A fogyasztói magatartás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Döntés, kormányzat, kormányzati döntés Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán óra.
Advertisements

Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Marketing gazdaságtan Fogyasztói magatartás
A fogyasztói, vásárlói magatartás és a fogyasztói piac elemzése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A kereskedelmi vállalkozás környezete
Készítette: Magyar Orsolya
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Fogyasztói magatartás NYF Vázlat  Márkahasználati tipológia  A vevő  6.
MARKETING.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A személyiség.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
A külső környezet elemzése
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
(1) A marketingkörnyezet
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Fogyasztói magatartás 2006
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
8. Az eladásösztönzés.
A pszichológia mint tudomány
Tipustanok Galénosz; Jung.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Gyakorlat - Motivátorok és Determinánsok
A munkával való elégedettség
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Az árképzés szempontjai
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
A PIAC.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Az üzletek operatív működtetése
Fogyasztói magatartás
A külső környezet elemzése
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Értékek.
SZEMÉLYISÉG- TIPOLÓGIÁK
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
Szociálpszichológia-2 Attitűd
3. Marketing előadás A piaci szereplők magatartása I
Előadás másolata:

A fogyasztói magatartás

A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők tágabb gazdasági, politikai, földrajzi környezet (árak, jövedelem, demográfia) szűkebb, szociológiai, emberi, társasági környezet (kultúra, szubkultúra, társadalmi rétegződés, szerepek, státuszok, referencia csoportok) egyéni, az embert önmagát jellemző összetevők, tényezők (nem, kor, lakóhely…) pszichológiai tényezők (motiváció, észlelés, személyiség, attitűd)

A vásárlási folyamat szakaszai A probléma felismerése Információgyűjtés (személyes, kereskedelmi, közszolgálati, tapasztalati források) Alternatívák értékelése A vásárlási döntés A vételi szándékhoz 5 aldöntés: márkadöntés kereskedő vagy üzletválasztás mennyiségi döntés (darabszám) a vétel időpontjának kitűzése a fizetés módjának eldöntése A vásárlás utáni tapasztalat 1 elégedett vevő 3 újat hoz, 1 elégedetlen vevő 10-et visz!

A vásárlási magatartás típusai A világgal szembeni érdeklődés szerint (Jung tipológiája) extrovertált introvertált Vérmérséklet szerint (Hippokrates) szangvinikus kolerikus melankolikus flegmatikus Bizonyos dolgokhoz való viszonyulás alapján: Márka Ár Értékesítési akciók Aktivitás