Egri Kistérség Többcélú Társulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Területi államigazgatási szervek
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Bemutatkozik a Pilis-Buda-Zsámbék
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Közigazgatási alapismeretek
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
szakmérnök hallgatók számára
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A Ceglédi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Cegléd, október 20.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Az Egri Kistérség hulladékgazdálkodása
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Eger Város Önkormányzata gazdálkodásáról. A városi intézményrendszer Oktatási intézmények Óvodák (13) Nevelési Tanácsadó és Logopédia Általános iskolák.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Önkormányzat és állam.
TOP vas megyei aktualitásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

Egri Kistérség Többcélú Társulása Települési Önkormányzatok együttműködése az egri kistérségben Kisari Zoltán Általános Elnökhelyettes

Heves megye kistérségei Egri Kistérség Füzesabonyi Kistérség Gyöngyösi Kistérség Hatvani Kistérség Hevesi Kistérség Pétervásárai Kistérség Bélapátfalvi Kistérség 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Eger és környéke önkormányzatainak összefogását jelenleg két társulás működtetése jelenti: Az Eger Körzete Kistérségi Területfejlesztési Önkormányzati Társulás (EKT), 1995-ben alakult. Egri Kistérség Többcélú Társulása (EKTcT) 2004-ben jött létre, amely a teljes kistérségi fejlesztő munkát hivatott felölelni. 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása EKT tagönkormányzatai 2007-ben: Andornaktálya Bogács Bükkzsérc Cserépváralja Cserépfalu Demjén Eger MJV Önkormányzata Egerbakta Egerszalók Egerszólát Feldebrő Felsőtárkány Kerecsend Maklár Nagytálya Novaj Noszvaj Ostoros Szarvaskő Szomolya Tarnaszentmária Verpelét Az EKTcT tagönkormányzatai 2007-ben: Andornaktálya Demjén Eger MJV Önkormányzata Egerbakta Egerszalók Egerszólát Feldebrő Felsőtárkány Kerecsend Maklár Nagytálya Novaj Noszvaj Ostoros Szarvaskő Tarnaszentmária Verpelét 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

1. Települések száma népességnagyság szerint, 2007. január 1. - 499 500 999 1000 1999 2000 4999 5000 9999 10000 49999 50000 99999 100000 … Települések száma összesen fős település 2 6 1 17 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Adatok az Egri Kistérségről Településnév Lakosság-szám 2007.01.01. Területe (km2) Civil Szervezetek száma Vállalkozások Andornaktálya 2 819 16,75 11 218 Demjén 660 25,09 2 46 Eger MJV 55863 104,75 551 6756 Egerbakta 1546 32,38 5 66 Egerszalók 1896 23,11 201 Egerszólát 1162 26,10 62 Felsőtárkány 3518 77,33 9 236 Feldebrő 1183 26,52 7 23 Kerecsend 2325 24,58 13 100

Adatok az Egri Kistérségről Településnév Lakosság-szám 2007.01.01. Területe (km2) Civil Szervezetek száma Vállalkozások Maklár 2466 28,01 10 137 Nagytálya 872 13,19 5 46 Noszvaj 1772 18,84 9 149 Novaj 1497 18,52 6 88 Ostoros 2651 23,51 198 Szarvaskő 371 20,00 14 83 Tarnaszentmária 280 11,01 1 Verpelét 4114 53.18 11 235 Összesen 84 995 542,87 657 8386

