Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/1. 2010. október 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Inklúzív nevelés Magyarországon
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.

Pályázó: Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata Projekt menedzser: Bukovszki Andrásné

Résztvevő intézmények Ferencvárosi Komplex Óvoda, Általános Iskola és EGYMI József Attila Általános Iskola és AMI Telepy Károly Testnevelés Szakosított Általános Iskola és Gimnázium

Ferencvárosi Komplex Óvoda, Általános Iskola és EGYMI

József Attila Általános Iskola és AMI

Telepy Károly Testnevelés Szakosított Általános Iskola és Gimnázium

A projekt A pályázat lehetőséget biztosít: a helyi „jó gyakorlat” bemutatására a helyi tapasztalatok figyelembevételével a továbbfejlesztésre

A tevékenységek során azokat az aktuális, egész országot érintő problémákat kívánjuk felölelni, mint - együttnevelés - a pedagógiai gyakorlat és a szakmai munka minőségének megújulása - SNI-s tanulók fejlődését szolgáló körülmények feltérképezése - új módszerek - eszközök - eljárások bemutatása, kipróbálása

Kiemelt cél A befogadó intézmények minden esetben ismerjék az előző és a következő intézmény típus működését és elvárásait. Valósuljon meg a két intézménytípus pedagógusainak optimális együttműködése. A megvalósuló projekt lehetőséget biztosít: - a jelenlegi pedagógiai környezet felülvizsgálatára, - az alkalmazott eszközrendszer teljes megújulására.

A projekt célja: A nevelőtestület minden tagja ismerje meg - a segítő hálózatot, - az egyenlő bánásmód megsértése miatti, jogszabályban rögzített eljárásrendet. Tegyen szert - új módszertani és - oktatási programok ismeretére. A megszerzett ismereteinek hasznát veheti: -fejlesztő, -felzárkóztató, -gyermekvédelmi és családgondozó, -szülők felé megnyilvánuló tanácsadói munkájában.

EGYMI Integráló iskola SNI A tanulók ellátása utazó gyógypedagógussal Logopédiai ellátás Nevelési Tanácsadó SNI B tanulók fejlesztésének segítése Esetmegbeszélések Fejlesztő pedagógusok, pedagógusok

Az iskola számára fontos, hogy szülők is megismerjék a gyerekeik életét, fejlődési ütemét. Ezért további cél: kommunikáció továbbfejlesztése. Fontos: - a nevelési-oktatási program megújulása, - a kialakított műhelymunka tovább folytatása, - az óvodákkal való szoros együttműködés, - nagyobb esély a felzárkózásra, - végzős tanulóink megállják a helyüket a középiskolákban.

Terveink: -a kompetencia alapú programok bevezetése felmenő rendszerben -egyes tantárgyból a moduláris oktatás megteremtése -belső fejlesztések megvalósulása intézményenként -„jó gyakorlatok” adaptációja

A projekt közvetlen célcsoportja: - a bevont intézmények vezetői és pedagógusai - a IX. kerületben élő és nevelkedő SNI-s gyermekek, tanulók A közvetett célcsoport: -az SNI-s gyermekek szülei -az intézmények fenntartói, illetve - a képzési lánc előző és következő intézmény típusai

A projekt két fő része: kötelező és választható tevékenységek Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: 1. menedzsmentképzés 2. programok, eszközök adaptációja 3. egyéni fejlesztési, átvezetési tervek adaptációja 4. diákok inkluzív szemléletének kialakítását segítő attitűdformáló tréning 5. továbbképzési program az együttnevelés pedagógiai gyakorlatának támogatására 6. intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása 7. integrációs formák megvalósításával kapcsolatos tevékenységek 8. intézmények közötti szakmai együttműködés kidolgozása 9. önálló intézményi innováció

Választható tevékenységek -fejlesztő eszköz/eszköztár kifejlesztése kipróbálása -tanácsadói szolgáltatások -IKT- eszközökkel támogatott tanulási módszerekre való felkészülés

A projekt időtartama: 1 tanév, 10 hónap A 3 intézmény jelentős számú bevont pedagógusai lehetővé teszik több feladat párhuzamos megvalósítását, így garantálva a projekt sikerességét.