A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben 2017.04.04.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Major József IRONMAN bajnok 3,8 km úszás 180 km kerékpározás 42,2 km futás Portfolió 2010.
Advertisements

Magyarországon új sportként, minél szélesebb körben megismertetni az általunk oly szeretett játékot. Olyan környezetet teremteni, ahol harmonikus közösségben.
Önköltség – térítési díj számítás
A világ csodái. A világ csodái Machu Picchu Machu Picchu az egykori Inka Birodalom romvárosa Peruban – a világ talán legizgalmasabb és legfestőibb.
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Energia – történelem - társadalom
Energia és (levegő)környezet
Tudtad-e? Kattints. Tudtad-e, hogy a “The quick brown fox jumps over the lazy dog” mondatban az angol ABC minden betűje használva van? Tudtad-e, hogy.
Gyorsasági görkorcsolya bírói tanfolyam július 9.
Futómű beállítás.
Készítette: Birghoffer Péter
A Forma-1–es autók felépítése
A Forma-1 világa A Forma-1 kialakulása Szabályai Versenyek
Savaria Dance Festival (Szombathely). Mi is a Savaria Nemzetközi táncverseny?  A Savaria Nemzetközi Táncverseny az ország legkiemelkedőbb versenytáncos.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
Készítette: Tóth Richárd
Sydney Ausztrália.
A Formula-1 világa.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Webbase valós idejű komplex flottamenedzsment szolgáltatás
A lovak történetétől egészen a lovas oktatásig.
VETÉLKEDŐ. 1.kérdés H3 játékos gólt lő, a játékvezetők megadják a gólt, de amikor beírnák a jegyzőkönybve, akkor veszik észre, hogy H3-as nem szerepel.
Tabáni Spartacus SKE Bemutatkozás.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Kezdetektől napjainkig Készítette: Tánczos Andrea (TAAOAAI.ELTE)
Energiatermelés külső költségei
Tartalom Áttekintés Világbajnokságok A Formula-1 története Kialakulása
A Forma1 világa Készitette: Kállai Béla
„Egy harc emberek és gépek között, ahol minden kanyarban veszélyek leselkednek…”
2008-as idény Török Zsolt Nándor (TOZNAAI.ELTE).  Zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített versenypálya  Egyes helyszíneknek részben vagy.
Michael Schumacher 2006-ban
Bevezetés A Queen egy brit rockegyüttes, amelyet 1970-ben alapított Freddie Mercury énekes, Brian May gitáros és Roger Taylor dobos, 1971-ben csatlakozott.
Csonka Péter CSPQAAI.  Pályaautó-bajnokságok királya  Rengeteg szabvány által meghatározott különböző gyártók által tervezett és készített autókkal.
Forma 1. A Forma-1 rövid ismertetése A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma– 1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi.
Készítette: Béleczki András
A Forma I világa Bemutató. A Forma 1 történetéből: elődje, gyökere az európai Grand Prix Motor Racing volt 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től.
Készítette: Spiller András
Röplabda Testnevelés Készítette: Kiss Krisztina.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
: Adós Aladár számláján 2700 dinár tartozás. Elhatározta, a következő naptól a hónap végéig minden nap befizet 150 dinárt, hogy rendezze.
Számalap 1. beadandó Horváth Ágnes (HOAOAAI.ELTE)
FORMA 1 VILÁGA Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat
A forma-1 világa Drahos István ELTE-IK 2008
A Forma-1  A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)
Számítógépes alapismeretek 1. beadandó Forma 1 világa.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG TECHNIKAI OSZTÁLYA A MŰKÖDÉS Michel Sablon , 17: :15.
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
AUSZTRÁLIA FELFEDEZÉSE
Menedzsment, struktúrák az egyéni sikersportágakban Versenyképesség?
BAKOS KÁROLY súlyemelés.
Forma 1 Pillanatok. Juan Manuel Fangio 1934-ben kezdett versenyezni, de európai versenyen csak 1948-ban indult Az argentin autóversenyző tíz éves pályafutása.
Kör és forgó mozgás.
A szörny neve Bugatti Veyron A VW a versenyképesség megőrzéséhez a Bugatti nevet használja. A VW a versenyképesség megőrzéséhez a Bugatti nevet használja.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Mi a tájfutás? A legősibb sportág – a tájékozódási futás. Az ősembernek az élete függött attól, hogy üldözői elől vissza tudott-e menekülni védelmet nyújtó.
Francia Köztársaság.
Forma-1 Készítette: Ölvedi Tibor (oltqaai). Bevezető Elnevezések Célok Kezdet: 1950 Központ áthelyeződése Motorok Szponzorálás.
Világjárványok az emberiség életében
Kerékpártúrák. Kerékpározás előnyei Olcsó, használatát nem korlátozza a benzin árának az emelkedése. Gyors. A kerékpár csak látszólag lassú közlekedési.
Triatlon. Történet o Első triatlon verseny California, USA. o ITU (Nemzetközi Triatlon Szövetség) o Olimpiai debütálás Sydney, AUS.
Kézilabda.
Forma Szabálymódosítások V6 turbómotor Max. 100kg üzemanyagot használhatnak Új aerodinamika A szezonzárón dupla pont járt Állandó rajtszámok 5.
(1970 – ) Európa-bajnok, világbajnoki ezüstérmes tornász 2015-ben a Magyar Tornasport Halhatatlanjainak Klubjába került versenyző kategóriában:
A távlovaglás története, verseny – és szabályrendszere.
A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor.
Mi a cserkészet? Szülőknek 1.
Sao Paulo.
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben 2017.04.04.

