A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Gyarmathy Éva Az iskolai kudarcok háttere – a másképpen tanulók
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A munka világával kapcsolatos tudás
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
Az iskolaérettség kérdése
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Elfogadva nevelni, tanítani
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A DIFER használata.
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kognitív Profil Teszt 5-7 éveseknek
Harmadik matematikakönyvem
Kognitív Profil Teszt.
Integráció és inklúzió
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Speciális gyermekvédelem
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Kognitív Profil Teszt.
A gyakorlat céljai Belássuk, hogy a tanulási zavar gyakori jelenség az iskola falai között, a tanítási-tanulási folyamatban számolni kell ezzel Rálássunk.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája A képességvizsgálatok tapasztalatai Auer Éva Szombathely, 2010.

Mit Várunk el tanulóinktól?

Iskolai kudarcok általános értelmi elmaradás specifikus tanulási zavar figyelemzavar hátrányos szocio-kulturális helyzet

Az iskolai kudarc következménye Anti-szociális fejlődés veszélye Önértékelési zavar Továbbtanulási gát Munkavállalási gát

ALAPFUNKCIÓK auditív képességek vizuális képességek motoros képességek feldolgozás sebessége szekvencialitás

KOGNITÍV KÉPESSÉGEK verbális képességek absztrakciós képesség emlékezet figyelem

Iskolai készségek olvasási készség írás-helyesírás készség számolási készség

Gyenge értelmi képesség Alapfunkciók: auditív képességek vizuális képességek motoros képességek feldolgozás sebessége szekvencialitás Kognitív képességek: verbális képességek absztrakciós képesség emlékezet figyelem Iskolai készségek: olvasási készség helyesírási készség számolási készség

Figyelemzavar . Alapfunkciók: auditív képességek vizuális képességek motoros képességek feldolgozás sebessége szekvencialitás Kognitív képességek: verbális képességek absztrakciós képesség emlékezet figyelem Iskolai készségek: olvasási készség helyesírási készség számolási készség

Szocio-kultúrális hátrány . Szocio-kultúrális hátrány Alapfunkciók: auditív képességek vizuális képességek motoros képességek feldolgozás sebessége szekvencialitás Kognitív képességek: verbális képességek absztrakciós képesség emlékezet figyelem Iskolai készségek: olvasási készség helyesírási készség számolási készség

Specifikus tanulási zavarok Alapfunkciók: auditív képességek vizuális képességek motoros képességek feldolgozás sebessége szekvencialitás Kognitív képességek: verbális képességek absztrakciós képesség emlékezet figyelem Iskolai készségek: olvasási készség helyesírási készség számolási készség

Tanulási problémák TANULÁSI NEHÉZSÉG TANULÁSI AKADÁLYOZOTTSÁG PROBLÉMA környezetben egyénben TANULÁSI NEHÉZSÉG -krónikus betegség -pszichés problémák TANULÁSI AKADÁLYOZOTTSÁG ÉRTELMI AKADÁLYOZOTTSÁG (intelligenciaszinttel összefüggő teljesítménydeficit) TANULÁSI NEHÉZSÉG -szociokulturális hátrány -rendszertelen iskolalátogatás -didaktikai-metodikai hiányosságok TANULÁSI ZAVAR intelligenciaszinttől független teljesítménydeficit

Köszönöm a figyelmet!

Felhasznált irodalom: Dr. Tóth Péter (2007): A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana Budapesti Műszaki Főiskola Tanárképző és Mérnökpedagógiai Központ