A média mint nevelési intézmény

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A sportszocializáció.
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Az első házasság felbomlása
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert.
A koragyermekkori nevelésről
Család.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Peremen billegő fiatalok
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Az intézményes nevelés stratégiái
A nevelés stílusa.
Szociális tanulás formái
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Reklám etika.
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
CSALÁD.
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Spéder Zsolt KSH Népességtudományi Kutató Intézet
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
DEVIANCIÁK ÉS BŰNÖZÉS.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A gyermekkép történeti alakulása
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A szakiskola jelene és jövője
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Reklám etika.
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A média mint nevelési intézmény A média nevelő hatása

Dilemmák Állam nélküli állam V. Illegitim hatalmak?

MÉDIA

MÉDIA Informáló Értékközvetítő – értékformáló (nyelv, beszéd) Szocializációs hatás (legfőbb érték?) Műveltségközvetítő („Legyen ön is…”) Erkölcsösség és média Tolerancia (pedagógiai érték) megjelen(ít)ése Esztétikum (közízlés, szappanopera) Személyiségalkotó szerep

Adatok USA: (1982) napi 3-4 óra Baló György: 16 éves korunkig 2 év tv nézés Hatások: Napi több mint 1 óta tv-zés: beszéd,- s olvasási készség, beszédkészség romlása Irreális hazug világ (klisék) Negatív hősök, devianciák ?

Tipizálás (tartalom szerinti) A gyermekkor-értelmezésektől a gyermekkor haláláig (Aries – Buckingham) Napjainkban: „hiányállapot”, csak a jövőhöz viszonyítva tudja értelmezni A műsorok (hatások) tartalmuk szerint feloszthatók: Erőszak Reklámok szexualitás

Gyermekeknek szóló filmek Gyermekekről szóló filmek Gyerekek a hírekben (kedvelt) Toposzok (klisék) Szülői szerep (cslád) feladatainak átvétele: dada Szülők iskolája: „életszerű helyzetek”, diskurzus Valódi problémák? (Mónika show)

Erőszak (következményei): agresszió, az agresszív cselekmények megnövekedése, -mert nem érthető a cselekmény (okok/motívumok) centrálás Eleve az erőszakos gyerekek nézik Ha 8 éves kor előtt túlnyomó részt agresszív mozit néz: ez 18 éves kor után is megmarad „Éjjeli menedékhely” – halál közömbösség

A reklámok 9-10 éves korig a felnőtt információk feltétel néküli elfogadása: reklám készpénznek tekintése (elvárjuk, h. magától távolodjon el a fikciótól) Álomvilág Szociális feszültség erősítése Szükséglet megteremtése (fogyasztói társadalom) „ismeretterjesztés” (coldrex)

A reklám világa A reklámok világa utópisztikus közeget kínál Melyből a felnőttek kizárhatók („videójátékkal játszó gyerekek + gabonaszelet, kis ház a fa tetején) A sugallt gyermeki világ: tiszta, jó, ártatlan (Henkel mosópor), játék, spontaneitás, egzotikum, kaland A felnőttet nevetségessé tenni, kizárni ebből a világból (buszsofőr keksszé válik)

Szexualitás Amely erőszakkal társul Csak testiség (tökésletes nők és férfiak) Nem tanulható egyébként Öncélú

Összegzés: Túlzottan egyoldalú a média megítélése (negatív) Kétségtelen a tudásközvetítő funkció  ez azonban kisebb anyagi haszonnal kecsegtet Agresszivitás elleni küzdelem: 1:1 (videók!) Ha a legkedveltebb forma, legyen helye az iskolában

Megoldások Oktatásba bevonás Együtt nézi a család Magyarázatokkal, interpretációval látja el Eltávolodás a fikciótól Mennyiségi korlát Minőségi korlát Odafigyelés  felelősség, tudatos együttélésre nevelés