A többcélú társulás területén elhelyezkedő alapfokú intézményekről Ssz. Megnevezés Összesen 1. Általános iskolák száma(db) 11 2. Tanulók száma (fő) 4469 3. Óvodák száma ( db) 33 4. Óvodába járó gyerekek száma (fő) 2710 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A kistérségi önkormányzatok együttműködési területei 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása A Többcélú Társulásban (EKTcT) résztvevő önkormányzat 11 fő feladat hatékony megoldására alapította együttműködését: területfejlesztés, egészségügyi ellátás szociális ellátás, család-, gyermek és ifjúságvédelem, oktatás-nevelés, közbeszerzési feladatok ellátása belső ellenőrzés, állati hulladékok gyűjtésének és ártalmatlanításának közös szervezése, hulladékgazdálkodás,, kistérségi közigazgatási ügyintézés korszerűsítése. Kistérségi Fejlesztési Tanács 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A Társulási feladatellátás szervezeti keretei 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A Társulás Szervezeti felépítése Elnök Elnökhelyettesek 2fő Szakbizottságok Jegyzői kollégium Munkaszervezet 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Munkaszervezet önálló költségvetési szervként látja el feladatait. Tagönkormányzatok egyenlősége (a Társulás minden tagját a döntéshozatalnál egy szavazat illet meg) Településnagyságtól független érdekképviselet 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A Társulási Tanács A Társulás döntést hozó szerve a Társulási Tanács, melyet a Társulás tagjainak polgármesterei alkotják.

A TÁRSULÁS TAGSÁGI VISZONYAI, SZERVEZETE Elnök, Elnökhelyettesek, Munkaszervezet, Társulási Tanács, Állandó bizottságok (pénzügyi ellenőrzési, szociális és egészségügyi, oktatási, innovációs, alapokmány), Eseti munkabizottságok (beruházási team), Jegyzői kollégium

A tagok szavazatainak száma A Megállapodást aláíró önkormányzatokat a Társulási Tanácsban egy-egy szavazat illeti meg. A Társulási Tanács döntése A tanács határozatképes: , ha az ülésen legalább 9 tag jelen van, és a jelenlévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a társulást alkotó települések lakosságszámának felét.

A határozat meghozatalához szükséges szavazati arányok Egyszerű többség (legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely meghaladja a jelenlévő tagok szavazatainak több mint a felét, és az általuk képviselt települések lakosságszámának több mint a felét) Minősített többség (legalább kétharmadának igen szavazata, és az általuk képviselt települések lakosságszámának több, mint a fele szükséges) Konszenzusos döntéshozatal ( a jelenlévő tagok mindegyikének igen szavazata szükséges)

A TÁRSULÁSI SZERVEK MŰKÖDÉSE A Társulási Tanács ülései Rendszerint évi 10 alkalommal ülésezik a tanács, az állandó bizottságok pedig szükség szerint üléseznek. A Társulási Tanács döntései - határozatok: A társulási Tanács valamennyi tagönkormányzatra kötelező érvényű döntései - ajánlások: a Társulás által a tagönkormányzatok irányában megfogalmazott döntési javaslatok

1.) Területfejlesztés A Kistérségi Fejlesztési Tanács révén történik a fejlesztési irányok kijelölése A Tanács 2004. évben aktualizáltatta és hagyta jóvá a Kistérség Területfejlesztési Programját A Kistérségi Iroda támogatja a Tanács munkáját Pl.: partnerségi munka gördülékeny megszervezésében 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Területfejlesztési feladatok: A turizmusfejlesztésnél a termál-, a fürdő-, és a szabadvízi, valamint a konferencia-, és a rendezvényturizmus fejlesztése, a borturizmus regionális fejlesztése; a sport és szabadidős, valamint a kerékpáros turizmus fejlesztése. Kistérség Idegenforgalmi fejlesztési Program (2005) Kerékpárút –hálózat Fejlesztési Koncepció (2005) Utazás Kiállítás „ Bükkalja ősi kövein”, „Barangolások Eger környékén” kiadványok Egri Kistérség településeinek turisztikai térképe, Egri Kistérség fürdőinek információs kiadványa „A kistérség polgármestereinek a bora „(2004) 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Utazás Kiállítás 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Egységes turisztikai eligazító táblák elhelyezése 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

