Dr. Juhász Lajos (DE, MTK)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS és a KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc szakok között.
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS
Dr. Juhász Lajos – Dr. Kozák Lajos
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
VE Georgikon Kar Keszthely 2005 március 30
Oktatási dékánhelyettesi beszámoló a 2005-ös évről Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar.
Összoktatói értekezlet május 25.. Az oktatást érintő változások A vonalhúzón 20 fő kertészmérnök keretszám elveszítése 2006-ra vonatkozóan a keretszám.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Környezettan alapszak (BSc)
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Bemutatkozik a Georgikon
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Herdon Miklós – Pető Károly - Várallyai László - Szilágyi Róbert
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Felvételi eljárás 2015.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Környezetmérnöki szak
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Előadás másolata:

Dr. Juhász Lajos (DE, MTK) HEFOP - 3.3.1. A Természetvédelmi mérnök BSc alapszak tantervfejlesztése a HEFOP 3.3.1 program keretében Dr. Juhász Lajos (DE, MTK)

A Természetvédelmi mérnök BSc alapításának előzményei HEFOP - 3.3.1. A Természetvédelmi mérnök BSc alapításának előzményei Hallgatói szemléletváltás! DATE Természetvédelmi Klub (1985) - hallgatói kezdeményezésre aktív természetvédelmi tevékenység  Kutatótáborok  Rekonstrukciós természetvédelmi munka (pl.: Hortobágy-Ohati-erdő)  Részvétel fajvédelmi programokban  Ismeretterjesztés (nyilvános tantermi előadások)  Társadalmi Természetvédelmi Szolgálat  Tanulmányutak, emlék- és kutatóexpedíciók KÖRNYEZETÜNKÉRT DÍJ (2002) „Nemcsak a védett az érték”

A Természetvédelmi mérnök BSc alapításának előzményei HEFOP - 3.3.1. A Természetvédelmi mérnök BSc alapításának előzményei  A képzési szerkezet változása - a természetvédelmi szakirányú képzés bővülése A természetvédelem tárgy a különböző képzési formákban:  Környezetgazdálkodási agrármérnök szakirány (1992)  Környezetgazdálkodási agrármérnök szak (1999)  Vadgazda mérnök főiskolai szak (1998)  Vidékfejlesztési szakirány és szak (2000) Természetvédelmi mérnök főiskolai szak (2002) Előzmény: országos szinten szakalapítás (2001)!

A Természetvédelmi mérnök BSc alapításának előzményei HEFOP - 3.3.1. A Természetvédelmi mérnök BSc alapításának előzményei Természetvédelmi mérnök szak (főiskolai és BSc): - A szak alapítása (országos szinten) DE, MTK: 2001. - A szak alapításának és indításának engedélyezése: 2002. - Első évfolyam (főiskolai szak) beiskolázása: 2003. - Lineáris képzésben, BSc szintű alapképzés: 2006. MSc szintű mesterképzés: 2008. Jelenlegi helyzet: - Nappali tagozat: 3 évfolyam - Levelező tagozat: 3 évfolyam

A HEFOP 3.3.1 programban elvégzett tantervfejlesztési tevékenység A Természetvédelmi mérnök BSc szak fejlesztését alapozó és kiegészítő tevékenységek a HEFOP 3.3.1 programban:  Kompetenciák tartalmi értékelése és fejlesztése  Átjárhatóság vizsgálata és biztosítása  Tantárgyi programok fejlesztése és tananyagfejlesztés  Tantervfejlesztés – tantervmódosítás

HEFOP - 3.3.1.

HEFOP - 3.3.1.

Az átjárhatóság vizsgálata és biztosítása FSZ  BSc HEFOP - 3.3.1. Az átjárhatóság vizsgálata és biztosítása FSZ  BSc  Az új SZVK szerinti tantervkidolgozás a Gyógy- és Fűszernövény termesztő és feldolgozó felsőfokú szakképzés esetén.  A Természetvédelmi mérnök BSc tantervi áttekintése – az FSZ-hez kapcsolódó modularizáció alapján módosítási javaslatok.  A FSZ  BSc átmenet esetén 34 kredit (1 félévi terhelés) beszámítása.  A BSc  FSZ átmenet esetén teljesítendő modulrészek lehatárolása.

Átjárhatóság vizsgálata és biztosítása BSc: DE  PE HEFOP - 3.3.1. Átjárhatóság vizsgálata és biztosítása BSc: DE  PE Hasonlóság elemzése DE-PE Természetvédelmi mérnök BSC szakok összevetésében (csak kötelező tárgyak) DE, MTK PE, GMK ∑ % Egyezés 20 40 53,3 Hasonlóság 10 26,7 Eltérés 8 7 15 38 37 75 100

Az átjárhatóság vizsgálata és biztosítása BSc: DE  PE HEFOP - 3.3.1. Az átjárhatóság vizsgálata és biztosítása BSc: DE  PE  A két intézményben a Természetvédelmi mérnök BSc szakok között magas az átjárhatóság szintje.  Ez jelenleg 61,3%-os.  Ugyanakkor a képzés országos diverzitásának biztosítását jelentő intézményspecifikus képzési sajátosságoktól, a hasonlósági szint már 80%-os, ami egyértelműen megfelelő szintű horizontális intézményközi átjárhatóságot tesz lehetővé.

