XVII. MAGYAR MINŐSÉG HÉT A MINŐSÉG VILÁGNAPJA OKTATÁSI NAP A FELS Ő OKTATÁSI MIN Ő SÉGI DÍJ SZEREPE A FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉSÉBEN DR. AGG GÉZA PhD TANÁCSADÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Minőségdíjak.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A megújuló Felsőoktatási Minőségi Díj tartalmi elemei és koncepciója Molnárné Stadler Katalin október
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
LB felkészítő: március
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
2014. november november november 18.1.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Barcsák Marianna KPSZTI
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

XVII. MAGYAR MINŐSÉG HÉT A MINŐSÉG VILÁGNAPJA OKTATÁSI NAP A FELS Ő OKTATÁSI MIN Ő SÉGI DÍJ SZEREPE A FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉSÉBEN DR. AGG GÉZA PhD TANÁCSADÓ OKTATÁSI ÉS KULTURÁLIS MINISZTÉRIUM BUDAPEST, NOVEMBER 6.

„ NEM A TANULÁS ÉS TUDOMÁNYOK MENNYISÉGE TESZI AZ EMBERT OKOSSÁ, HANEM AZOK MEGEMÉSZTÉSE A JÓ ELRENDELTETÉSE.” SZÉCHENYI ISTVÁN

AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY ÉS A MINŐSÉG ÉVI CXXXIX. TÖRVÉNY

A TÖRVÉNY CÉLJA a minőségelv érvényesülése az FOI oktatási-kutatási, szervezeti- működési-gazdálkodási tevékenységében [1. § (1)] a minőségbiztosítási rendszer fejlesztésével a munkaerőpiacon hasznosítható, magas színvonalú ismereteket kapjanak a hallgatók [2. § (1)] a felsőoktatás minőségpolitikájának meghatározásakor érvényesülnie kell a nők arányos szerepvállalása elvének [104. § (2)]

A felsőoktatás ágazati minőségfejlesztési rendszere az ágazati minőségpolitika [103. § (1)] az intézményi minőségfejlesztési programok, minőségfejlesztési rendszerek [108. § (8)] a Felsőoktatási Minőségi Díj [17. § (8)] „ Kutatóegyetem ” minősítés [5. § (6)] Része:

Felsőoktatási intézmények létesítése, működtetése Intézmény létesítésénél az engedélyezési eljárás vizsgálja a képzés, tudományos, művészeti, tevékenység minőségének biztosításához szükséges feltételeket [17. § (8)] Az FOI minőségfejlesztési programot készít [21. § (6)] Az FOI-kban minőségbiztosítási rendszert kell működtetni [20. § (4)] Az FOI szervezeti és működési rendjében kell meghatározni a minőségbiztosítás rendszerét [21. § (2)]

KORMÁNYZATI SZEREPKÖRÖK A Kormány: FOI tevékenységének elismerése céljából kormány rendeletben Felsőoktatási Minőségi Díjat alapít [108. § (4)] Az oktatási és kulturális miniszter: = meghatározza az ágazati minőségpolitika elveit [103. § (1)] = a felsőoktatás rendszere fejlesztési terveinek keretében elkészítteti az ágazati minőségpolitikát [104. § (1)] az FOI működésének hatékonyságát az intézményi minőségfejlesztési program végrehajtásáról szóló beszámoló alapján is értékeli és intézkedést kezdeményezhet [115. § (6)] megállapodás alapján támogatást adhat a kiemelkedő oktatói, kutatói, fejlesztői tevékenységet folytató FOI-k támogatásához [128. § (2)]

A MAGYAR FELSŐOKTATÁSI AKKREDITÁCIÓS BIZOTTSÁG FELADATAI MAB: [110. § (1)] az intézmény létesítésekor, alaptevékenységének megváltoztatásakor 8 évenként vizsgálja az intézményi minőségfejlesztési program megfelelőségét vizsgálja a minőségfejlesztéssel kapcsolatosan kidolgozott intézkedési tervben foglaltak végrehajtását minőségfejlesztési szakértői bizottságot hoz létre közreműködik a Felsőoktatási Minőségi Díj elbírálásában közreműködik a Felsőoktatási Minőségi Díj pályázat kritériumrendszerének kialakításában