2.) Egészségügyi-, és szociális ellátás Egészségügyi feladatok Központi orvosi ügyeleti rendszer összehangolása, közös működtetése Pályázat figyelés, pályázat előkészítés, pályázati forrásgyűjtés gépkocsi, műszerbeszerzés beérkező hívások rögzítését megoldó telefonközpont kialakítása 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

3.) Család-, gyermek és ifjúságvédelem Átmeneti intézményi szolgáltatások összehangolása: Családok Átmeneti Otthona, Gyermekek Átmeneti Otthona, Helyettes Szülői Hálózat működtetése. 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A Családok Átmeneti Otthona 2005. augusztus 1.-én kezdte meg működését 24 férőhellyel, amely 2006-tól 38 főre emelkedett Jelenleg 10 család lakik az otthonban - 19 felnőtt és 22 gyermek 2007. évben 107,6%-os kihasználtsággal működött 2007 évben 6 településről vették igénybe a szolgáltatást 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Szociális feladatellátás Támogató szolgálat Jelzőrendszeres házi segítség nyújtás 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Helyettes szülői hálózat 3 szülővel szerződés A hálózat 2007-ben kihasználatlan volt Gyermekek Átmeneti Otthona Egy alapítvány ( SZETA ) tulajdonában lévő ingatlanban 12 fő Szolgáltatási szerződés keretében 2007. évben összesen 26 gyermek vette igénybe a szolgáltatást Családi Napközi 2007 évben 7 település ellátását biztosította A hálózat igény szerinti bővítésére 2008 év folyamán kerül sor 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 4.) Oktatás-nevelés mikro-társulások előkészítése, szervezése jelenleg 7 intézményfenntartó mikrotársulás működik Eger - Ostoros Maklár-Nagytálya Noszvaj-Novaj Eger-Andornaktálya Eger – Demjén – Egerbakta – Egerszalók Eger - Egerszólát Verpelét – Feldebrő – Tarnaszentmária Logopédiai ellátás utazó logopédiai- és gyógypedagógusi hálózattal Fejlesztő pedagógia megbízott kistérségi pszichológus 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása egyes szakszolgálatok közös ellátása humán erőforrás hatékony alkalmazása tanügy igazgatási feladatok koordinálása az intézmények együttműködésének egyeztetése oktatási szakértők – közös – megbízása szakmai elképzelések megfogalmazása és megoldása az intézmények fejlesztésének, eszközellátásának koordinálása az anyagi források jobb kihasználása tankönyv és eszközbeszerzések koordinálása pedagógusok kistérségi szakmai tanácsadása, továbbképzése; közös szaktárgyi, pályaválasztási, sport, kulturális kistérségi rendezvények; pályázatok figyelése Nevelési és Pedagógiai programok koordinálása; IMIP elkészítésének, és fenntartói jóváhagyásának előkészítése; 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 5.) Közbeszerzési feladatok ellátása kiegészül a közös-beszerzési feladatokkal Feladatellátás mikro társulásban, 14 önkormányzat részvételével távközlési eszközök és szolgáltatások, személyi számítógéprendszerek, irodatechnikai berendezések, bútorok, papíráruk, irodaszerek, gépjárművek, üzemanyagok, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 6.) Belső ellenőrzés Végzi a társult önkormányzatok intézményeinél, továbbá a Polgármesteri Hivataloknál és a Körjegyzőségeknél a függetlenített belső ellenőrzési feladatokat, azaz a szabályszerűségi, pénzügyi-gazdasági, megbízhatósági-, informatikai rendszer- és teljesítményellenőrzést. Előkészíti a stratégiai és éves ellenőrzési tervet, vizsgálati programot és a megbízólevelet. Elvégzi az előkészítés egyéb feladatait. Írásba foglalja az ellenőrzés megállapítását, indokolt esetben felveti a felelősség megállapítását. Ellátja a realizáló tárgyalással kapcsolatos feladatokat. Nyomon követi az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket. Elkészíti az ellenőrzés tapasztalatairól szóló éves jelentést. 