Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Termékpolitika Fő kérdései Termékfejlesztés Terméktervezés
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
1 VI. Terjeszkedés Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Szolgáltatás marketing
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
MARKETING REKLÁM SALES
MARKETING A marketing szó a világ majd minden nyelvében ott található. Nehéz lefordítani. A termelő a terméket jó áron eladni. Ez korábban is cél volt.
Marketingkommunikáció
Termelés és szolgáltatás 8.előadás. Termelés Termelés: a rendelkezésre álló erőforrások egy részének felhasználása arra, hogy más erőforrásokon tartós.
Marketingmenedzsment 2008
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Reklámozás, Public Relations
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtan VII
A jelenérték fontossága
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Pénzügyi-számviteli mutatók
A vállalkozás környezete március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Partnerség és együttműködés
A vásárlási döntés folyamata
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
A marketinginformációs rendszer
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Marketing-mix elemei

Marketing-mix Centripetális marketing Centrifugális marketing Minden elem ugyanabba az irányba hat. Centrifugális marketing Az egyes elemek egymásnak ellentmondanak.

Marketing-mix Termékpolitika Termékfejlesztés Terméktervezés Formatervezés Csomagolás Pozícionálás Bevezetés Minőség-elemzés Kivonás Árpolitika Árpolitikai célok megfogalmazása Kereslet- kínálat- felmérés Költségbecslés Árképzési módszer Ármegállapítás Értékesítési politika Értékesítés útja Közvetlen csatorna Egyelemes csatorna Többelemes csatorna Kiszolgálás Értékesítők motiválása Vevők motiválása Értékelés Kommunikációs politika (ajánlás) Reklám Direkt Indirekt Vásárlásösztönzés PR Személyes eladás Partnerek

Termékpolitika Termékfejlesztés Terméktervezés Formatervezés Termék-életgörbe (Mikor újítsunk?) Terméktervezés Formatervezés Csomagolás  sajátmárkás termékek Pozícionálás Célpiac Konkurens cégek Bevezetés Mikor? Hogyan? Minőség-elemzés Iso Felmérés Kivonás

Árpolitika Árpolitikai célok megfogalmazása Profitorientáltság Értékesítés Befektetésarány Forgalom Piaci részesedés, stb. Kereslet- kínálat- felmérés Árérzékenység T.T. Nagle The Strategy and Tactics of Pricing Költségbecslés TC, FC, VC Önköltségszámítás, Fedezet

Árpolitika Ármegállapítás Kompetitív árazás Költség plusz árazás Árképzési módszer Kompetitív árazás Költség plusz árazás Célárazás Pszichológiai árazás Diszkontárazás Ármegállapítás

Értékesítési politika Push-Pull Értékesítés útja Közvetlen csatorna Egyelemes csatorna Többelemes csatorna Kiszolgálás Hely, idő, mód vevőgondozás Értékesítők motiválása Értékelés Sikeres?

Kommunikációs politika (ajánlás) Jelleg Tárgy Termékcsalád Márka Cég Hely Helyi Országos Működés Termelői, szolgáltatói Kereskedői Reklámhordozók Reklám Direkt Indirekt Reklámprogram Vonal alatt- Vonal felett

Promóció TV-Reklám Rádióreklám Óriásplakát Banner Újsághirdetés Above the line SPAM Below the line Direkt marketing Rendezvény Szponzorálás Nyereményjáték Termékpróba E-commerce

Kommunikációs politika (ajánlás) Vásárlásösztönzés Készpénz-visszatérítés Áruminta Kupon Törzsvásárló Pontvadászat Nyereményakció Árubemutató reklámajándékok PR Sajtókapcsolat Jótékonykodás Vállalati verseny, kiállítás Prospektus Személyes eladás Motivált eladó Érték Partnerek Kapcsolat PR a partnerek felé

Emberek Munkatársak, akik találkoznak a fogyasztóval  személyes eladás Frontoffice Képzés Dolgozó-család-fogyasztó

Fizikai környezet A termék, szolgáltatás fizikai természetű része (ha van ilyen) Belső- külső- megjelenés Arculat Pl.

Folyamat a fogyasztó is esetleg részt vesz, és amelynek során hozzájut a szolgáltatáshoz

Szolgáltatások Tapasztalati javak HIPI (Veres) Heterogeneity / Heterogenitás Intangibility / Megfoghatatlanság Perishability / Tárolhatatlanság Inseparability / Elválaszthatatlanság