: 131 B) os pályázók: 4 C) Referencia-intézmények : 50*2= D)Egyéb – várhatóan, min.: 50 Összesen (várhatóan, legalább) : 200 (várhatóan, maximum): 400

II. Intézményi „lefedettség” III. Kompetencia-területi „lefedettség” biztosítása IV. Közoktatás prioritásaira épülő „jó gyakorlatok” V. Intézményi sokszínűség VI. Innovatív pedagógiai módszerek VII. Integratív pedagógiai módszerek jó gyakorlatai VIII. IKT- eszközök alkalmazása IX. Esélyegyenlőség Kapcsolattartás az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. regionális képviselőjével, Urbán Antalnéval

A jó gyakorlatok „disszeminációja” Az Észak-alföldi Régió valamennyi közoktatási intézményével felvettük a kapcsolatot (felkérő levél, , telefon, honlap, információs nap, személyes találkozó) Az Educatio Kft. által nyilvánossá tett ‘jó gyakorlat” megjelenik a felületen, a „jó gyakorlat-gazdákat”, a „jó gyakorlat” címeit kitesszük saját honlapunkra is. A „jó gyakorlat” publikálásában segítséget nyújtunk.

Az Észak-alföldi Régió „jó gyakorlatai” I. Nyilvánossá tett: 6 Igazgyöngy Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (Berettyóújfalu) Differenciálás. Eltérő képességű és szocializációjú gyerekek vizuális nevelése. Együttműködési képességek fejlesztése a vizuális nevelés területén. Felzárkóztatás a művészeti neveléssel Tantárgyi integrációs lehetőségek a művészeti nevelés eszközeivel II. Nyilvánosságra váró jó gyakorlataink: 24

Az Észak-alföldi Régió „jó gyakorlatai” INT. neve„Jó gyakorlat” címe PedMódOkt szer vez. Sze rv. Fejl. IKTE Nagyerdei Óvoda (DB) "Együtt a szülőkkel" + "indulj, menj tovább,segíts valaki másnak is elindulni" ++ Kuruc utcai óvoda Egyéni képességfejlesztés- a fejlettségi szint ismeretén alapuló egyéni képességfejlesztés gyakorlata ++ Segítő gyakorlat az óvodában ++ Búzaszem Óvoda (Ny) A kísérletezés és társasjátékozás, személyiségfejlesztés ++ A kompetencia alapú nevelés, komplexitás ++

Az Észak-alföldi Régió „jó gyakorlatai” INT. neve„Jó gyakorlat” címe PedMódOkt szer vez. Sze rv. Fejl. IKTE Jászberény Városi Óvodai Intézmény „Nevelési eredményvizsgálat” +++ Kompetenciafejlesztés az óvodában +++ Városi Óvodai Intézmény (Kisújsz.) A kompetencia alapú nevelés horizontális elterjesztése több tagintézményből álló óvodában ++++ Csete Balázs Általános Iskola (Jászkísér) Tanulói laptop program és IKT alkalmazás +++ Rózsavölgyi Gyermekkert - Regionális Ökológiai Oktatóközpont (DB-J) Gyermekekkel a kölcsönkapott Földért +++

Az Észak-alföldi Régió „jó gyakorlatai” INT. neve„Jó gyakorlat” címe PedMódOkt szer vez. Sze rv. Fejl. IKTE Igazgyöngy Alapfokú Művészetokt. Intézmény (Bújf) Differenciálás. Eltérő képességű és szocializációjú gyerekek vizuális nevelése + Együttműködési képességek fejlesztése - vizuális nevelés + Felzárkóztatás a művészeti neveléssel + Tantárgyi integrációs lehetőségek + Széchenyi Körúti Ált. Iskola, Sportisk. és AMI (Sz) Digitális taneszközök alkalmazási lehetőségei történelem órán ++

Az Észak-alföldi Régió „jó gyakorlatai” INT. neve„Jó gyakorlat” címe PedMódOkt szer vez. Sze rv. Fejl. IKTE Thököly Imre Kéttannyelvű Általános Iskola (Hszob) IKT eszközök alkalmazása +++ Ady Endre Gimnázium (DB) "Olvass többet!" irodalmi vetélkedő +++ A Taninform iskolai adminisztrációs rendszer +++ Irodalomtanítás - képzőművészet ++ Mestermunka óra ++ Képzőművészeti játékok rajzórán ++

INT. neve„Jó gyakorlat” címe PedMódOkt szer vez. Sze rv. Fejl. IKTE Bocskai István Gimnázium (Hbösz) Pályaorientációs hét + Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépisko la és Kollégium (Kújsz) Életpálya-építési, szociális életviteli kompetencia fejlesztése a FAMTA szoftver segítségével +++ EGYMI (Bárczi Gusztáv) DB. Montessori módszer ++++

„Jó gyakorlataink”- az egymástól tanulás jó gyakorlatai Az egymástól tanulás szándéka mellett sok hiányosság van még: -Kistérségek rejtőzködése -Akadályozott információ-áramlás -Időkeretek rossz tervezése -Potenciális referencia-intézmények elbizonytalanodása - Az oktatáspolitika várható változása…

Közös nehézségek és akadályok Hiányoznak a jó gyakorlatok standardjai, a jó gyakorlatok „kiterjedésének” meghatározása Kísérteties késésben vannak a jó gyakorlatok, a jó gyakorlatok nyilvánossá tétele

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Kiss Gabriella (szakmai vezető) / / ELÉRHETŐSÉGEINK Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet 4029 Debrecen, Monti ezredes u. 7.  /fax: 52/