HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET FIATALKORÚAK REGIONÁLIS BÜNTETÉS-VÉGREHAJTÁSI INTÉZET TELEPHELY SZIRMABESENYŐ HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN Balatonvilágos, 2011. november 10.
Az intézet
MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS A mai napi küldetés MOTIVÁCIÓS CSOPORTFOGLALKOZÁS
Cél bemutatkozás, ismerkedés információ átadás a csoportmunka megtapasztalása rövid és közép távú célok kitűzése MOTIVÁCIÓ FENNTARTÁS
A küldetés megvalósításához szükséges eszközök papír toll filctoll tacepao térkép
Helyszín
intézeti projektfelelős reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor Szereplők nevelő a „csoport” intézeti projektfelelős körletfelügyelő reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor
Előkészületek
Az állománnyal való együttműködés I. A szintes felügyelővel való együttműködés
Az állománnyal való együttműködés II. A nevelővel való együttműködés reintegrációs tanácsadó utógondozó koordinátor nevelő körletfelügyelő projektfelelős
A csoportfoglalkozás felépítése A szakmai munka jellemzői A foglalkozások során páros csoportvezetés módszerét alkalmazzuk, a szerepek megosztása és a csoportdinamikai jelenségek jobb megértése és feldolgozása érdekében. Arra törekedünk, hogy a gyakorlatoknál betartsuk a fokozatosság elvét. Az induló csoportnál először csoportos gyakorlatokat végzünk, amiben az egész csoport részt vesz – elősegítve a csoportkohézió mielőbbi kialakulását, a csoporttagok együttműködését – majd olyat, ahol a csoport egy része szerepelt és legvégül olyan játékok kerülnek „terítékre”, ahol egyéni végrehajtásra volt szükség. A csoportokban az értékfeltárás módszerét használjuk. Ennek célja, hogy megismerjék és tudatosítsák a társadalmi értékek sajátos személyszintű feldolgozását. Mindemellett további cél, hogy megtapasztalják a fiatalok, az értékek mennyire döntésbefolyásolók, mennyire irányítják a cselekvéseiket. Ez rendkívül fontos ebben az életkorban, hiszen a serdülő és ifjúkor a leglényegesebb szakasz a társadalmi élethez való viszony tisztázásában. Megfigyelhető még egy kommunikációfejlesztésre épülő konfliktuskezelő módszer is. A módszer célja, hogy a decentrálásra, a másik nézőpontjának elfogadására alkalmasabbak legyenek a csoporttagok.
A csoportfoglalkozás felépítése A szerződéskötés
Elvárások/várakozások és félelmek A közös munka, a csoport elkezdése előtt igen lényeges megfogalmazni az elvárásokat/várakozásokat, félelmeket úgy a csoporttagok, mint a csoportvezető részéről. Cél: a csoporttal, az együttműködéssel kapcsolatos várakozások, félelmek megfogalmazása
Bemutatkozás, ismerkedés
Értékfeltárás
Csoportfoglalkozás képekben I.
Csoportfoglalkozás képekben II/a
Csoportfoglalkozás képekben II/b
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
A fogvatartottak véleménye a TÁMOP 5.6.2 projektről
Szupervízió
Készítette Süveges Lászlóné – nevelő Kovácsné Czelláth Beáta – reintegrációs tanácsadó Vincze Hajnalka – utógondozó koordinátor Pácza Gyula – körletfelügyelő Siku Pál – intézeti projektfelelős
KÖSZÜNJÜK A FIGYELMET!