Készítette: Domokos Márta Losoncz Annamária

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Etikai Kódex.
Advertisements

M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
2. előadás.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A befektetési környezet
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A deviancia összetett fogalma
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Fontosabb fogalmak Képesség :
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Negyedik előadás Március 11
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A vállalkozások környezete
Bizalom, bizalmatlanság, csalás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
Péczeli Katalin előadása
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MRTT V. VÁNDORGY Ű LÉS Miskolci Egyetem A bizalmi t ő ke szerepe a “Harmadik Olaszország” iparági körzeteinek kialakulásában Vadasi Aida.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
III. A logisztika jövője
Egyéni döntések a szervezetben
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Képesítési Keretrendszerek Európában
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Az iskolai csoportok sajátosságai
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A deviancia értelmezési kerete
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Vállalkozásmenedzsment I.
A reklám centruma.
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
11. tétel.
Gazdasági szervezetek működési jellemzői
LEADER, Identitás, Sport
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
A bizalom Készítették: Baráth Andrea Papp Orsolya Szanka Eszter.
Kultúra és kommunikáció
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
A MAGAS BIZALOMSZINTŰ TÁRSADALMAK
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Készítette: Domokos Márta Losoncz Annamária Bizalom Készítette: Domokos Márta Losoncz Annamária

A szervezeti kultúra legfontosabb elemei A bizalom a szervezet éltetőereje és az emberek motiválásának legmagasabb szintű módja. Az emberek akkor dolgoznak együtt a leghatékonyabban, ha megbíznak egymásban. A nyílt kommunikáció növeli a bizalmat, és természetes módon vezet az együttműködés igényéhez. A gyors tanulás növeli a kompetenciát, a bizalmat.

A bizalom fogalma Luhmann: bármilyen szociális rendszer –kialakulásának kritériuma, hogy különbséget tudjunk tenni a „kinn” és a „benn” között. A külső világ határtalanul komplex a belső áttekinthető, léteznek egyszerűsítő szabályok

A bizalom fogalma 2. Bizalom: feloldja a komplexitást, következtében úgy cselekszünk, mintha a partnereink viselkedése bizonyos mértékig előre jelezhető volna. Bizalom = kockázatos beruházás, mert csak az elérhető dolgokon alapszik

Társadalmi szemléletben Bizalom: a társadalmi és gazdasági rendszer működésmódjának elfogadását, helyeslését jelenti. Ez a rendszerben résztvevők társadalmi viselkedését pozitív módon befolyásolhatja. Szintjei: A rendszert működtető elvek iránt Intézmények iránt Társadalmi csoportok iránt Pl. demokrácia, TO, roma kérdés

Gazdasági megközelítés A bizalom olyan hit, amely arra vonatkozik, hogy a másik fél becsületesen fog cselekedni még olyan előre nem látható körülmények között is, amelyet a szerződés vagy ígéretek nem fednek le. Bizalom, mint áru Bizalmi jószág- információs aszimmetria: Eladó több információval rendelkezik, mint a vevő Tudás, mint bizalmi jószág

Bizalom-előállítás típusai Folyamat alapú: ahol a bizalom a múlthoz vagy az elvárt cseréhez kötött a reputáció vagy az ajándékcsere esetében Tulajdonság alapú: ahol a bizalom személyhez kötött és olyan tulajdonságoktól függ, mint a közös családi háttér, vallás vagy az etnikum. alapja a társadalmi hasonlóság, a partnerek ugyanahhoz a társadalmi csoporthoz, közösséghez tartoznak

Bizalom-előállítás típusai 2. Intézményi alapú: ahol a bizalom formális társadalmi struktúrákhoz kötött. A bizalom megléte vagy hiánya egyéni vagy cég specifikus sajátosságoktól függ. Egyénhez kötött például a könyvelői bizonyítvány megléte. Céghez kötött sajátosság például a letéti számla használata.

Mari Sako (2000) bizalomtipológiája Bizalom az egyik üzleti partnernek a másikkal kapcsolatos azon várakozása, hogy az kiszámítható és kölcsönösen elfogadható módon fog viselkedni. 3-féle bizalom A szerződéses bizalom : az egyik szerződő fél azon várakozása, hogy a másik fél az ígéreteit betartja.

Mari Sako (2000) bizalomtipológiája 2. A hozzáértésbe vetett bizalom: az üzleti partner arra vonatkozó várakozása, hogy a másik fél rendelkezik a vállalt feladat teljesítéséhez szükséges technikai és menedzseri kompetenciával. A goodwill bizalom: akkor alakul ki, ha a felek között egyetértés van a „fair” magatartás elveire vonatkozóan.

Bizalom forrásai Azonos értékek és normák adott közösségen belül Mindenkitől elvárt tényező Nem egyéni értékrendek összessége, hanem közösségi azonosulás Pl. presbiteriánusok & buddhisták

A bizalom kötelékei Aszerint, hogy a kapcsolatok milyen funkciót töltenek be a társadalomban: 3-féle válfaj 1. megkötő társadalmi hálózat: Nem szükséges külön intézményi garancia Feszes normarendszer Kiszámítható szabályok Világos szankciók a szervezet növekedése és fejlődése korlátos

A bizalom kötelékei 2. 2. Áthidaló kapcsolatok: 3. Összekötő kapocs: Lazább kötelékek egymás közt, de a belső háló sűrű Egymástól eltérő kultúrák összekötése Információ, tudás, innovációk, ismeretek szállítása 3. Összekötő kapocs: Egymástól hierarchikusan elváló csoportok összekötése Társadalmi kohézió

Szerepe a modern ipari gazdaságban Fukuyama: Bizalom, 1995 Szerződések, kereskedelmi jog a tranzakciók alapja Lefedetlen rések, melyet a bizalom, mint kiegészítő feltétel fed le Kisebb szerződéstárgyalási költség Kevesebb vita Egyszerűbb szerződések Hosszú távú haszon a fontos (nagyfokú bizalmat kíván)

A bizalom szerepe Ügyleti költségek csökkentése Racionális gazdasági döntések elengedhetetlen feltétele, mivel a hiányzó információkat helyettesíti Elősegíti a gyors innovációt

A bizalom szerepe a szervezetben Tudásmegosztás fontos eszköze Szervezetek kialakításában a cselekvések összehangolása, összekapcsolása Szervezeti hatékonyság növelés Szervezeti kultúra változtatását segíti

Bizalom- bizalmatlanság A társadalmi együttműködés feltétele a bizalom Bizonyos szintű bizalmatlanság nélkülözhetetlen Kettő optimális kombinációját kell keresni Bizonytalansághoz kapcsolható: velünk interakcióban levő más szereplők lehetséges reakcióival kapcsolatos

Bizalomhiány költségei Magasabb tranzakciós költségei Helyzettel való visszaélést megelőző intézmények költségei megemelkednek Jogkikényszerítés és a jogviták eldöntésére privát vagy közösségi intézményi garanciák kiépítése Bizalom köreibe való bekerülés költségei Csökkenti az innovációs kapacitást a társadalomban Atomizált társadalom