A Forma-1 világa A Forma-1 –ről általánosan A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A Formula–1-es világbajnokságban nyitott karosszériájú, együléses, atmoszférikus nyomáson működő belső égésű motor által hajtott autók vehetnek részt. A versenysorozat több állomásból, Grand Prix-ből (Nagydíjból) áll, melyeket szilárd burkolatú, erre a célra kialakított zárt, vagy városi pályákon rendeznek. Az eredmények alapján évente két világbajnokot avatnak, egy egyénit és egy konstruktőrit (csapat-világbajnokság). A versenyeket több millióan nézik televízión, a világ több mint kétszáz országában. A Forma-1 a világ egyik legdrágább sportága. 2017.04.04.

A Forma-1 –ről általánosan A Forma-1 világa A Forma-1 –ről általánosan Az első Formula–1-es világbajnokság: 1950-ben rendezték idén az 59. szezont futják 1986 óta 22 alkalommal rendezték meg a Formula–1 Magyar Nagydíjat Az első évben Az autók: 750 lóerős több mint 19 000 percenkénti fordulatra képes V8-as, 2,4 literes motorok gyakran elérik a 300 km/órás sebességet egyes kanyarokban 5 g-s erő is nehezülhet a versenyzőkre sokat fejlődött az elektronika, az aerodinamika, a felfüggesztés és a gumiabroncsok 2017.04.04.

A Forma-1 világa Nagydíjak Minden szezon több versenyből áll, melyeket Grand Prix-nek, magyarul Nagydíjnak neveznek Egy nagydíj hivatalos nevét mindig a rendező ország nyelvén tüntetik fel Egy országban, egy évben egyszerre több nagydíjat is rendezhetnek, de nem azonos névvel A Magyar Nagydíjat 1986 óta rendezik meg, megszakítás nélkül Nagy hagyományokkal rendelkezik a Monacói, a Belga, a Francia-és a Német nagydíj 2017.04.04.

A Forma-1 világa Nagydíjak Az első év a világbajnokság 7 versenyből állt az Indianapolisi 500 mérföldes verseny kivételével mindegyiket Európában rendezték sok versenyt tartottak, ami nem számítottak bele a világbajnokság végeredményébe egyre több új ország is szeretett volna nagydíjat rendezni megjelentek a szponzorok és rendszeressé váltak a tv-közvetítések A legújabb versenyhelyszín az idén bemutatkozott Szingapúri Nagydíj, ami a Formula-1 első éjjeli futama volt. 2017.04.04.

