Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Demokratikus iskola mozgalom International Democratic Education Conference (IDEC) 1993 European Democratic Education Community EUDEC 2008
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Tanulásszervezés 3. Bemutató
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
A tanulók társas helyzete az iskolában
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Motiváltság elérésében
Dömötör Monika gyógypedagógiai tanár, szaktanácsadó április 6.
Tanuló szervezet.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
(Iskolán belüli elmozdulások)
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Kompetensek lettünk? június 27..
Autonómia és felelősségvállalás
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Munkaszervezési formák
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia

KAPCSOLATKOMPETENCIAAUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLY- SZERVEZÉS Tanári tevékenység Gyermeki alapszükséglet AUTONÓMIA: mindenki a maga módján, önállóan tudja szabályozni, irányítani saját cselekedeteit. A tanulónak meg kell tapasztalnia az autonómia élményét ahhoz, hogy a tanulásban proaktív és motivált legyen. A választás és döntéshozás lehetősége motiválja őket.

 A tanulás szervezése  A felügyelet és a folyamatos ellenőrzés módja  A fegyelmezetlenségre adott reakciók  Az órák közötti szünetek  A segítségnyújtás és irányítás módja  A tanteremben alkalmazott szabályok  Mekkora szabadságot kapnak a gyerekek Az autonómia szempontjából fontos tényezők:

A gyerekek sok mindent tehetnek önállóan A gyerekek sok mindent tehetnek önállóan Kezdeményezhetnek Kezdeményezhetnek Együtt dolgozhatnak és tanulhatnak Együtt dolgozhatnak és tanulhatnak Közös felfedezéseket tehetnek Közös felfedezéseket tehetnek Közösen szerezhetnek tanulási tapasztalatokat. Közösen szerezhetnek tanulási tapasztalatokat. Az autonómia olyan tanulási környezetet igényel, amelyben:

Egy ilyen tanulási légkörnek kettős pozitív hatása van: A gyerekek kiélhetik önállóságra és önmegvalósításra való belső törekvéseiket. A gyerekek kiélhetik önállóságra és önmegvalósításra való belső törekvéseiket. A pedagógus külön támogatásban, figyelemben és feladatban részesítheti azokat, akik ezt igénylik. A pedagógus külön támogatásban, figyelemben és feladatban részesítheti azokat, akik ezt igénylik.

Interakció - autonómia  A tanulóknak meg kell adni a lehetőséget arra, hogy saját munkájukra és magatartásukra reflektáljanak, arról véleményt nyilvánítsanak.  Tartsuk tiszteletben a gyerekek kezdeményezéseit! Hallgassuk meg és vegyük figyelembe azt, amit a gyerek mond!  A direkt irányítást váltsa fel az indirekt ösztönzés!

Ehhez szükséges, hogy:  A gyerekek váljanak felelőssé saját tanulásukért, hogy maguk fedezhessék fel a világot.  Aktívan vehessenek részt az ismeretek és az értő tudás elsajátításában, dolgozhassanak együtt és tanulhassák meg az önálló problémamegoldást.  Beszéljük meg a gyerekekkel az osztály életének szervezését!  Ruházzuk fel felelősséggel a gyerekeket!  Támogassuk az együtt és egymástól tanulást!

A csoportos munka során meghallgathatják, hogy mit gondolnak mások, és kifejthetik saját elképzeléseiket. Hagyjuk, hogy a gyerekek egymásnak magyarázzanak el dolgokat! A közös munkát irányítani is kell. Ehhez adhat segítséget a GÖMB-módszer. (Gondolkodás – Ötletcsere – Megbeszélés) Adjunk megerősítést a gyereknek, ha megtalálja egy feladat helyes megközelítését! Dicsérjünk hangosan, a hibákat azonban csak az érintettel közöljük!

Képek a csoportmunkáról:

Köszönöm a figyelmet!