előadás A teljesítményértékelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Teljesítményértékelés
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Teljesítmény-menedzsment
6. előadás.
Teljesítménymenedzsment - TM Teljesítményértékelési rendszer – TÉR
Teljesítménymenedzsment
Emberi erőforrás menedzsment
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Teljesítményértékelés - TÉR
Munkaköri leírás, Markov analízis
előadás A teljesítményértékelés
1 5. ELŐADÁS. 2 Munkakör-értékelés 3 A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Pedagógus értékelési rendszer
5. ELŐADÁS. Munkakör-értékelés A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet keretei.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Az üzletek operatív működtetése
Teljesítményértékelés az óvodában
Barlai Róbertné augusztus.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Dr. Papanek Gábor Európa versenyképessége
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A szociális vezetőképzés EDDIGI Tapasztalatairól
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az MVM Csoport évi teljesítményértékelési rendszere
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Mérési skálák, adatsorok típusai
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

9.-10. előadás A teljesítményértékelés

Teljesítményértékelés kulcselem az emberi erőforrások menedzselésében

A teljesítményértékelési rendszer tervezésének stratégiai választásai A következő kérdések segítenek a helyes teljesítményértékelés kialakításában Milyen célra használjuk az értékelést? Mit értékelünk? Mit tekintsünk teljesítménynek? Hogyan, milyen technikával értékeljünk? Kik az érintettek? Hogyan kommunikáljuk az értékelést?

1.Teljesítményértékelési célok A teljesítményértékelési rendszerrel ( TER ) támogatható célok csoportosíthatók: a) a szervezeti célokat közvetítő csúcsvezetők elvárásai a TÉR-től b) az értékelői szerepben működő vezetők elvársai c) az értékeltek sajátos elvárásai d) a HR részleg elvárásai

A TÉR-től sokféle CÉL egyidejű érvényesülését várják. Ez veszélyezteti a potenciális pozitív hatások megjelenését. Hogy mik ezek az okok, az a célok egy más fajta csoportosításával mérhető fel: Értékelő célok Fejlesztő célok

2. Mit értékeljünk? A teljesítmény dimenziói I. Az eredményt: a) általában b) abszolút értékben vagy relatív módon c) időpontra vonatkoztatott szintjével vagy a változás mértékével

II. Kompetenciákat 2. Mit értékeljünk még? Megkülönböztetjük a KÍVÁNATOS és a NEM KÍVÁNATOS verzióit !

Teljesítményértékelési módszerek Az egyéneket értékelő technikák Osztályozó, értékelő skálák Munkanorma Esszé Kritikus esetek módszere MJS MMS MbO

Példák az osztályozó skálák lehetséges formáiból Teljesítménykritérium Skála Problémamegoldó képesség 1 2 3 4 5 Problémamegoldó képesség gyenge 1 2 3 4 5 kiváló Problémamegoldó képesség Jóval átlag alatti Időnként kiemelkedő Mindig kiváló Átlag alatti Atlagos Mindigátlag alatti Elfogad-ható átlagos Időnként kiemelkedő Mindig kiváló 5.Bár-milyen probléma esetén önálló-an cselek-szik 1.Prob-léma-megol-dásra nem képes 2.Egyszerűbb problé-mák megoldá-sára nem képes 3.Időn-ként bonyo-lultabb problé-mák megol-dására is képes 4.Bonyo-lultabb problé-mákat is megold

Példák az MbO értékelőlap céjaira munkakör Célkitűzés példa könyvelő Részt vesz két auditálással foglalkozó szemináriumon, hogy fejlessze és naprakésszé tegye auditálási ismereteit a nyár végére ( szeptember 15). Január 1-jéig 10% alá csökkenti a fizikai dolgozók 18,9%-os hiányzási arányát. Lecsökkenti a baleset miatti kieső időt évi 100 munkanapra. Radioizotópos minőség-ellenőrzési rendszert vezet be, x E Ft-ot nem meghaladó költséggel, október 1-jéig. üzemvezető

Teljesítményértékelési módszerek Több személyt egyidejűleg értékelő módszerek: Rangsorolás Kényszerített szétosztás

Teljesítményértékelési módszerek A technikák értékelése A dimenziók, amelyek mellett az értékelési technikák összevethetők: Hasznossága Praktikussága A rendszer érvényessége

Teljesítményértékelő lap ( minta ) Lásd www.jila37.atw.hu

Az érintettek: értékelők és értékeltek Kiket értékeljünk? Kik legyenek az értékelők?

Az érintettek: értékelők és értékeltek Mik a potenciális problémák? Az értékeltekkel kapcsolatos problémák Értékelői problémák Az értékelők kifogásai

A lehetséges értékelők Felsőbb szintű vezető Az értékelt közvetlen főnöke Személyi vezető kollégák ügyfél Az értékelt k ü l s ő beosztott teamtársak Bel- ső

Mikor? Hogyan? Milyen gyakran? Az értékelés kommunikálása Dönteni kell az értékelések megbeszéléséről: Mikor? Hogyan? Milyen gyakran?

e) Milyen legyen a szerepmegosztás a résztvevők között? Az értékelés kommunikálása Dönteni kell az értékelések megbeszéléséről: Mire terjedjen ki? e) Milyen legyen a szerepmegosztás a résztvevők között?

Teljesítménymenedzsment A teljesítménymenedzsment sajátosságai A teljesítménymenedzsment elemei A célrendszer tisztázása b) Célkitűzés, teljesítménymérők, teljesítményjelzők használata

Teljesítménymenedzsment Egyéni fejlesztési tervek Folyamatos értékelés, rendszeres teljesítmény-értékelő megbeszélés e) Kapcsolat az értékelés és a javadalmazás között

Nemzetközi problémák és megoldások USA-ban Nyugat-Európában a teljesítményértékelés széles körűen használt. Tajvan, Japán: MbO ( célközpontos vezetés) Kína: kritikus esetek módszere

Példa eltérő teljesítménymenedzsment orientációkra különböző kultúrákban Lásd www.jila37.atw.hu

Teljesítményértékelő lap Lásd www.jila37.atw.hu Lásd www.jila37.atw.hu

Két dolgozó teljesítmény osztályzatainak összehasonlítása Lásd www.jila37.atw.hu Lásd www.jila37.atw.hu