„Kompetencia alapú oktatás, egyenl ő hozzáférés megvalósítása innovatív intézményekben Tiszaalpáron” „Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
1 Projektmenedzsment Készítette: Zoltánfi Zsuzsanna Vértesszőlős Készült az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

„Kompetencia alapú oktatás, egyenl ő hozzáférés megvalósítása innovatív intézményekben Tiszaalpáron” „Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz neki, hogy maga fedezze fel a dolgokat” Galileo Galilei TÁMOP 3.1.4/08/ PROJ EKTINDÍTÓ SZAKMAI KONFERENCIA

ELŐZMÉNY Az önkormányzat az új óvoda megépítésére sikerrel pályázott. A 200 millió Ft-os támogatási összeg felhasználásának feltétele volt: részvétel a TÁMOP (Társadalmi Megújulás Operatív Program) 3.1.4/08/2 – „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című pályázatán. A kompetencia alapú oktatás bevezetésére az óvodában és az iskolában is be kellett nyújtani pályázati projektet. TÁMOP 3.1.4/08/

Az önkormányzat által elnyert támogatás összege: Ft Általános Iskola és Könyvtár programjának megvalósítására Ft, Napközi Otthonos Óvoda programjának megvalósítására Ft

A PÁLYÁZAT ÉLETÚTJA Pályázat benyújtása Pályázat beérkezése Hiánypótló dokumentum beérkezése Jogosultsági és teljességi ellenőrzés, értékelés Támogató döntés Értesítő levél megküldésének dátuma Szerződés hatályba lépése PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA: június augusztus 31. TÁMOP 3.1.4/08/

„vállalt felelősség” megbízási szerződés alapján projektmenedzser 20 óra/hét pénzügyi vezető 20 óra/hét projektasszisztens 20 óra/hét szakmai vezetők megvalósítók TÁMOP 3.1.4/08/ „ örökölt felelősség” polgármester – támogatási szerződés aláírója intézményvezető – együttműködési megállapodás aláírója – szakmai feladatterv aláírója – költségvetés aláírója – vezetői felelősség alapján Ki és miért felelős?

TÁMOP 3.1.4/08/ PROJEKTMENEDZSER FELADATA: Irányítja a projekt cselekvési ütemtervében meghatározott feladatok végrehajtásáról. Menedzseli a projekttevékenységek megvalósítását végzők munkáját. Elősegíti a közbeszerzési folyamatok szervezését, a szerződések megkötését. Szervezi, koordinálja a projektben résztvevő pedagógusok szakmai felkészítését és mentorálását. Kapcsolatot tart A szakmai és pénzügyi szervezetekkel. Működteti a kommunikációs rendszert. Gondoskodik a program nyilvánosságáról Elkészíti a Projekt előrehaladási jelentéseket. Intézkedik a költségvetési előirányzatok felhasználásáról. A projekt zárásához kapcsolódó szakmai és gazdasági elszámolást elkészíti.

TÁMOP 3.1.4/08/ PÉNZÜGYI VEZETŐ Gondoskodik a pénzügyi feladatok végrehajtásáról: költségvetés nyomon követése, számlák ellenőrzése, besorolása. Kapcsolatot tart megvalósítását segítő és nyomon követő szakmai és pénzügyi szervezetekkel. Közreműködik a Projekt előrehaladási jelentések elkészítésében. Közreműködik a projekt zárásához kapcsolódó szakmai és gazdasági elszámolás elkészítésében

TÁMOP 3.1.4/08/ PROJEKTASSZISZTENS FELADATA Gondoskodik a projektnapló vezetéséről, a pénzügyi és szakmai dokumentumok kezeléséről és rendezéséről, továbbításáról Segíti a programban résztvevők és az intézménnyel együttműködő társintézmények rendszeres tájékoztatását Kapcsolatot tart szakmai és pénzügyi szervezetekkel Előkészíti a projektdokumentumok jóváhagyását, ellátja ügyviteli, nyilvántartási és adminisztrációs feladatokat. Segíti a Projekt előrehaladási jelentések elkészítését.

TÁMOP 3.1.4/08/ SZAKMAI VEZETŐ FELADATA szakmai feladatterv ismerete szakmai irányítás szakmai feladatok koordinálása szakmai tevékenység nyomonkövetése szakmai tevékenységnapló vezetése szakmai tevékenység ellenőrzése

TÁMOP 3.1.4/08/ KELL EGY CSAPAT!

