Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert."— Előadás másolata:

1 „Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert mit mond a közönség? Amit lát, az ízléstelen, gusztustalan, erkölcstelen, nézzen tévét kérem szépen, riport van, de műsor nincsen, kimentek az oroszok, bejöttek a huncutok, jó ízlésünk rontja, a Kis Dénes is mondja, kimentek a tankok, begyüttek a bankok.” Raksányi Gellért

2 A MÉDIA SZEREPE A GYEREKEK FEJLŐDÉSÉBEN A televízió, mint "elektromos babysitter „? Korábban a világ megismerése a személyes tapasztalatok útján történt. Elmondott történetek, mesék: a gyerekeket érő információkat mindig megszűrték Az iparosodott társadalmak: olvasmányaikon keresztül a felnőttek világába betekintenek. A 20. század második felében: a televízió elterjedése. Ez jelentősen átalakította a szocializációs folyamatot már nincs fokozatos átmenet a gyerekkorból a felnőttkorba (azonnali belépés a felnőtti világba.)

3 Mese contra TV Mese contra TV A televízió: kendőzetlenül, feldúsítva mutat be mindent itt gyakran nem az igazság és a rend uralkodik gyakran nem győz a jó és a becsületes sok a megtorlás nélküli, sőt eredményes erőszak a szexualitás sem a szerelem szép velejárója. a televízió nem tud suttogni Szakértők a televízió elterjedéséhez kötik a gyermekkor védettségének megszűnését.

4 „Elektromos babysitter” Nagyon sok gyerek már egészen kicsi korától kezdve válogatás nélkül néz, nézhet bármilyen műsort. Ezért is nevezik a televíziót gyakran "elektromos babysitternek", mivel a szülők gyakran azért engedik, hogy gyerekeik már kicsi koruktól kezdve korlátozás nélkül televíziót nézzenek, mert így nyugodtan végezhetik egyéb tevékenységüket. Kutatási adatok szerint a 3-5 éves gyerekek 36%-a, a 6-9 évesek 60%-a, a 10-13 évesek 75%-a maga kapcsolja be a tévét.

5 HOGYAN HAT A MÉDIA? A MÉDIAHATÁS MODELLJEI A média hatására vonatkozó magyarázatok és modellek történetileg három szakaszba sorolhatók, és különböző elméleti megfontolásokon alapulnak. 1. A direkt hatás modellje: azt feltételezi, hogy a média "mindenható", azaz tömegkommunikáció szinte közvetlen és azonnali változást tud elérni. Noha a kutatások zöme a "mindenható médiával" szemben mára már messze komplexebb 2. A korlátozott hatás modellje: a tömegkommunikáció nem rendelkezik olyan hatóerővel, hogy alapvető befolyást gyakoroljon a befogadóra. Fő ereje abban van -, hogy a már meglévő véleményeket, értékek és beállítódásokat megerősíti. 3. A harmadik modell szerint a média meghatározott feltételek esetén rendelkezik erőteljes befolyásoló erővel. Így lehetnek, akikre a média aktuális üzenete nagyon nagy hatást gyakorol, míg esetleg a befogadóknak akár többségére az adott üzenet semmilyen befolyással nem lesz.

6 A SZÜLŐK, NEVELŐK SZEREPE A MÉDIAÉRTÉSBEN ÉS A MÉDIAHASZNÁLATBAN Szakemberek nem javasolják: a három év alattiak is tévét nézzenek. A nemzetközi és hazai tapasztalatok viszont mást mutatnak. Az a szülő, aki azonnal kipenderítene a lakásából egy idegent, akit hazaérve a nappaliban talál verekedés, káromkodás és szexuálisan nyílt viselkedés közben, ugyanezt az idegent nap mint nap megtűri a képernyőn. A gyerekek zöme rendszeresen nézi a felnőtteknek szóló műsorokat, és a látottak feldolgozásával, megértésével többnyire magára marad. Keveset tesznek a felnőttek hogy elősegítsék, közvetítsék, mediálják a helyes médiahasználatot és médiaértést. Mediáció :a szülők olyan aktív erőfeszítései, melyek arra irányulnak, hogy a fizikai és szociális környezet - benne a televízió mint médium - komplex természetét az adott gyerek értelmi képességeinek megfelelő szintre "lefordítsák", tolmácsolják, érthetővé tegyék. Így a felnőtt közvetítőjévé válik a tv-ben látottaknak, elősegítve azt, hogy a gyermek az életkorának megfelelő szinten megérthesse nem csak a közvetített tartalmat, hanem akár a műsorkészítést, vagy a televízió mint médium működési mechanizmusát is..

7 A TELEVÍZIÓ, MINT GAZDASÁGI-IPARI TEVÉKENYSÉG A serdülők és a felnőttek már többnyire tudatában vannak, de többnyire ők sem gondolnak arra, hogy a műsorgyártás célja a haszonszerzés. A fiatalabb gyerekeknek azonban egyáltalán nincsenek ilyen ismereteik. Ez a tény, védtelenné teszi őket a televíziós reklámok hatásaival szemben. Ők könnyen hisznek a csábító túlzásoknak. Egyes országokban éppen ezért nem engedélyezik reklámok sugárzását gyerekműsorok előtt, között és után, mivel etikátlannak tartják a szándékos médiahatással szemben védtelen, könnyen becsapható nézők - a gyerekek- szándékos befolyásolását és fogyasztásra serkentését. Valójában a felnőtteknek is csak egy része látja át a televíziós iparág három alapvető elemének, a nézettségnek, a hirdetéseknek és a bevételnek az összefüggéseit.

8 Összefoglaló Minél hamarabb megismerik a gyerekek a média működését, indíttatását, annál hamarabb képesek kivonni magukat a szuggesztív hatása alól és ismerik fel a különbséget a valós információ és a képzeletvilága között. Cél : a gyerekből akaratnélküli konzumbáb helyett kritikus tudatos felnőttet nevelni. Aki maga dönti el, hogy valójában mire van szüksége. Ne feledjük azt sem, hogy a gyermekeknél alapvetően meghatározó a számukra valóban fontos emberek példamutatása, a családban megtapasztalt életstílus, a szülők médiához való viszonyulása.


Letölteni ppt "„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert."

Hasonló előadás


Google Hirdetések