Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
… kitalálni, amit már tudsz…
„Ezt egy életen át kell játszani”
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kompetencia-konferencia
Szövegértés-szövegalkotás
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Projektmunka.
A B típusú programcsomagok alkalmazása
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kompetencia alapú oktatásról
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Gyermekvilág régen és ma
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A GYERMEKBARÁT PROGRAM. A program jellemzői I. Alapdokumentum az ún.”kompetencia alapú” fejlesztéshez a szövegértés és szövegalkotás területén. A program.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
Az óravázlat felépítése
Az online tárlatvezetés módszere
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Előadás másolata:

Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret Témakörök Tájékozódás a földgömbön Hazánk nagy dombvidéke, a Dunántúli-dombság Az egészséges táplálkozás Káros szenvedélyek Időtartam 6 tanítási óra

„B” típusú programcsomagok Szövegfeldolgozásra-szövegalkotásra irányuló és mintát adó modulok Koherensen illeszkedés a tananyaghoz Keretmodulok-adott műveltségterület tananyagtartalmával tölthetők meg Feldolgozási sémákat nyújt

Fejlesztés alapja: Kommunikáció-központúság Differenciáltság Tevékenység centrikusság Rendszeresség Kutatószemlélet Partnerség

Közvetlen cél: szövegértés-szövegalkotás képességének fejlesztése természettudományos gondolkozáshoz szükséges képességek alapozása differenciált képességfejlesztés

Közvetett célok: szöveg struktúrájának megértése, séma kialakítása szöveg algoritmus szerinti feldolgozása természeti folyamatok, összefüggések, törvényszerűségek megismertetése beszámoló készítése, a tapasztalatok dokumentálási képességének kialakítása

a folyamatábrák, ábrák, képek, jelek és a szöveg kapcsolatának értelmezési képességének fejlesztése analizáló, szintetizáló, összehasonlító, általánosító, lényegkiemelő és rendszerező képesség fejlesztése érvelőképesség, a logikus gondolkodás kialakítása

Jellemzői élet- és életkor közeli, érdekes szövegek szövegekkel műveletek végzése szövegalkotás, szövegelemezések, szöveg átalakítások, kiegészítések szintezett feladatrendszer egyéni ütemű előrehaladás

Módszerei, tanulásszervezési módok differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulásszervezés