Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
2 Nemzeti Fejlesztési Terv I. Stratégiai célok: Humánerőforrások jobb kihasználása Foglalkoztatás növelése Emberi erőforrások fejlesztése Megvalósítás: Operatív programok – Irányító Hatóságok Prioritások Intézkedések Központi- és pályázati programok A fejlesztések keretei
3 Oktatást érintő Intézkedések HEFOP: 2.1.: Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlősége 7,7 Mrd 3.1.: Egész életen át tartó tanulás támogatása 9,0 Mrd 3.2.: A szakképzés fejlesztése 10,8 Mrd 3.3.: Felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése 6,7 Mrd 4.1.: Oktatási és képzési infrastruktúra fejlesztése 23,6 Mrd ROP: 2.3.: Alapfokú oktatás infrastrukturális fejlesztése 12,3 Mrd Összesen: 70,1 Mrd
4 Összegzés n HEFOP Központi programok: 16,0 Mrd Pályázati programok (236nyertes): 41,9 Mrd n ROP (72 nyertes): 12,2 Mrd Összesen: 70,1 Mrd
5 Közösségi programok Socrates program: a források 1,5-szörösére nőttek (4,1 MFt-ról 6 MFt-ra) Az egyéni tanulmányutak több mint 2500 főt és csaknem 300 oktatási intézményt érintettek Leonardo program: a források 2-szeresére nőttek (1,2 MFt-ról 2,5 MFt-ra) 1453 fő vehet részt külföldi szakmai gyakorlaton vagy oktatói tanulmányúton
6 Magyar Universitas Program n Az Európai Felsőoktatási Térség kialakítása Bolognai Nyilatkozat 1999 n tavaszán a kormány elfogadta a „Magyar Universitas Program”–ot n A Kormány benyújtotta az új felsőoktatási törvény tervezetét az Országgyűlés elé, amelynek leglényegesebb céljai: használható, korszerű tudás nyújtása a többciklusú képzési szerkezet bevezetésével, az Európai Felsőoktatási Térség kialakításában résztvevő, együttműködő intézményrendszer működésének, az oktatói- hallgatói mobilitás feltételeinek megteremtése, a megváltozott hazai és nemzetközi környezethez igazodó irányítási rendszer megvalósítása.
7 MinőségbiztosításÉrtékelés 1. A minőségbiztosítási rendszer fejlettsége5 2. Az értékelési rendszerek kulcs elemei5 3. Hallgatók bevonása az értékelésbe4 4. Nemzetközi együttműködés4 Kétciklusú képzési rendszer 5. A kétciklusú képzés megvalósítása4 6.A kétciklusú képzésbe beiratkozott hallgatók száma3 7. Az első ciklusból a másodikba történő bejutás (átjárhatóság) 4 Oklevelek és tanulmányi idők elismerése 8. Az Oklevél Melléklet bevezetése4 9. A lisszaboni elismerési egyezmény ratifikálása (elismerési törvény) Az ECTS megvalósítása5 EU értékelés
8 Megkönnyíti a bizonyítványok és kompetenciák átláthatóságát, elismertetését Segíti birtokosa tanulmányi vagy munkavállalási célú mobilitását Segítségével a képző intézmények és munkaadók könnyebben értelmezhetik a különböző országokból származó diplomákat, képesítéseket. Europass – Útlevél Európába
9 Köszönöm a figyelmet! További információ: