Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, 2005. április 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési Főosztály
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
felsőoktatási helyettes államtitkár
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Képesítési Keretrendszerek Európában
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Útlevél a tanulási és munkavállalási célú mobilitáshoz
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Képesítési Keretrendszerek Európában 2006 március 9.
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
EUROPASS.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
Takács Erika Zádori Zoltán
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Bizonyítványok és oklevelek elismerése Magyarországon és külföldön, elsősorban az Európai Unióban Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
A képzett szakemberekért Szakképzés az EU-ban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes szeptember 10.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
Előadás másolata:

Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.

2 Nemzeti Fejlesztési Terv I. Stratégiai célok: Humánerőforrások jobb kihasználása Foglalkoztatás növelése Emberi erőforrások fejlesztése Megvalósítás: Operatív programok – Irányító Hatóságok Prioritások Intézkedések Központi- és pályázati programok A fejlesztések keretei

3 Oktatást érintő Intézkedések HEFOP: 2.1.: Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlősége 7,7 Mrd 3.1.: Egész életen át tartó tanulás támogatása 9,0 Mrd 3.2.: A szakképzés fejlesztése 10,8 Mrd 3.3.: Felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése 6,7 Mrd 4.1.: Oktatási és képzési infrastruktúra fejlesztése 23,6 Mrd ROP: 2.3.: Alapfokú oktatás infrastrukturális fejlesztése 12,3 Mrd Összesen: 70,1 Mrd

4 Összegzés n HEFOP  Központi programok: 16,0 Mrd  Pályázati programok (236nyertes): 41,9 Mrd n ROP (72 nyertes): 12,2 Mrd Összesen: 70,1 Mrd

5 Közösségi programok Socrates program: a források 1,5-szörösére nőttek (4,1 MFt-ról 6 MFt-ra) Az egyéni tanulmányutak több mint 2500 főt és csaknem 300 oktatási intézményt érintettek Leonardo program: a források 2-szeresére nőttek (1,2 MFt-ról 2,5 MFt-ra) 1453 fő vehet részt külföldi szakmai gyakorlaton vagy oktatói tanulmányúton

6 Magyar Universitas Program n Az Európai Felsőoktatási Térség kialakítása Bolognai Nyilatkozat 1999 n tavaszán a kormány elfogadta a „Magyar Universitas Program”–ot n A Kormány benyújtotta az új felsőoktatási törvény tervezetét az Országgyűlés elé, amelynek leglényegesebb céljai:  használható, korszerű tudás nyújtása a többciklusú képzési szerkezet bevezetésével,  az Európai Felsőoktatási Térség kialakításában résztvevő, együttműködő intézményrendszer működésének, az oktatói- hallgatói mobilitás feltételeinek megteremtése,  a megváltozott hazai és nemzetközi környezethez igazodó irányítási rendszer megvalósítása.

7 MinőségbiztosításÉrtékelés 1. A minőségbiztosítási rendszer fejlettsége5 2. Az értékelési rendszerek kulcs elemei5 3. Hallgatók bevonása az értékelésbe4 4. Nemzetközi együttműködés4 Kétciklusú képzési rendszer 5. A kétciklusú képzés megvalósítása4 6.A kétciklusú képzésbe beiratkozott hallgatók száma3 7. Az első ciklusból a másodikba történő bejutás (átjárhatóság) 4 Oklevelek és tanulmányi idők elismerése 8. Az Oklevél Melléklet bevezetése4 9. A lisszaboni elismerési egyezmény ratifikálása (elismerési törvény) Az ECTS megvalósítása5 EU értékelés

8 Megkönnyíti a bizonyítványok és kompetenciák átláthatóságát, elismertetését Segíti birtokosa tanulmányi vagy munkavállalási célú mobilitását Segítségével a képző intézmények és munkaadók könnyebben értelmezhetik a különböző országokból származó diplomákat, képesítéseket. Europass – Útlevél Európába

9 Köszönöm a figyelmet! További információ: