Dobó István Gimnázium Eger.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Jó gyakorlatok listája Dobó István Gimnázium 2012.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
DARUS a gyermekekért.
Előadás másolata:

Dobó István Gimnázium Eger

„… az ifjúságnak a jó erkölcsökben és tudományokban való képzésére emeltetett 1754-ben.”

Az iskola története A jezsuiták építtették 1754-ben Különböző funkciók: kaszárnya, kórház, iskola 1890-től állami iskola 1921-ben vette fel Dobó István nevét

A jelen Önkormányzati fenntartású, tiszta profilú gimnázium 4, 5, 6 és 8 évfolyamos képzési szerkezet Általános tagozat, biológia tagozat, angol tagozat, angol és német nyelvi előkészítő osztály

Innovatív pedagógiai gyakorlataink 1. Világ-nyelv program Megyei szintű továbbképzés nyelvtanárok számára, melynek témája a számítógéppel támogatott nyelvoktatás volt a német, angol és olasz órákon.

Innovatív pedagógiai gyakorlataink Comenius Az elmúlt években több uniós projektet valósítottunk meg sikeresen külföldi partnerekkel az alábbi témákban: környezetvédelem (Think Green, The Global Village), továbbtanulási lehetőségek Youth 2000-2006 Két alkalommal vettünk részt cserekapcsolatban finnországi fiatalokkal közös projektekben: A fiatalok élete egy kisvárosban, valamint egészséges életmód témakörökben. Youth in Action Háromoldalú projekt a Holocaust témakörében Lengyelországgal és Horvátországgal, melyben iskolánk koordinátori szerepet töltött be. 2. Uniós projektek

Innovatív pedagógiai gyakorlataink E-twinning Testvérkapcsolat az Interneten keresztül. Iskolánk tanulói, valamint a csehországi Kamenského város Mikulov Gymnasium diákjai a kerékpározás témakörét dolgozták fel angol nyelven PowerPoint prezentációk formájában. Mediterrania Német nyelvű interkulturális e-mail keresőjátékban vettünk részt. 3. Internetes projektek

Innovatív pedagógiai gyakorlataink 3. Cserekapcsolatok Iskolánk német és lengyel középiskolával ápol csere- kapcsolatot azzal a céllal, hogy diákjaink a nyelv- gyakorlás mellett megis- merjék más népek kultúráját, szokásait, hétköznapjait és a fiatalok életét. Ezt segítik elő a találkozók alkalmával vég- zett közös projektmunkák is.

Tapasztalataink a kompetencia alapú oktatás területén Iskolánk 2004-től konzorciumi tagként vett részt a HEFOP 3.1.2. pályázatban. A konzorciumot a Heves Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete vezette. Feladatunk a programcsomagok tesztelése volt matematika, szövegértés és szövegalkotás, idegen nyelvek (angol és német), életpálya-építés valamint IKT kompetenciaterületeken. A fenntarthatósági időszakban az angol és német programcsomagokat használjuk felmenő rendszerben, valamint a matematika programcsomag egyes elemeit.

HEFOP 3.1.3.B A kompetencia alapú oktatási programok eszközi elemeinek, értékelési eszközeinek, valamint ezek megjelenítésére alkalmas eszközök biztosítása A projekt során az iskolában zajló kompetencia alapú oktatás fejlesztése érdekében digitális és papír alapú tananyagok, valamint kis értékű eszközök beszerzésére került sor. 60 db tanulói laptopot, 16 darabos feleltető rendszert, valamint Matematika A programcsomagokat, matematika és szövegértés mérőeszközöket, továbbá angol, német és magyar nyelv és irodalom szoftvereket vásároltunk.

Szakmai továbbképzési kínálatunk A 3.1.4-es pályázók számára az alábbi területeken kínálunk továbbképzést és kiegészítő mentorálást, segédanyagok biztosításával: I. Bemutató órával egybekötött továbbképzés A kompetencia alapú programcsomagok használata (matematika, angol, német) Módszertani kultúra terjesztése II. Tananyagfejlesztés III. Módszertani tanár továbbképzés

I. Bemutató órával egybekötött továbbképzés és mentorálás 1. A kompetencia alapú programcsomagok használata I.1.1. Matematika 7-12.évfolyam csoportmunka kooperatív technikák kooperatív eszközbank

I. Bemutató órával egybekötött továbbképzés és mentorálás 1. A kompetencia alapú programcsomagok használata I.1.2. Angol nyelv 7-12. évfolyam (A1-től B2 szintig) projektmunka internet az angol órán kreatív kommunikáció kooperatív nyelvtanulás óravázlatok módszertani tippek

I. Bemutató órával egybekötött továbbképzés és mentorálás 1. A kompetencia alapú programcsomagok használata I.1.3. Német nyelv 7-12. évfolyam számítógép a nyelvoktatásban internetes projektmunkák kommunikatív, tevékenység-központú projektek kooperatív technikák kreatív kommunikáció tevékenységekben tanuló- és tevékenységközpontú módszerek és munkaformák

I. Bemutató órával egybekötött továbbképzés és mentorálás I.2.1. Módszertani kultúra terjesztése a biológia, kémia, és földrajz órákon Csoportmunka Projektmunka Differenciált oktatás Interaktív tábla használata a tanórán Laborgyakorlat (kémia, biológia) Terepgyakorlat módszertana, terepgyakorlati jegyzőkönyvek (biológia) Boncolási gyakorlat (biológia) Mikroszkóp használatának módszertana (biológia) Ásványok, kőzetek vizsgálata (földrajz) Szerepjátékok, szituációs gyakorlatok a gazdaságföldrajz témaköréből (földrajz)

I. Bemutató órával egybekötött továbbképzés és mentorálás I.2.2. Módszertani kultúra terjesztése a történelem órákon Csoportmunka Projektmunka Önálló ismeretszerzésen alapuló tanulás Kommunikációs készség és szociális kompetenciák fejlesztése Kooperatív tanulás Drámapedagógiai módszer

II. Tananyagfejlesztés 2.1. IKT Informatika szóbeli érettségi témakörök prezentációs formátumban Informatika tananyag gyakorlásához alkalmazható gyakorlati feladatlapok Önálló tanulás segítése weblapok segítségével 2.2. Módszertani „bőrönd” alkalmazása a tanórákon Német nyelv: nyelvtani anyag gyakorlása Történelem: tananyagrészek összefoglalása

III. Módszertani tanár továbbképzés 3.1. Német nyelv - Számítógép a nyelvoktatásban (9 órás tanfolyam) 3 modul (3 x 45 perc/modul): 1. modul: Számítógép az íráskészség fejlesztésében 2. modul: Szövegértés, országismeret és projektmunka 3. modul: Számítógép a beszédkészség fejlesztésében

III. Módszertani tanár továbbképzés 3.2. Matematika – Kompetenciafejlesztő kooperatív módszerek alkalmazása 9-12. évfolyamon (9 óra) 3 modul (3 x 45 perc/modul): 1. modul: Csoportalakítás, a játék szerepe a csoportalakításban A kooperatív technikák megismerése 2. modul: Függvények feldolgozása kooperatív technikával Geometria a gömbön (Lénárt-gömb) 3. modul: Eszközkészítés a 9- 12. évfolyam egyes fejezeteihez (pl.: hatvány, gyök, logaritmus, trigonometria, térgeometria)

III. Módszertani tanár továbbképzés 3.3. Informatika 3 modul (3 x 45 perc/modul): 1. modul: Felkészítés az interaktív tábla használatára 2. modul: Interaktív feladatok létrehozása 3. modul: Weblapkészítés alapjainak elsajátítása

Elérhetőség Dobó István Gimnázium Kapcsolattartó: 3300 Eger, Széchenyi út 19. Tel./Fax: 36/312-717 www.dobo-eger.sulinet.hu E-mail: admin@dobo-eger.sulinet.hu Kapcsolattartó: Hornyákné Csörgő Ágnes igazgatóhelyettes Telefon: 36/312-717 21-es mellék E-mail: nevigh@dobo- eger.sulinet.hu