Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Lobbizás az egészségügyben
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
MARKETING.
Az üzleti terv.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A verseny - a piac alkotója
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
Fogalma, összefüggések
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
A fogyasztói magatartás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
(1) A marketingkörnyezet
Egészségpolitika.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Komplex vezetési információs rendszer létrehozása.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Szervezetek beszerzési magatartása 4. szeminárium Nagy Gábor március. 02.
Bauer András - Berács József:
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Az innováció forrásai.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Szegmentáció & pozicionálás.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
5. előadás: Szervezeti beszerzési magatartás
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Az üzletek operatív működtetése
A külső környezet elemzése
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
12. óra Kenőpénz és korrupció.
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing) 7.fejezet

Üzleti piacok Vállalkozói piac Intézményi piac Kormányzati piac

Az üzleti piacok jellemzői: Kevesebb vevő Nagyobb vevők Szoros eladó-vevő kapcsolat Származtatott kereslet Rugalmatlan kereslet Ingadozó kereslet

Az üzleti piacok jellemzői: Szakszerű vásárlás Közvetlen beszerzés Reciprocitás Lízing

Beszerzési szituációk Közvetlen újravásárlás Módosított újravásárlás Új vásárlás Rendszervásárlás és rendszereladás

Az üzleti beszerzési folyamat résztvevői „Buying Center”: Kezdeményezők Felhasználók Befolyásolók Döntéshozók Jóváhagyók Beszerzők Ajtónállók

Az üzleti beszerzőket befolyásoló tényezők Környezeti tényezők Szervezeti tényezők Személyes tényezők Egyéni tényezők

1. Környezeti tényezők A kereslet szintje Gazdasági kilátások Kamatlábak Technológiai változások Politikai/szabályozási változások Verseny Társadalmi felelősség

2. Szervezeti tényezők Célok Üzletpolitika Módszerek Szervezeti struktúra Rendszerek

3. Személyes tényezők Érdeklődés Jogkör Pozíció Empátia Meggyőzőképesség Csoportdinamika

4. Egyéni tényezők Életkor Jövedelem Iskolai végzettség Beosztás Személyiség Kockázatvállalási képesség Műveltség

A beszerzés folyamata A probléma felismerése Az igény általános leírása Termékjellemzők meghatározása Szállítók keresése Ajánlatkérés A szállítók kiválasztása A vásárlás A teljesítés értékelése

Intézményi piacok Iskolák, kórházak, börtönök stb. Jellemzők: Szűkős költségvetés Nonprofit Költségminimalizálás sem alapvető cél

Kormányzati piacok Jellemzők: Tendereztetés Ár, mint kiemelkedő döntési szempont Lassú döntések Vásárlói hűség Nyilvánosság Korrupció Lobbyzás