Daewoo Nexia tükörfűtés Utólagos tükörfűtés beépítése
Pattintsuk le, a műanyag keretet
3db csavar tartja a tükröt
Tipp! A tükörlap nálam csak bepattintva volt, de azért óvatosan feszegessük mert törik az üveg! Ha megmozgatjuk magát a fekete keretet érezni hogy rideg, merev. Elővettem a hőlégfúvót és felmelegítettem az egészet. Ebben az állapotban sokkal könnyebben kiszedhető a tükörlap a keretből.
Ez a fekete keret tartja a tükörlapot A kivágás körül találhatók a rögzítő fülek (piros nyíl)
A tükörlap és a keret külön-külön (nekem nem volt a tükörlapon ragacs)
A tükörlap és a fűtőfólia, láthatjuk az arányokat.
Láthattuk, hogy a fűtőfólián az elektromos bekötés 2db fekete szurokburokkal van levédve, tehát nem sima a felület. Ez gondot jelent mert a tükörlap teljes terjedelmében felfekszik a műanyagra! Ezért MCmester módjára csinálunk helyet a csatlakozásnak. Én tapétavágó késsel kivágtam a sárgával jelölt részt! Arra vigyázzunk hogy a rögzítő pöckök körébe ne menjünk bele, mert nem fogjuk tudni a tükröt bepattintani a helyére! Ilyenkor már nincs benne a tükörlap, csak szimbolikus ez a kép!
Így néz ki a behelyezett tükörlap, a ráragasztott fóliával és az elektromos csatlakozással. Jól látszik az általunk kivágott rész szerepe!
Most lássunk neki a tükörház bekábelezésének. Személy szerint nekem biomotoros (kézi állítású) a tükör. Ezért készüljünk fel, hogy bowdenes mozgatással találkozunk Sok mocsok, kosz van itt, ezért egy takarítás sem árt! Fogjunk neki!
A bowdenek mellett húzzuk be a vezetéket
A tükörházat 3db csavar fogja alulról, a csukló részen. Ezek eltávolítása után annyira szétjön, hogy könnyedén szerelhetünk.
Íme, itt megy be a vezeték
A vezetékeket összesodortam, majd forrasztottam, végül zsugorcsővel szigeteltem.
A gumi és szivacs szigeteléseken vágtam egy-egy lyukat, amin a vezetéket áthúzzuk az ajtó felé.
A gumi és szivacs szigetelés visszarakva a helyére
Én a két lemez között húztam be a vezetéket, így nem kellett semmit rongálni
Ebben a gumi átvezetőben fogjuk behúzni a vezetékeinket.
Itt, a baloldali A oszlopnál lévő takaró elem alatt van az a csati, ami kelleni fog nekünk. 2db műanyag stift és a gumikéder tartja a helyén.
S23: műszerfali kapcsoló K10: ablakfűtés reléje A rajzról az derül ki, hogy az X5-ös csatlakozó fog nekünk kelleni. a vezeték amire kötnünk kell majd, így van jelölve a rajzon: VIO1,5 tehát Violet (Lila) és 1,5mm2.
Itt van a csatlakozó, ami kelleni fog nekünk
Íme a csati és a Lila vezeték, Amire kötni fogunk majd.
Nekem már van egy kis problémám! A hifi 4 vezetéke,központi zár és az Elektromos ablak kábelei mellé, Még bekéne húzni újjabb 2 vezetéket 3ajtós GL Nexián nincs átvezető, ott más Megoldást kell találni a vezeték áthúzására!
Sikerült nagy kínlódások Árán, egy kis csúszás Elősegítővel behúzni A vezetékeket.
A gyári verziónál itt található egy szivacsos Gumi, amit én már eltávolítottam, ezért Nekem már nincs. Bejutottunk az utastérbe, Innen már nincs sok hátra.
Itt még megvan a szivacs Ezen az oldalon is végezzük el az előbbi műveleteket
Test vezeték, saruzva, forrasztva A Lila vezetékre sodorva És forrasztva a (+)
A gyári testelési pontra kötöttem. A forrasztás leszigetelve
Nem maradt más hátra, mint mindent visszarakni és ellenőrizni. A vezetékek,kötések ellenőrzése mindenféleképpen ajánlott,ha nem akarjuk, hogy autónk véletlenül kiégjen!!! Összerakás után, ellenőrizzük, hogy jól dolgoztunk-e
A beszerelésből adódó sérülésekért és hibákért felelősséget nem vállalok!!! A bemutató a Magyar Daewoo-Chevrolet Klub tagjainak készült, használjátok egészséggel A beszerelést és a bemutatót készítette: Baranyi Tamás (Viper)