Önismeret Horváth Renáta.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Önismeret.
Csoport munka.
FÉSZEKRAKÓ és GÓLYAVÁRÓ CSOPORT
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Osztályfőnöki helyi tanterv
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Ki vagyok én? Que sais- je? (Montaigne)
Én, Énkép, Önismeret, Önértékelés
A lehetséges énképek.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A SZOCIALIZÁCIÓ.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Képesség, készség, adottság, tehetség
Soft skills.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kriminálpszichológia
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
„Ismerd meg önmagad!” (Delphoi jósda) - ókori bölcselet.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
A pszichológiai mérés alapjai
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Személyes életvitel.
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
ÖNISMERET.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Előadás másolata:

Önismeret Horváth Renáta

Önismeret: a szó köznapi értelmében az önmagunkról való tudást jelöli, azt, hogy ismerjük képességeinket, adottságainkat, vágyainkat, céljainkat, tudatában vagyunk személyiségünk pozitívumainak, de korlátainak, hiányosságainak is (Dévai). Hasonlót jelöl az énfogalom vagy énreprezentáció: az énről való tudásunkat, önmagunkkal kapcsolatos ismereteinket, melyek egyidejűleg magukban foglalják testi énünket, szociális szerepeinket, különböző csoportokban betöltött tagságunkat, vágyainkat, értékrendszerünket (Sallay).

Az énreprezentáció három eleme: az aktuális énkép (tulajdonságok, melyekkel jellemezzük magunkat) ideális énkép ( tulajdonságok, melyeket birtokolni szeretnénk) kell(ene) énkép ( tulajdonságok, melyekről azt gondoljuk, hogy kell, ill. kellene birtokolni.

Énkép szegmentálása Testkép: testünkkel kapcsolatos meglátásaink, elvárásaink Morális énkép: magunkkal, viselkedésünkkel szemben támasztott erkölcsi követelményrendszer Individuális énkép: képességeinkkel, adottságainkkal kapcsolatos elvárásaink, ill. tehetségünk elfogadtatása környezetünkkel Családi énkép: a családi légkörrel, a nevelési stílusokkal összefüggő normarendszerünk Szociális énkép: a partnerkapcsolatok milyenségével, a csoporthoz tartozás erősségével, szerepével kapcsolatos nézeteink

Önismereti, személyiségfejlesztő csoportok Azoknak ajánlják, akik fejleszteni szeretnék az önismeret szintjüket, a társas készségeiket, akik kapcsolati nehézségekkel küzdenek. Akár munkahelyi, társkapcsolati, gyermek-kapcsolati, vagy intimitással, önbizalommal, önbecsülés hiányával kapcsolatos társas nehézségekről van szó, a résztvevők sokat profitálhatnak a csoportmunkából.

Az önismereti, személyiségfejlesztő csoport jellemzője A csoporton belül zajló munka nagyon hasonlít a való élethez. A csoport tagjai megosztják a többiekkel a személyes problémáikat. Az „itt és most” érzéseivel dolgozva, védett környezetben történik a változások inspirációja. Alapszabály, hogy a csoporton belül elhangzott információkat csoporttitokként kell kezelni. Megoszthatod a csoporttársaiddal, hogy két találkozás között mi történt az életedben, milyen eseményeket éltél át, hogyan oldottad meg a felmerülő problémákat. A többi résztvevő reagál, visszajelzést ad, támogat, segít, miközben az önismeret szinted folyamatosan növekszik. A csoporttámogatás, és erő, olyan, mint egy laboratórium, ahol védett környezetben kipróbálhatod az újonnan tanult viselkedésformákat.

Az önismereti tréning során önismereti csoportban nő az önbecsülés és az önbizalom. Csökkennek a rossz hangulataid, a nyugtalanságod.