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 6.) Belső ellenőrzés Belsőellenőrzési csoport (Belsőellenőr1 és Belsőellenőr2 csoport) A vezetői feladatokat a kinevezett belsőellenőrzési vezető látja el 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 7.) Állati hulladékok gyűjtésének és ártalmatlanításának közös szervezése Az EKT településeit érintő projekt A rendszer 2006.december 15.-én indult 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Az együttműködés egyéb területei Hulladékgazdálkodás A megyei önkormányzattól a társulás vette át szervezési feladatot Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás keretein belül E-közigazgatás fejlesztés A GVOP–s projekt … 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Nagyprojektek 2007-2013-ban az Egri Kistérségben Út- és kerékpárút építési és felújítási program A belvíz- és csapadék vízelvezető rendszer felújítása Idegenforgalmi Fogadóbázisok kialakítása Sportlétesítmények felújítása, építése Iparfejlesztés infrastrukturális hétterének megteremtése Faluközpontok rendezése, települési arculat kialakítása Intézményfejlesztés, felújítás az egri kistérség településein Közműfejlesztési és Infrastrukturális beruházások 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Többcélú Társulás munkaszervezete Kistérségi Iroda Eger, Mocsáry Lajos u. 1. Az Iroda ellátja: a 11 fő feladat hivatali (ügyviteli-adminisztratív), szolgáltatás szervezési feladatai mellett a Kistérségi Fejlesztési Tanács és a a Területfejlesztési Társulás (EKT) működésével járó feladatokat is. 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Munkaszervezet Irodavezető Gazdasági vezető Területfejlesztési ügyintéző Közbeszerzési referens Közoktatási referens Informatikus Belső ellenőr I-II. (3-3fő) Gazdasági ügyintéző Humánerőforrás menedzser Jogász 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Elnök Általános Elnökhelyettes Fejlesztési Elnökhelyettes Irodavezető 01 Területfejlesztési Menedzser 03 Gazdasági vezető 02 01 Ügyviteli alkalmazott, 04 Belsőellenőr I 3fő 06,07,08 Közbeszerzési referens 05 Belsőellenőr II 3fő 09,10,11 Közoktatási referens1 12 Informatikus 13 Közoktatási referens2 14 EKT könyvelő 15 Munkaügyi ügyintéző 16 Jogi iroda 17 A 01-13 sorszámon köztisztviselői státusz szerepel 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Költségvetés Főösszeg (369 millió Ft) Normatíva igénylés Alapnormatíva Kiegészítő normatíva célja, felhasználása Tagdíjak (100 Ft/fő) Szakfeladatokhoz rendelt hozzájárulás Pályázati alap Pályázati önerő sportpálya Ppp Orvosi ügyelet Tájékoztatást javító szoftver CSAO fejlesztés 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Az együttműködés tapasztalatai I. Ha eldöntötted, vállald a jót és a kevésbé jót is! Egyenrangúság –Partnerség –Konszenzuson alapuló döntési rendszer alkalmazása A társulás státuszának újra gondolása. -A Társulás tanácsa egy speciális jogállású önkormányzatnak is felfogható, hiszen kizárólag önkormányzatok a tagjai, kizárólag önkormányzati feladatokat látnak el, átadott önkormányzati hatáskörök alapján. A tanács döntései visszahatnak a tagönkormányzatokra, azok működéseire, nagy gyakorisággal azok költségvetéseire –A tanács munkáját segítő munkavállalók munkajogi státuszának újra gondolása. Mi a köztisztviselői státuszt tartjuk elfogadhatónak.