A MAB TOVÁBBI FELADATAI MAB: [109. § (1)] értékeli a képzés, tud. kutatás, művészeti tevékenység minőségét vizsgálja az intézményi minőségfejlesztési rendszer működését közreműködik az ágazati minőségpolitika kialakításában szakmai támogatást nyújt a minőségfejlesztési programok kidolgozásához és működtetéséhez, ha erre az intézmény felkéri ellátja az intézménylétesítéssel és -működéssel kapcsolatos minőséghitelesítés feladatait, ami az akkreditáció figyelemmel kíséri az ágazati minőségirányítási rendszer harmonizációját az EU-i Felsőoktatási Térség felsőoktatási rendszereivel

MINŐSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAM a felsőoktatási intézmény működésének folyamatát a vezetési, tervezési, ellenőrzési, mérési, értékelési, fogyasztóvédelmi feladatok végrehajtását az oktatói munka hallgatói véleményezésének rendjét A FOI évente áttekinti az intézményi minőségfejlesztési programját és megállapításait közzé teszi. A minőségfejlesztési programban szabályozni kell:

ÁGAZATI MINŐSÉGPOLITIKA A felsőoktatás irányítójának nyilatkozata, egy koncepció, amely: keretet ad az ágazati minőségcélok és feladatok kitűzéséhez és megvalósításához ajánlást tartalmaz a felsőoktatás várható fejlesztési irányaira, céljaira, a megvalósításához szükséges eszközökre, az intézményi minőségfejlesztési programok elkészítésére [17. § (8)] alapján az FOI-k elkészítik saját minőségpolitikájukat, kitűzik minőség céljaikat folyamatosan fejlesztik minőségbiztosítási rendszerüket tudatosan és tervezetten javítják működésüket

MAKRO-MUNKAERŐPIACI MUTATÓK (H) (KONTRA – EU CÉLOK 2010) oFOGLALKOZTATÁSI RÁTA  57% oAKTÍV/INAKTÍV ARÁNY  1:2,4 oVÁRHATÓ ÉLETKOR: = FÉRFIAK 68 ÉV = NŐK 77 ÉV o FOGYATÉKKAL ÉLŐ  9 % DOLGOZIK oESÉLYEGYENLŐSÉGI TÖRVÉNY ÉRVÉNYESÜLÉSE oKOCKÁZATÉRTÉKELÉS oNEMZETGAZDASÁGI MUNKAIDŐ ALAP  ALACSONY oTERMELÉKENYSÉG  „ oHATÉKONYSÁG  ” oA BETEGSÉG GYÓGYÍTÁSA ÁTLAGOSAN 4x TÖBBE KERÜL, MINT A MEGELŐZÉSE!!! →KÉPZÉS, NEVELÉS, FELVILÁGOSÍTÁS, ÖSZTÖNZÉS, FELTÉTELEK MEGTEREMTÉSE !!!

LINEÁRIS KÉPZÉSI SZERKEZET 6-8 FÉLÉV ALAPKÉPZÉS EGY-EGY KÉPZÉSI ÁGA 2-4 FÉLÉV MESTERKÉPZÉS

FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJ (FMD)  2007-BEN HIRDETTE MEG ELŐSZÖR AZ OKM  MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN KIEMELKEDŐ EREDMÉNYT NYÚJTÓ FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK (FOI) ÉS SZERVEZETI EGYSÉGEK (SZE) SZÁMÁRA; CÉLJA: ÖSZTÖNZÉS ÉS ELISMERÉS  ÖNÉRTÉKELÉSEN NYUGSZIK  EURÓPAI MINŐSÉGI DÍJ KÖVETELMÉNYRENDSZERE(EFQM) AZ ALAP: VEZETÉS, STRATÉGIA, EMBERI ERŐFORRÁSOK, PARTNERKAPCSOLATOK, FOLYAMATOK, PARTNEREK ELÉGEDETTSÉGE, MUNKATÁRSAK ELÉGEDETTSÉGE, TÁRSADALMI HATÁS, KULCSFONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK  FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJ ÉS MINŐSÉGFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG + SZAKÉRTŐK  DÍJ: OKLEVÉL + PLAKETT + HERENDI PLASZTIKA (KÉZ)  JOGSZABÁLYI HÁTTÉR: = A FELSŐOKTATÁSRÓL SZÓLÓ ÉVI CXXXIX. TÖRVÉNY = A KORMÁNY 221/2006.(XI.15.) KORM. RENDELETE A FELSŐ- OKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJRÓL

