HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A roma családok segítése a csecsemőmasszázs módszerével. Gyakorlati útmutatás az egyéni és csoportos csecsemőmasszázs oktatásában a roma lakosság körében.
Advertisements

Többszakaszos reintegrációs modell értékelése
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Tisztelettel köszöntöm
A motiváció fenntartása
Szociális munka a börtönben
az áldozatokért és a tettesekért
Utógondozás szabadulás előtt és után Utógondozás területi koordinátor
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
Szabad-e a szabadult? A TÁMOP kiemelt projekt szerepe a reintegrációs folyamatban Botka Bianka szolgáltatás módszertani vezető, Belügyminisztérium.
Megértési értelmezési folyamatok
Közösségfejlesztés és közösségi munka
„TEtt program az áldozatokért és a tettesekért”
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Reintegrációs tanácsadó munkakör
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA
Várakozások az eredmények tükrében,
A munkaügyi központok szerepe a fogvatartottak reintegrációjában Janovics Lászó főigazgató Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
Miben ugyanaz, miért más?
Büntetés-végrehajtási
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
Csoportmunka rendszer MJVSZ és KIFESZ az érdekvédelmi hálózatszerű együttműködés támogatása céljából történő kapacitásfejlesztés informatikai megvalósítása.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Szociálpolitikai keretek
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
2013. számadatai A VSA kapcsolatba kerülők száma 1348 fő (ISZM: 44 fő, hozzátartozó: 41 fő) 1248 fő kliens Nő/férfi 307 fő / 977 fő 24 % nő, 76 % férfi.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tanulástechnikai foglalkozások
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A modellkörlet gyakorlati tapasztalatai a Szegedi Fegyház és Börtönben
ünnepélyes bizonyítvány átadása
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
TÁMOP-6.2.4/A/11/ „A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház Humánerőforrás fejlesztése foglalkoztatás támogatás révén”
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TIOP-2.2.2/C-10/ „Észak-Magyarország kicsinyeiért”
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN Balatonvilágos, 2011. november 10.

Az intézet

MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS A mai napi küldetés MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS

Cél bemutatkozás, ismerkedés információ átadás a csoportmunka megtapasztalása rövid és közép távú célok kitűzése MOTIVÁCIÓ FENNTARTÁS

     A küldetés megvalósításához szükséges eszközök papír toll filctoll tacepao térkép

Helyszín

intézeti projektfelelős reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor Szereplők nevelő a „csoport” intézeti projektfelelős körletfelügyelő reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor

Előkészületek

Az állománnyal való együttműködés I. A szintes felügyelővel való együttműködés

Az állománnyal való együttműködés II. A nevelővel való együttműködés reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor nevelő körletfelügyelő projektfelelős

A csoportfoglalkozás felépítése A szakmai munka jellemzői A foglalkozások során páros csoportvezetés módszerét alkalmazzuk, a szerepek megosztása és a csoportdinamikai jelenségek jobb megértése és feldolgozása érdekében. Arra törekedünk, hogy a gyakorlatoknál betartsuk a fokozatosság elvét. Az induló csoportnál először csoportos gyakorlatokat végzünk, amiben az egész csoport részt vesz – elősegítve a csoportkohézió mielőbbi kialakulását, a csoporttagok együttműködését – majd olyat, ahol a csoport egy része szerepelt és legvégül olyan játékok kerülnek „terítékre”, ahol egyéni végrehajtásra volt szükség. A csoportokban az értékfeltárás módszerét használjuk. Ennek célja, hogy megismerjék és tudatosítsák a társadalmi értékek sajátos személyszintű feldolgozását. Mindemellett további cél, hogy megtapasztalják a fiatalok, az értékek mennyire döntésbefolyásolók, mennyire irányítják a cselekvéseiket. Ez rendkívül fontos ebben az életkorban, hiszen a serdülő és ifjúkor a leglényegesebb szakasz a társadalmi élethez való viszony tisztázásában. Megfigyelhető még egy kommunikációfejlesztésre épülő konfliktuskezelő módszer is. A módszer célja, hogy a decentrálásra, a másik nézőpontjának elfogadására alkalmasabbak legyenek a csoporttagok.

A csoportfoglalkozás felépítése A szerződéskötés

Elvárások/várakozások és félelmek A közös munka, a csoport elkezdése előtt igen lényeges megfogalmazni az elvárásokat/várakozásokat, félelmeket úgy a csoporttagok, mint a csoportvezető részéről. Cél: a csoporttal, az együttműködéssel kapcsolatos várakozások, félelmek megfogalmazása

Bemutatkozás, ismerkedés

Értékfeltárás

Csoportfoglalkozás képekben I.

Csoportfoglalkozás képekben II/a

Csoportfoglalkozás képekben II/b

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről

Szupervízió

Készítette Süveges Lászlóné – nevelő Kovácsné Czelláth Beáta – reintegrációs tanácsadó Vincze Hajnalka – utógondozó koordinátor Pácza Gyula – körletfelügyelő Siku Pál – intézeti projektfelelős

KÖSZÜNJÜK A FIGYELMET!