Az együttműködés tapasztalatai II. A jogkövető magatartás maximális érvényesülése mellett,indokolt újragondolni a tagok döntési szabadságának kereteit, mint pld a szavazati arányok meghatározásában, képzésének módjában,vagy a szervezeti felépítés rendszerének kialakításában,vagy a törvényesség szempontjából a legfontosabbként a jegyzők rendszerbe való beillesztésében. Az önkormányzati együttműködés kiteljesedésének kizárólag akkor van esélye, ha a centrum település intézmény rendszerétől független ,önálló intézményi struktúrán alapszik .Ha van Egri siker akkor az elsősorban ennek köszönhető. Persze ehhez a demokrácia sajátos magyar értelmezésén is szükséges változtatni Tudomásul kell venni, hogy az együttműködés keretében az egyéni jogot felül írhatja a közösségi jog, amelyet felmerülésekor kikerülhetetlenül kezelni szükséges 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Az együttműködés tapasztalatai III. Elő forduló probléma, hogy a mikro társulások döntésmechanizmusa nem illeszkedik megfelelően nagytársulás döntési rendszeréhez. Ez komoly gond, amire sokkal több figyelmet indokolt fordítani, akár szabályozás szintjén is. Fontos, hogy nagyobb összhang jöhessen létre a centrum település, a mikro társulás, valamint az önkormányzatok döntési mechanizmusa és gyakorlata  között annak érdekében, hogy a kicsi képes legyen befolyásolni a nagy döntését! Mérlegelendő a tagönkormányzatok előkészítő döntéseinek időbelisége és a meghozott mikrotársulási döntések térbeli kihatása, illetve ezek következményei. 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A Többcélú Társulások működésének szabályozási ellentmondásai I. Önkormányzatok szabad társulása, nem kötelező ezért az ösztönző rendszert úgy alakították, hogy megérje társulni a többcélú cím eléréséért, de baj van , ha a statisztikai kistérség akár egy önkormányzata is tartózkodik a közös feladat ellátástól. (fenyegetheti, zsarolhatja a többi önkormányzatot) A 2004 évi CVII. Trv harmonizációja nem történt meg teljes mértékben. Kihez tartoznak a TcT-ok? Ki mondja meg és milyen jogszabály alapján például, hogy köztisztviselő vagy közalkalmazott legyen a munkaszervezet tagja. A gyermek védelmi törvény és a vonatkozó kormányrendelet csak 2008 január 1-től ismeri el állami fenntartónak a TcT-t. (pályázatoknál ez nagyon fontos ) 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

A Többcélú Társulások működésének szabályozási ellentmondásai II. A Többcélúak finanszírozása nem tejes mértékben ösztönző, több esetben ellentmondásos A költségvetési törvény illetve az önkormányzati minisztérium terminológiái sok esetben nem megfeleltethetők egymásnak. Az irányító hatóságok, minisztériumok, kincstár stb. nem azonos fogalmakat használnak. Például „egységes intézmény”. A feladatarányos finanszírozás helyett sok esetben lakosság szám alapján finanszíroznak, pl. általános normatíva az 500 fő alatti településeknél nagyobb A pedagógiai szakszolgálatoknál a pedagógusok finanszírozása problémás, ha a gyerek nem jelenik meg a foglalkozáson mivel esetszám alapú a finanszírozás… A szociális feladat ellátásnál az önkormányzatok és a civil szervezetek együttműködése szükségszerű. A jogszabályok és a finanszírozás azonban vitatható konstrukciókba kényszeríti a TcT-ket. Pl. saját fenntartású intézményben, vásárolt szolgáltatás keretében „működtet” az alapítvány mivel a feladat-ellátási szerződés keretében történő működtetés kevésbé támogatott. 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása

Egri Kistérség Többcélú Társulása Az Egri Kistérségi Iroda címe: Eger, Mocsáry Lajos út 1. web: www.eger.hu/kisterseg www.eger-regio.hu www.egrikisterseg.hu mail: ektagria@enternet.hu Tel.: 36/518-330 Fax.: 36/518-331 2008.09.11 Egri Kistérség Többcélú Társulása