NEM MEGFEL ELÕ MEG- FELE LÕ KIVÁ LÓ ISO 9001 ÖNÉRTÉKEL ÉS TQM MINÕSÉG- SZÍNVONAL AJÁNLOTT MINÕSÉGBIZTOSÍTÁSI/FEJLESZTÉSI TECHNIKÁK TERMÉK, SZOLGÁLTATÁS Minden szinten alapvetõ cél: a minõség folyamatos fejlesztése!

2007. ÉVI ADATOK 28 ELŐPÁLYÁZÓ: 11 FOI ÉS 17 SZE 17 PÁLYÁZÓ: 8 FOI ÉS 9 SZE FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJ KIADÁSÁRA NEM KERÜLT SOR ELISMERŐ OKLEVELET KAPOTT: FOI (FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNY) KATEGÓRIÁBANELISMERŐ OKLEVELET KAPOTT: FOI (FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNY) KATEGÓRIÁBAN ARANY FOKOZAT: - DEBRECENI EGYETEM - BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM - KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA BRONZ FOKOZAT: - DUNAÚJVÁROSI FŐISKOLA - BUDAPESTI MŰSZAKI FŐISKOLA SZE (SZERVEZETI EGYSÉG) KATEGÓRIÁBAN EZÜST FOKOZAT: - SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GYÓGYSZERÉSZTUDO- MÁNYI KAR - MISKOLCI EGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR

A ÉVI PÁLYÁZATI FELHÍVÁSRÓL KÖZZÉTÉVE AZ OKM HONLAPJÁN JANUÁR 28-ÁN ELŐJELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: ÁPRILIS ÓRA ELŐJELENTKEZŐ: 5 FOI ÉS 8 SZE BEADÁSI HATÁRIDŐ: MÁJUS ÓRA BEADÁS: - 4 PLD ÍRÁSBAN - 1 PLD CD MAXIMÁLIS TERJEDELEM: - FOI 50 OLDAL - SZE 30 OLDAL + MELLÉKLET ELJÁRÁSI KÖLTSÉG: = FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNY: 400 EZER Ft. = SZERVEZETI EGYSÉG: 200 EZER Ft. KIADHATÓ: * KATEGÓRIÁNKÉNT EGY: ÉVI FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJ * ARANY, EZÜST ÉS BRONZ FOKOZATÚ ELISMERŐ OKLEVÉL EREDMÉNYHIRDETÉS: A 2008/2009-ES TANÉV KEZDETEKOR TOVÁBBI INFORMÁCIÓ AZ OKM HONLAPJÁN:

2008. ÉVI PONTSZÁMOK

2008. ÉVI ADATOK  10 PÁLYÁZÓ: 5 FOI ÉS 5 SZE  HELYSZÍNI SZEMLE: 4 FOI ÉS 2 SZE  EREDMÉNYHIRDETÉS: AUGUSZTUS 26. ( OKTATÁSI KÖZLÖNY, MTI, OKM ÉS OFI HONLAP, PÁLYÁZÓK)  DÍJÁTADÁS: FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK TANÉVNYITÓJÁN DÍJAZOTTAK: FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJ 2008: MISKOLCI EGYETEM (FOI KATEGÓRIA) PANNON EGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR (SZE KATEGÓRIA) ELISMERŐ OKLEVELEK: ARANY FOKOZATÚ ELISMERŐ OKLEVÉL KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA EZÜST FOKOZATÚ ELISMERŐ OKLEVÉL BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM BUDAPEST MŰSZAKI FŐISKOLA

