A tanuló szervezet APPLE Az egyeditől, az egyedinek, egyedit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Márkaépítés – Hitelesség
Advertisements

Innováció konferencia
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
E.ON – Versenyben Önökért!
QualitySoft On-Line megoldások Terminálszerver alternatíva a Távoli Asztali eléréshez.
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A számítógépek generációi
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF. Célja: Az OPF célja, megtervezni és végrehajtani a szervezeti folyamatok fejlesztését, mindezt arra alapozva,
Steve Jobs Az IT ipar Al Caponéja. Steven Paul Jobs az informatika modernkori történetének egyik legérdekesebb alakja. A lehetőségek felismerésében, a.
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
Négy vállalkozási alaptípus
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
Divizionális (divíziós) szervezet
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Készítette : Vasas László. AZ első PC-t, Harvard Egyetemen készítették ben. Howard Aiken vezetésével elkészült a Mark I. Bár a háborús időkben.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Apple Az egyeditől, az egyedinek, egyedit. A kezdet  A 70-es években házilag építgették a számítógépet, klubokban osztották meg egymással a fortélyokat.
Tanuló szervezet.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Minőség menedzsment 6.előadás
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
A magyar tőkepiac A tőkepiacok szerepe a piacgazdaságban és a magyarországi tendenciák május 3. Jaksity György.
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla.
Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála
Az információrendszerek kialakulása
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport Az üzleti gondolkodó tudománya február 25.
Termék & Márka Kopcsay László.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Üdvözöljük GWIBIZ WORLDWIDE Üzleti Tájékoztatón. Legdinamikusabban fejlődő üzletek a világon! GWIBIZ WORLDWIDE Trendágazat Internet + vásárlás.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
A külső környezet elemzése
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
Négy vállalkozási alaptípus
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv bemutatása
A globalizáció - a globális világgazdaság
Előadás másolata:

A tanuló szervezet APPLE Az egyeditől, az egyedinek, egyedit

A tanulás jelentősége  A tanulás az a folyamat, melynek révén a szervezet tapasztalatokra tesz szert, mely tapasztalatok képesek a magatartás megváltoztatására.  A szervezeti tanulás olyan folyamat, amely során a szervezet képes a felhalmozódott tapasztalatok alapján új tudást, új ismereteket létrehozni és azokat a szervezeten belül elterjeszteni, hogy azok elérhetők és felhasználhatóak legyenek az összes munkatárs számára is.  Világunk soha nem látott sebességgel változik, a szervezeteknek állandóan képezni és fejleszteni kell munkatársakat, vezetőket, ha csupán szinten akarják tartani tudásukat és képességeiket!

Apple: a kezdet  Idő: 1970-es évek közepe  Helyszín: Kalifornia, Szilícium- völgy  Főszereplők: S. Wozniak és S. Jobs  Tárgy: számítógép

Két eltérő ember  Wozniak autodidakta módon szinte mindent egyedült tervezett és csinált meg. Még főiskolát sem végzett. Műszaki zseni volt.  Az Apple számítógép tehát Wozniak alkotása  Jobs „próféta”, látnok, aki felismerte benne a jövő iparágát  Más célok Wozniak:a piacon elérhetőnél jobb számítógép Jobs: hogyan tudna ebből megélni

1. lépés: vállalkozás  Megterveznek egy alaplapot, és legyártatják a szükséges nyomtatott áramköri lapot, majd eladják 50 dollárért  100 db-ot adtak el a barátoknak  Byte Shop: egy teljesen kiépített Apple számítógépet 600 $-ért, 1000 db-os megrendelés  Fordulópont!

2. lépés: garázs  Üzleti tankönyvből?  A beszállítók finanszírozták az egész üzletet  Fél éven belül 500 Apple I-et adtak el; 666 $ $ (hasraütésszerűen)  Válaszút elé kerültek: a) kisvállalkozók b) meghódítani az ismeretlent

3. lépés: egy komoly cég  Bankoktól csak tanács: milyen fontos az üzletemberszerű megjelenés  Mark Markkula: 91 ezer $-t fektetett a cégbe -> más szint; más játékszabályok  1977-ben jött létre az Apple cég, 400 ezer $ alaptőkével  Markkula üzleti tervet készített: forma a hosszú távú fejlődésnek, sorozetgyártás feltételei  1977: Apple II- felhasználóbarát operációs rendszer

4. lépés: növekedés  Előnyök: újdonság, jó marketingkampány, mítosz  Eladott gépek száma 4 év alatt 100-szorosára nőtt  350 alkalmazott-> vállalatszerű működés: funkcionális munkamegosztás, szervezeti hierarchia, tervezési és ellenőrzési rendszer kialakítása  Állandó átalakulás állapota  A fogyasztói réteg szegmentálódott: igényesebbek lettek, minőséget követeltek, garancia, vásárlás utáni szolgáltatások, használható szoftverek  A választék szélesedett, a termékskála bővült, árverseny

5. lépés: tőzsde  1980-ban: szokatlan magas áron, gyorsan  Részvénytársasággá válás-> újabb változások: több tízezer tulajdonos: osztalék, árfolyamnyereség erővonalak összekuszálódtak  Szervezeti légkörtől egyedi  Forradalmárok: elegáns megoldás, esztétikus forma, kockázatvállalás, újítóképesség, küldetést valósítanak meg

6. lépés: versenytársak  Apple piaci részesedése 35-40%-ról(1980) 15%-ra (1983); IBM: 0-ról 40%-ra  Legsúlyosabb kihívás: sok száz vállalkozás több mint 150 szg-et vitt piacra; 99$-37ezer$  Két irányból támadás: igénytelenebb, olcsóbb árú gépek; fejlett technológiák  Olcsó akar lenni vagy a legjobb?  John Sculley a vezérigazgató (marketingproblémák?)  1984: Mechintosh, a csodafegyver-> rekordmennyiség, de tovább csökken a piaci részarány

7. lépés: belső küzdelmek  Jobs vs. Sculley: mindkettő kemény, rámenős vezető; más vezetési kultúra, más problémalátás Jobs az elnök, Sculley a vezérigazgató  Sculley: vagy ő vagy Jobs

8. lépés: a „nem IBM”  Terméknek és vállalatnak is kultusza van  Az iparág érett állapotba jutott: mindennapi fogyasztási cikk; a versenytársak száma magas, piacra lépés ktg-e alacsony; árak csökkentek  Megváltozott versenyhelyzet: marketing- innovációk korszaka, újra az életéért kellett küzdeni

Válság  Stratégiai problémák  10% alatt a piaci részesedés  Elvesztette egyedi, felhasználóbarát jellegét  Részvényeinek értéke 57$-ról 40$-ra csökkent  Vezetőváltások  Újra Jobs: megkopott fényének új csillogás

Összefoglalás  Kezdetben a gyors tanulás,és tehetség révén hatalmas sikerek  Az aktuális problémákat átvészelte, újra és újra lábra tudott állni  Az Apple sok csatát megnyert, tudott újat hozni  Az új évezred kérdése: a csaták után a háborút is képes-e megnyerni

Köszönöm a figyelmet!