A Forma-1 világa Versenypályák A Formula–1-es versenyeket zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített pályákon tartják. Egyes helyszíneket részben vagy egészben országúton, városi utcákon, parkokban, ritkán repülőterek kifutópályáján jelölnek ki Az első évben Az első állandó, de ma már nem üzemelő pálya 1907-ben épült Angliában A legrégibb, ma is működő épített versenypályát, az Indianapolis Motor Speedwayt 1909-ben adták át az Egyesült Államokban Egy tipikus versenypálya általános jellemzője: rajt-célegyenes, amelyen felsorakoznak a versenyzők a starthoz, és ahol a kockás zászlóval leintik a versenyt A célegyenes nem feltétlenül egyenes A boxutca, ahova a versenyzők többször kiállnak a futam alatt, hogy gumit cseréljenek és üzemanyagot tankoljanak a legtöbb versenypályán az óramutató járásával megegyezően haladnak a versenyzők 2017.04.04.

A Forma-1 világa Versenyzők A Formula-1 történetének legsikeresebb versenyzője a német Michael Schumacher A sportág első évtizedeinek legsikeresebb versenyzői Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio és Alberto Ascari voltak '60-as években elsősorban Phil Hill, Graham Hill, Jim Clark, John Surtees, Denny Hulme, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Bruce McLaren, Jacky Ickx, Clay Regazzoni határozták meg az élmezőnyt 1970-es években Ronnie Peterson, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti, Jody Scheckter, Carlos Reutemann, Gilles Villeneuve és Didier Prioni voltak kiemelkedően sikeresek Lella Lombardi volt az első pontszerző hölgy a Formula-1-ben '80-as években Alan Jones, Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna, Nigel Mansell voltak meghatározóak Az első évben 2017.04.04.

A Forma-1 világa A Forma-1 –története Az 1950 –es évek a világbajnokságot az olasz Giuseppe Farina nyerte meg az Alfa Romeóval bevezették a 2,5 literes, sűrítő nélküli autókat több újításának köszönhetően a Mercedes autóival két éven keresztül nyertek bajnokságot versenyzői Az 1960 –as évek Az 1960-as évek elején jelentek meg az első reklámok a Formula–1-ben Az ekkori versenyautók teljesítménye 220 lóerő körül mozgott A megengedett legnagyobb hengerűrtartalom a szívómotoroknál 3000 cm³, a turbófeltöltőseknél 1500 cm³ volt Az évtized első világbajnokságát az ausztrál Jack Brabham nyerte 2017.04.04.

A Forma-1 világa A Forma-1 –története Az 1970 –es évek 1970-től 1982-ig az igen megbízható Ford-Cosworth motor dominál Az 1970-es évek első világbajnoki címét posztumusz nyerte meg Jochen Rindt, miután az 1970-es Olasz Nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett 1971-től 1974-ig a skót Jackie Stewart és a brazil Emerson Fittipaldi felváltva nyerték a világbajnoki címeket Az első évben Az 1980 –as évek 1983-tól domináltak végérvényesen a turbómotorok 1000 lóerő körüli teljesítményükkel kiszorították a szívómotoros autókat A motorokat V8, V10, V12, vagy W12 elrendezésben használták Az 1980-as évek két legsikeresebb versenyzője a brazil Nelson Piquet és a francia Alain Prost 2017.04.04.

A Forma-1 világa A Forma-1 –története Az 1990 –es évek 1990-es évek elején megengedettek voltak az elektronikus segédeszközök Kipörgésgátló ABS Az első évben a motorok maximális hengerűrtartalmát lecsökkentették 3000 cm3-re Michael Schumacherrel 3 versenyt nyert meg A fordulatszám ekkorra elérte a 17 000/percet Az 2000 –es évek Michael Schumacher és a Ferrari eddig példátlan módon, öt egymást követő évben győzött az FIA többször megváltoztatta a szabályokat a spanyol Fernando Alonso, a Renault versenyzője, a Formula–1 legfiatalabb világbajnoka lett 2017.04.04.

A Forma-1 világa Zászlószabályok Az első évben 2017.04.04.

A Forma – 1 gazdasági háttere: A Forma-1 világa A Forma – 1 gazdasági háttere: A csapatok költségeinek különbségei igen nagyok A költségek csökkentése érdekében 2008-tól több intézkedés is életbe lépett: betiltották a motorfejlesztéseket Az autók váltóblokkjának négy versenyt kell kibírnia Komoly kiadást jelent a csapatoknak a felszerelés és a személyzet szállítása versenyről-versenyre Annak a csapatnak, amelyik szerzett már legalább egy pontot az adott évben, a FOM átvállalja a szállítási költségeit. Az első évben 2017.04.04.

A Forma-1 világa Vége Az első évben 2017.04.04.