Projekt-menedzsment tagjai: projekt menedzser: Gibárszki Sándorné projekt asszisztens: Szabó Gabriella pénzügyi munkatárs: Kelemenné Utasi Melinda óvodai program szakmai vezetője: Palásti Józsefné általános iskolai program szakmai vezetője: Kővágóné Kálmán Klára TÁMOP 3.1.4/08/

Projekt megvalósításában részt vev ő pedagógusok: Általános Iskola és Könyvtár: Bársony Andrásné, Deák Lajosné, Ivicz Lázárné, Suba Jánosné, Sz ő ke Éva, Tóthné Mátyus Monika Napközi Otthonos Óvoda: Ballabásné Somkúti Anita, Bontovics Istvánné, Novákné L ő rincz Ildikó, Zsigó Józsefné. TÁMOP 3.1.4/08/

Komplex óvodai program, programcsomag bevezetése 2 csoportban Ballabásné Somkuti Anita Bontovics Istvánné Novákné L ő rincz Ildikó Zsigó Józsefné SZAKMAI PROGRAM AZ ÓVODÁBAN

Kompetencia alapú oktatási program bevezetése Tantárgytömbö sített oktatás bevezetése Műveltségterül et tantárgyi bontás nélküli oktatása Pedagógiai módszertan alkalmazása Szövegértés „A” Matematika „A” Életpálya- építési „C” 1.aBársony Andrásné modul 1.bIvicz Lázárnéprojekt 3.bTóthné Mátyus Monika témahét 4.bIvicz Lázárnéprojekt 5.aSuba Jánosné modul 5.bDeák Lajosnétémahét 6.aSuba Jánosné Szőke Éva Suba Jánosnétémahét 7.aSzőke ÉvaSuba Jánosné Szőke Éva projekt témahét 7.bSuba Jánosné Szőke Éva témahét TÁMOP 3.1.4/08/

Továbbképzések az óvodában általános pedagógiai módszertani továbbképzések kooperatív tanulás2 fő tevékenységközpontú pedagógiák2 fő differenciálás heterogén csoportban2 fő hatékony gyermek-megismerési technikák2 fő kompetenciafejlesztő óvodai oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés4 fő informatikai alapozó képzés2 fő Óvodai IPR alkalmazására felkészítő tantestületi képzés8 fő IPR alkalmazását támogató módszertani képzés az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése8 fő menedzsmentképzés I. változásmenedzsment, projektmenedzsment1 fő

TÁMOP 3.1.4/08/ Továbbképzések az iskolában A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés6 fő új tanulásszervezési eljárások alkalmazása6 fő Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 2: kooperatív tanulás1 fő tanórai differenciálás heterogén csoportban1 fő osztályzat nélküli pedagógiai értékelés1 fő drámapedagógia1 fő óvoda-iskola átmenet1 fő tanulás tanulása1 fő Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatási alkalmazását segítő képzés6 fő Mérés-értékelés képzés2 fő menedzsmentképzés I-II.3 fő SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés2 fő IPR alkalmazását támogató tantestületi módszertani képzés20 fő SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés28 fő

TÁMOP 3.1.4/08/ Tanácsadói szolgáltatások Intézményi folyamat-szaktanácsadó (intézményvezetés, komplex fejlesztési folyamat) szakért ő i tevékenység 126 szakért ő i óra. Kompetenciaterületi mentor szaktanácsadó szakért ő i tevékenység 190 szakért ő i óra. IPR módszertani mentortanácsadó szakért ő i tevékenység 100 szakért ő i óra. m ű helyfoglalkozás mentorálása (kompetencia alapú óvodai programcsomag a gyakorlatban) 1 db m ű helyfoglalkozás mentorálása –iskola (a jó gyakorlatok átvétele- a m ű helyfoglalkozásokhoz segítségül hívott moderátor költsége) 2 db m ű helyfoglalkozások mentorálása –iskola (innováció -saját fejlesztések, a kompetencia alapú oktatás megvalósításához vásárolt szolgáltatások: erdei iskola, 3 hetes projekt, témahét megvalósítása) 3 db

TÁMOP 3.1.4/08/

2010. augusztus 31. ???

TÁMOP 3.1.4/08/ KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!