ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Hogyan csökkentheti költségeit versenytársainál nagyobb mértékben?
Logisztikai menedzsment előadás
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
A piac Szakiskola.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Közlekedési logisztika
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A logisztika-menedzsment alapjai Lipák Mária BGF KVIFK február
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
III. A logisztika jövője
Csatornamenedzsment 2. Dr. Kopcsay László.
Marketing mix.
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Termelésmenedzsment Production Management
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Logisztikai alapfogalmak
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Kérdések a második zh-hoz
Ellátási lánc menedzsment
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI FELADAT VÁLLALATI LOGISZTIKA 2012.december Timári Judit.
Előadás másolata:

ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA Dr. Veres Zoltán

Értékesítési politika 1. A vevő nézőpontja 2. A vásárlói magatartás 3. A szervezeti szint 4. Marketinglogisztika 5. A személyes eladó nézőpontja

Irodalom Törőcsik M.: Vásárlói magatartás, Akadémiai, 2007, 13-45. o. Komáromi N.: Marketinglogisztika, Akadémiai, 2006, 13-35., 83-129. o. Bauer, A. – Mitev, A.: Eladásmenedzsment, Akadémiai, 2008, 13-50., 99-138., 225-258. o.

A vásárlói magatartás A vásárlás folyamatának és kimenetének összefüggései Folyamat: vásárlásorientáció vs. vételorientáció (feladat) Kimenet: birtoklás vs. márkaélmény

A vásárlói magatartás Vásárlási kategóriák Vásárlás Élmény Folyamat Aktív Passzív Eredmény Adott márkára irányuló Sikerre irányuló

A vásárlói magatartás Vásárlási kategóriák Feladat Árvezérelt Kényelemközpontú

A vásárlói magatartás modellje Az adott vásárlás feltételei (rövidtáv) Vásárló aktuális helyzete Vásárlás helye (store choice) Szituációs hatások

A vásárlói magatartás modellje Környezeti stimulusok (középtáv) Trendek Cégaktivitások Szociális környezet

A vásárlói magatartás modellje Vásárlói habitus (hosszútáv) Az egyén lehetőségei Életstílus A döntés egyéni rendszere Egyén és vásárlás viszonya

Marketinglogisztika A logisztika fogalmának átalakulása SCM (Supply Chain Management) = ellátási lánc menedzsment Hosszú távú, kölcsönös előnyökre épülő kapcsolatok

Az ellátási lánc Cél Fogyasztói igények kiszolgálása egyensúlyban a költségekkel és az eszközök megtérülésével Kiterjedés A teljes folyamat a gyártástól a végső fogyasztóhoz való eljuttatásig Rendszerszemlélet Az összes szereplő és folyamat integrálása egységes rendszerbe Együttműködés Szervezeten belüli + szervezetközi kapcsolatok Megvalósítás eszköze A tagok számára szabadon hozzáférhető információs rendszer = kooperáció és koordináció

A tradicionális ellátási lánc Beszerzési forrás Anyagellátás / anyaggazdálkodás szállítás, rendelésfeldolgozás, védőcsomagolás, raktározás, anyagmozgatás, információ-karbantartás Gyártás / tevékenység Elosztási logisztika Vevők

A logisztikai rálátás kiterjedési körének bővítése Beszállítók beszállítói Beszállítók Saját vállalat Vevők Vevők vevői / végfelhasználó

Marketingmix – logisztikai mix Termék: termékmutációk kontra logisztikai költségek Ár: kereslet befolyásolása kontra logisztikai (csatorna)kapacitás Reklám: promóciós költségnövekedés kontra elosztási-logisztikai költségnövekedés Elosztási csatorna: vevőkiszolgálási szintek

ECR = Efficient Consumer Response ECR-folyamat Tartalom Hatékony választék kialakítása teljes, könnyen elérhető választék Hatékony árufeltöltés magas raktárszint, hiányok elkerülése Hatékony promóció gyártó és kereskedő harmonizált promóciós tevékenysége Új termékek hatékony bevezetése új termék fejlesztés fogyasztói igények alapján

Az ostorcsapás-effektus Az ellátási láncban felfelé haladva a kereslet egyre jelentősebb kilengéseket mutat (bullwhip effect), mert a korábbi bizonytalanságok a lánc végén lévő partnernél kumulálódnak, azaz a sor végén „csattan az ostor”.

Az ostorcsapás-effektus Okai A keresleti előrejelzések pontatlansága A megrendelések periodikus feladása Az áringadozás A hiánytól való félelem Következményei Túl nagy raktárkészlet A kereslet nem megfelelő előrebecslése Az erőforrás-kihasználás hatékonysága csökken Magasabb raktározási és szállítási költségek Csökken a kiszolgálási színvonal

Az ellátási lánc tagjainak együttműködése Partnerkapcsolatok, stratégiai szövetségek horizontális szövetség vertikális szövetség diagonális szövetség Kapcsolati alapformák távolságtartó elkötelezett

A marketing-logisztika operatív menedzsmentje Az időtényező A beszerzés menedzsmentje Termelési logisztika Just in time Optimized production technology

A marketing-logisztika operatív menedzsmentje Az értékesítés menedzsmentje kategóriamenedzsment = termékkategóriák menedzselése a márkamenedzsment, a trade marketing és a retail marketing integrálásával csomagolás = műszaki + marketing + logisztikai funkciók merchandising menedzsment