A fogyasztói magatartás
A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők tágabb gazdasági, politikai, földrajzi környezet (árak, jövedelem, demográfia) szűkebb, szociológiai, emberi, társasági környezet (kultúra, szubkultúra, társadalmi rétegződés, szerepek, státuszok, referencia csoportok) egyéni, az embert önmagát jellemző összetevők, tényezők (nem, kor, lakóhely…) pszichológiai tényezők (motiváció, észlelés, személyiség, attitűd)
A vásárlási folyamat szakaszai A probléma felismerése Információgyűjtés (személyes, kereskedelmi, közszolgálati, tapasztalati források) Alternatívák értékelése A vásárlási döntés A vételi szándékhoz 5 aldöntés: márkadöntés kereskedő vagy üzletválasztás mennyiségi döntés (darabszám) a vétel időpontjának kitűzése a fizetés módjának eldöntése A vásárlás utáni tapasztalat 1 elégedett vevő 3 újat hoz, 1 elégedetlen vevő 10-et visz!
A vásárlási magatartás típusai A világgal szembeni érdeklődés szerint (Jung tipológiája) extrovertált introvertált Vérmérséklet szerint (Hippokrates) szangvinikus kolerikus melankolikus flegmatikus Bizonyos dolgokhoz való viszonyulás alapján: Márka Ár Értékesítési akciók Aktivitás