Tantárgyi programok fejlesztése HEFOP - 3.3.1. Tantárgyi programok fejlesztése Tantárgyi program 1. A tantárgy neve: 2. A tantárgyfelelős neve, beosztása: 3. A szak megnevezése: 4. A tantárgy típusa: 5. A tantárgy oktatásának időterve: 6. A tantárgy kreditértéke: 7. A tantárgy oktatási célkitűzése: 8. Az oktatás személyi feltételei: 9. A tantárgy tartalma: 10. Évközi ellenőrzés módja: 11. Számonkérés módja: 12. A tantárgy előírt külső szakmai gyakorlatai: 13. Kötelező, illetve ajánlott irodalom: 14. Vizsgatételek: Course description 1. Title of the course 2. Name and title of the lecturer 3. Name of the degree programme 4. Type of course 5. Schedule of education 6. Credit value of the course 7. Educational objective 8. Personnel background 9. Course content 10. Mode of assessment during the semester 11. Type of exam 12. Compulsory practice related to the course 13. Compulsory and recommended literature 14. Exam themes

Tananyag fejlesztés: 92 tantárgy (ppt) kidolgozása HEFOP - 3.3.1. Tananyag fejlesztés: 92 tantárgy (ppt) kidolgozása

Tantervfejlesztés – tantervmódosítás HEFOP - 3.3.1. Tantervfejlesztés – tantervmódosítás DE MTK és PE GMK: Összesen 6 Kari Tanács elé benyújtott komplex tanterv-módosítási javaslat. DE MTK esetén: - egyes tantárgyak oktatási időszakának, óraszámának, kreditértékének módosítása - új tárgy: Biztonságtechnika és munkavédelem PE GMK esetén: - egyes tantárgyak oktatási időszakának, óraszámának, kreditértékének és a tantárgyi tematika módosítása, több tantárgy nevének változtatása

Átjárhatóság Keszthelyen Együtt oktatható tantárgyak névváltozásai: Számvitel és pénzgazdálkodás → Számviteli és pénzügyi ismeretek Jogi és igazgatási ismeretek → Jogi ismeretek Hidrológia és vízgazdálkodás → Vízgazdálkodás Általános ökológia → Ökológia

Átjárhatóság Keszthelyen Együtt oktatható tantárgyak névváltozásai: Marketing 3 óra → 2 óra Állattenyésztési alapismeretek 2+2 → 3+2 (Őshonos háziállatok tenyésztése rovására) Együtt oktatható tantárgyak félévek közötti változásai: Geodézia és földnyilvántartás 1. félév → 2. félév Éghajlattan 3. félév → 2. félév Vízgazdálkodás 2. félév → 3. félév

Későbbi változások A tantárgyak jobb egymásra épüléséért Dendrológia egy évvel előrekerült, hogy alapozzon az erdészetnek Környezetvédelem egy évvel későbbre került, hogy alapozhasson a talaj-, levegő- és víztani ismeretekre Biogeográfia egy félévvel hátrakerült, hogy a rendszertani ismeretek birtokában lehessen lehallgatni

Későbbi változások Arányok megváltoztatása Dendrológia, általános természetvédelem és biogeográfia 1-1 órája  Növényrendszertan és társulástan +2 óra Állatrendszertan +1 óra (beépítve a biogeográfiai ismereteket is)

Utolsó félév óraszámai 7. félév korában 11 hetes volt, 15 lett, ezért: Természetvédelmi jog és szakigazgatás 5+0  3+0 Ökoturizmus 2+0  1+0 Növény- és állatkereskedelem 2+0  1+0 Élőhely- és fajvédelem 2+1  1+1 Védett területek ökonómiája 4+0  2+1

Debrecen és Keszthely KKK-ból kiindulva nagyon sok hasonlóság, ezek mellett eltérések is az egyéni sajátosságok révén Tantervfejlesztés a KKK-ból hiányzó, de fontos ismeretek felvételével a differenciált szakmai ismeretek közé: kémia, mikrobiológia – utóbbi a HEFOP keretében

HEFOP - 3.3.1. Összegzés A HEFOP 3.3.1 program keretében végrehajtott komplex tantervfejlesztés során kialakított oktatási mátrix, a bolognai elvekkel messzemenőkig egyezve mind intézményen belüli, mind intézményközi horizontális, és vertikális átjárhatóságot tesz lehetővé úgy, hogy megfelel a KKK-nak és megtartja az intézményi specifikumokat is.

Köszönöm a figyelmet!