Pécs, 2012. április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP 5-4-4-09/2-C/2009-0008 „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Komplex Instrukciós Program
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Az egyéni fejlesztési terv
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Kommunikációs kampánytervezés
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Programjaink fizikából a es tanévben
Előadás másolata:

Pécs, április 19.

„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK MEGOSZTÁSA A MUNKAERŐ-PIAC SZEREPLŐIVEL I.” TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Gyermekvédelmi komplex modul – Gyermek és ifjúságvédelem – Gyermekvédelmi alapellátások – Gyermekvédelmi szakszolgáltatások – Gyermekvédelmi modulgyakorlat TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Átalakítás szükségessége: – aktivitás, elköteleződés erősítése – az autonóm tanulás, az önálló, irányított tanulás megvalósítása – a kritikai gondolkodás fejlesztése – reflektív szakemberré válás elősegítése TÁMOP /2-C-/

CÉL: az ön(f)elismerés és az önértékelés vagyis a reflektív magatartás elsajátítása

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Megvalósítás: – Intézmény látogatása a kurzus tematikájában két blokkban kerül megvalósításra, a korábbiakhoz képest csökkentett számban, a legmeghatározóbb intézményekre fókuszátlunk. TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Megvalósítás: – Autonóm tanulást kiscsoportos formában valósítjuk meg a projekttanulás komponenseinek segítségével autonóm tanulás: a hallgató önállóan szervezi saját tanulási munkatervét kiscsoportos tanulás: megvalósulhat az együttműködésen alapuló tanulás folyamata projekttanulás: érdeklődési területükhöz közelálló probléma megfogalmazása, kibontása TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Szemináriumok: – A projektek közös monitorozása A tanórán kívüli tanulás: – jelentős mértékben válik hangsúlyossá a tanulás saját tervezése, önálló menedzsmentje, – a kiscsoportok számára külön, tanórán kívüli konzultációs lehetőség biztosított TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus dokumentumai: – Tudás, kompetencia fejlődése a hallgató egyéni előrehaladását monitorozó dokumentum, melyben az előzetes tudásokat, a kérdéseket, a tanulás megvalósítását rögzítik (Bárdossy, Dudás 2009) TÁMOP /2-C-/

Kompetencia eléréséhez szükséges ismeretek, készségek, képességek Kompetencia Ismeretek, készségek, képességek modul kezdetén ismeretek, készségek, képességek modul végén A társadalmi folyamatok működési szabályszerűségeinek, a társadalmilag kedvezőtlen helyzeteket létrehozó okoknak, következményeknek a felismerésére, kritikus és rendszerszerű elemzésére. A különböző életciklusokban és élethelyzetekben kialakuló szociális problémák, veszélyeztető tényezők felismerésére, feldolgozására és elemzésére. Az egyén és társadalmi környezete közötti interakciók társadalmi összefüggéseiben való értelmezésére. Az egyének, családok, csoportok, közösségek problémakezelő és –megoldó képességének javítására, társadalmi integrációjuk, szociális biztonságuk elősegítésére. Az egyén és környezete erőforrásainak feltárására és hasznosítására. A szociális munka tanulásához szükséges információforrások, a szakmai gyakorlatban használatos dokumentációk használatára. TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus dokumentumai: – Projekt terv előrehaladása A dokumentum a közösen megfogalmazott mérföldköveket, időpontokat, valamint a kurzus teljesítésének feltételeit tartalmazza. Dátum Készültségi állapot szöveges megfogalmazása (tevékenység, eredmény) Készültség százaléka TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus dokumentumai: – Értékelés hallgatói (egyéni és csoportos) oktatói értékelés, mely folyamatos (formatív) értékelés TÁMOP /2-C-/

Értékelés ütemezése MérföldkövekBírálatJavaslat 1.mérföldkő 2. mérföldkő 3. mérföldkő Projekt bemutatás TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus dokumentumai: – A modult végigkísérő fejlődési portfólió egyik eleme tartalmazza a gyakorlat során bekövetkező változások rögzítését TÁMOP /2-C-/

Értékelés – Önértékelés Intézménylátogatás IntézményInformációMár korábban ismertem, tudtam Újszerű információ, beilleszt- hető korábbi ismereteim rend- szerébe Újszerű információ nem illeszkedik korábbi ismereteim rendszeré- be DilemmákMegjegyzés Gyermek- jóléti szolgálat TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban A projekt prezentációja – PowerPoint bemutató, melynek elemeit a hallgatók közösen állapítják meg. – Lehetőség van más szemléltető eszköz alkalmazására is, pl.: poszter készítésére. – A kiscsoportok projekt beszámolóját írásos formában is elkészítik, terjedelme, tartalma közösen kerül kialakításra. TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus részletes tematikája – hét: kurzus céljának ismertetése, ismerkedés, kiscsoportok kialakítása – 3. hét: az értékelés szempontjainak kialakítása TÁMOP /2-C-/

Értékelés szempontrendszere Valós problémával foglalkozik-e a projekt? (aktualitás) A projekt tervezéséhez szükséges elméleti felkészültség rendelkezésére áll-e a csoportnak? Megvalósíthatóság kérdése. (megoldás újszerűség, eredetiség, kivitelezés) TÁMOP /2-C-/

Értékelés szempontrendszere A projektterv felépítettsége. (egymásra épülő elemek) A projekt várhatóan eléri-e a célját? Megjelenik-e az interprofesszionalitás a projektben? Szakmai elemek megléte. (módszerek, szakmai nyelv) TÁMOP /2-C-/

Értékelés szempontrendszere Csoport aktivitása. (együttműködés, motiváció) Prezentáció. (érthetőség, érdekesség, minőség, időkeret, csoportmunka, előrehaladás) TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus részletes tematikája - 4. hét: – Kiscsoportok bemutatkozása, a választandó projekt ismertetése - 5. hét: – Intézménylátogatás - 6. hét: -Projekt előrehaladás monitorozása TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus részletes tematikája - 7. – 9. hét: – Intézménylátogatás hét: – Projekt előrehaladásának monitorozása TÁMOP /2-C-/

Reflektivitás a gyermekvédelmi modul-gyakorlatban Kurzus részletes tematikája 11. hét: – Intézménylátogatás 12 és 13. hét: – Projekt bemutatása – Kurzus értékelése TÁMOP /2-C-/

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!