Teljesítménynövelés idő-és önmenedzseléssel Az idő „értéke” ??? Weinzierl Anett felnőttképzési szakértő, marketing tanácsadó előadása
Kulcskérdés: Mi a cégvezető feladata? Igenis lehetséges az, hogy valaki nagy leterheltség mellett is produktívan, tiszta fejjel, és a nyugodt önkontroll pozitív érzésével élhessen. Kulcskérdés: Mi a cégvezető feladata? A probléma: - szétszórt fókusz - ide-oda „kapkodás” - zavaró tényezők beengedése - Ezt csak én tudom profin megcsinálni!
Ez hosszú távon hanyatláshoz is vezethet!! A következmények → „ idegbaj”, konfliktusok → hibázás lehetősége megnő → stressz, menedzserbetegség → munka minősége romlik → csökkenő teljesítmény A vállalkozás teljesítménye romlik Ez hosszú távon hanyatláshoz is vezethet!!
A megoldás - „rendszertisztítás” - feladatok leosztása - feladatok kiszervezése - időmenedzsment eszközök alkalmazása - CRM rendszer
Időmenedzsment módszerek, eszközök Legtöbbször nem az idő hiánya az igazi probléma! A valódi probléma az, hogy nem igazán világos, és nincs is jól meghatározva, hogy mit is takar egy adott projekt, és melyek a hozzá tartozó szükséges következő lépések.
Alap megteremtése: A lentről felfelé építkező módszer - Projektek nevesítése - Feladatok nevesítése projektenként (feladatlista) - A naptár módszer A lentről felfelé építkező módszer Kezdd az alapvető feladatokkal!
A vízszintes és függőleges menedzsment Vízszintes: napi teendők menedzselése Függőleges: haladunk a végcél felé , haladunk a projekteken. Szükséged lesz egy olyan rendszerre, amely mindent naprakészen nyilvántart, kérésre kiadja a szükséges információt róluk, és lehetővé teszi, hogy figyelmedet könnyedén és gyorsan másra irányíthasd. TEENDŐ C É L O K
? A rendszerezés menete VÁLLALKOZÁS CÉL FELADATOK X ÉVRE PROJEKT FELADATLISTA PRIORITÁSOK Mindennapi feladatok menedzselése 1 Mit kell elintézni? 2 Mi a feladat ezzel kapcsolatban? (feladatlista projektenként!) 3. Prioritások felállítása (Figyelem: feladatlistát használva min. napra, hétre!) 4. „Naptározás” (hány naptár?) ? 5. Az elvarratlan szálak kezelése 6. Mi legyen a „felbukkanó” munkákkal?
A heti áttekintő segít • összeszedni és feldolgozni minden „dolgodat” • áttekinteni egész munkafolyamati rendszeredet, • frissen tartani listáidat, • tisztázni, világosan átlátni, illetve naprakészen és kompletten tartani életedet. Kollégák: jelentések, napi, heti áttekintő! Egy bizonyos „nagyság” után: CRM rendszer/ időmenedzsment szoftver használata javasolt!
Zárszó Az elme hajnalban és reggel a legaktívabb! Néhány praktikus tanács Minden este lazítás: 1 DVD, 1 jó könyv, játék a gyerkőccel stb. Mobil ki, email ki!!! Korán fekvés, korán kelés! (ajánlott) Az elme hajnalban és reggel a legaktívabb! Minimum heti 1 nap „munkaszünet”!
Bővebben: Vállalkozó Tanoda Időmenedzsment tréning és további szervezetfejlesztési- HR tanfolyamok www.vallalkozoi-tanfolyamok.net 7624 Pécs Radnics u 28 Köszönöm a figyelmet!