FŐBB TAPASZTALATOK (2008.) o4 ÚJRA PÁLYÁZÓ VOLT oELŐPÁLYÁZÓK SZÁMÁRA EGÉSZ NAPOS FELKÉSZÍTÉS VOLT oTERJEDELMI KORLÁT ELŐÍRÁSA (50 ÉS 30 OLDAL) oPÁLYÁZATI DÍJ (400 ÉS 200 EZER FT) o15 NAGY TAPASZTALATÚ ÉRTÉKELŐ o5 ÉRTÉKELŐ CSOPORT, 1 CSOPORT 3 FŐS, CSOPORTKONSZENZUS oHELYSZÍNI ÉRTÉKELÉS: FOI 1 NAPOS, SZE MIN. 4 ÓRÁS oFMD BIZ. TAG „SZUPERVISOR” 4 PÁLYÁZÓNÁL oNŐTT A PÁLYÁZATOK SZAKMAI SZÍNVONALA oHELYSZÍNI SZEMLÉRE FELKÉSZÜLTEBB PÁLYÁZÓK oÉRTÉKELHETETLEN PÁLYÁZAT NEM VOLT oFŐBB HIÁNYOSSÁGOK:  TÖBB ÉVES ÖSSZEHASONLÍTÓ ADATOK HIÁNYA  ALKOMPONENSENKÉNT NEM VOLT CÉLÉRTÉK  ÖSSZEHASONLÍTÁS MÁS, HASONLÓ SZERVEZETEKKEL RITKA  TÁRSADALMI HATÁS MÉRÉSE NEM KIELÉGÍTŐ  NINCS TELJES KÖRŰ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER

MINŐSÉGI DÍJAK  DEMING DÍJ (JAPÁN, 1957.)  MALCOLM BALDRIGE DÍJ (USA,1987.)  EURÓPAI MINŐSÉGI DÍJ (EFQM, 1992.)  IIASA-SHIBA DÍJ (HU, 1989.)  MAGYAR MINŐSÉGI DÍJ (HU, 1996.)  KÖZOKTATÁS MINŐSÉGÉÉRT DÍJ (HU, 2002.)  KÖZIGAZGATÁSI MINŐSÉGI DÍJ (HU, 2003.)  REGIONÁLIS MINŐSÉGI DÍJAK (HU)  FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGI DÍJ (HU, 2007.)

FELSŐOKTATÁSI RANGSOROK ALAPKÖVETELMÉNYEK: = HITELES, NYOMONKÖVETHETŐ ADATOKRA ÉPÜLŐ = ADOTT SZEMPONTOKNAK MEGFELELŐ ABSZOLÚT RANGSOR NEM LÉTEZIK ! INDIKÁTOROKTÓL FÜGG, EZEK SZÁMA 200 IS LEHET SOKFÉLE SZEMPONTRENDSZER SZERINT ÁLLÍTHATÓK ÖSSZE RANGSOROK: * BEJUTÁS JELLEMZŐI * HALLGATÓI VÉLEMÉNYEK * MUNKAERŐ-PIAC VÉLEMÉNYE * KOMBINÁLT (OKTATÁS – KUTATÁS – SZOLGÁLTATÁSOK - EL- HELYEZKEDÉS, STB.) KÜLFÖLDI RANGSOROK: SHANGHAI JIAO TONG UNIVERSITY (TOP 500), THE TIMES HIGHER EDUCATION (TOP 200), TANDÍJ, ÉLSPORT, VÁRHATÓ KERESET, SPEC. SZOLGÁLTATÁSOK,… MAGYAR: FELVI-HVG ; SZAKLAPOK; INTERAKTÍV A FELVI ADATBÁZISÁN  „SAJÁT RECEPT” LEHETŐSÉGE A RANGSOR A VERSENY VELEJÁRÓJA, MARKETING ESZKÖZ!

„A MÚLT ELESETT HATALMUNKBÓL, A JÖVENDŐNEK URAI VAGYUNK.” SZÉCHENYI ISTVÁN

HASZNOS TANÁCSKOZÁST KÍVÁNOK MINDEN KEDVES RÉSZTVEVŐNEK! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!