Az üzleti élet íratlan szabályairól

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Advertisements

Etikai Kódex.
Viselkedésformák a csoportban
Készítette: Trubin Beáta
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Diplomáciai protokoll és etikett 10.
MUNKA1 MUNKA BÜNTETÉS - FELADAT  40 éven át, legalább napi 10 órát kb óra  Túl nehéz, unalmas, kibírhatatlan kollégák és főnök, kevés fizetésért:
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
EMPOWERMENT Az alkalmazottak felhatalmazása
Etikett és protokoll 3 – Tóth Attiláné dr.
Olaszország Legfontosabb Protokolláris Sajátosságai
Készítette: Balázs Attila BAAPAHP.PTE.  A megszólításban a férfiak neve elé tett Herr szóval történik.  (Régebben használatos volt még a „führer” megszólítás.
Japán és amerikai üzleti partnerrel
2. előadás.
Család.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
Az állásinterjú legfontosabb „aranyszabályai”
Hogyan építs fel egy termelő hálózatot, ami minden hónapban növekvő forgalmat generál?
Nemzetközi tárgyalási technikák
LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES ÖSSZEFONÓDÁSOKBAN FEKETE BÁRÁNYOK A MAGYAR GAZDASÁGBAN LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna tanár Eszterházy Károly Főiskola
Illemtan tréning.
A vállalkozások környezete
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
"Én, fogadom, hogy egyetemi éveim alatt Magyarország törvényeit ¶ és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem szabályait mindenkor megtartom. ¶ Elfogadom.
Nemzetek közötti kommunikáció Bevezetés Kulcsszavak definiálása.
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
Verbális kommunikáció
Verbális kommunikáció
Közösségi portálok használata
A kulturális intelligencia
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Készítette: Antal Adrienn
10. óra A HIBA -- esetek.
Margitay – Mérnöketika A MÉRNÖKI FELELŐSSÉG -- ESETEK 11. óra.
1 © kurtán sándor 2011 érdekérvényesítés és érdekegyeztetés az eu-ban munkaadói szervezetek az EU-ban.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
Diplomáciai etikett és protokoll
Sponsorare necesse est
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Asztal- és életközösség Jézussal
Viselkedéskultúra.
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
„Reflektorfényben Te állsz”
Leonardo a Szabadság Teológiájának egyik megújítója.
Karácsony 2014 Judit Balint’s Handicrafts. Karácsonyra készülve Már küszöbön van az idei karácsonyi szezon. Közeledik az a hónap, mely állíthatom sok.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Névjegy és névjegykártya használat
Üzleti etikett és protokoll az USA-ban
Görögország legfontosabb protokolláris sajátosságai
Közszolgálati protokoll
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Női Erőforrás Menedzsment Tanácsadás nők, vállalatok számára Dr.habil. Ternovszky Ferenc főiskolai tanár BGF.
A bizalom szerepe Koreai Köztársaság.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kultúra és kommunikáció
A MAGAS BIZALOMSZINTŰ TÁRSADALMAK
Erősségek gyengeségek.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Az üzleti élet íratlan szabályairól

A tolerancia és a türelem szükségessége az idegen kultúrákban A külkereskedelmi tárgyalásokat a kultúra két vonatkozásban érinti: Az eladót és a vevőt elválasztó különbségekhez hozzáadódnak a hazai és az idegen környezet kulturális különbségei, A tárgyalópartnereknek meg kell oldaniuk, hogy helyesen értelmezzék a másik mentális és emocionális reakcióit.

Általános szabályok Kulturális bázis jelentőségét kell felismernünk, Tiszteljük a partner országának hagyományait, a formalitásait, a tabukat és az ideológiai különbségeket, A közeledés tényezőit keressük, ne a különbségeket élezzük ki.

Nagy Britannia kulturális életének legfőbb szabályai A britek védelmezik magánszférájukat, individualitásukat, A személyes kapcsolatok során ügyelni kell a partner rangjának megfelelő megszólításra, Az általános viselkedési szabályok közé tartozik az önfegyelem, a pontosság, mások tiszteletben tartása, a nagyfokú tolerancia, Reggel kilenc óra előtt üzleti tárgyalásokat nem folytatnak,

Nagy Britannia kulturális életének legfőbb szabályai Hivatalos tárgyalásokon személyes dolgokat nem illik érinteni, Ajándékozás: újévre naptárakat, könyveket lehet küldeni, A britekről (angolok, skótok, walesiek) nem helyes „angolként” beszélni, Üdvözlésként a kézfogást általában kerülik, Individuális sajátosságokat inkább becsülnek, mint kritizálnak.

USA kulturális életének legfőbb szabályai Az üzletemberdivat világméretű átvétele, az üzletember „egyenruha” kötelező használata, A szigorú öltözködési stílushoz alkalmazkodni kell, A keresztnéven való megszólítás erősen tanácsolható, Az „uram”-on kívül minden más címhasználatot kerülnek a megszólításban, A pontosság az angolokéhoz hasonlóan alapkövetelmény, A nehéz üzleti ebédeknél, vacsoráknál humoros köszöntőt illik mondani;

USA kulturális életének legfőbb szabályai Az ajándékozás nem szokásos, Minden szolgáltatás borravalóköteles, Ünnepi rendezvényeken nagy súlyt helyeznek a megfelelő viseletre. Az adományozás, a karitatív tevékenység igen elterjedt és ajánlatos, A lakásra szóló baráti meghívások gyakran csak udvariassági formulák, A „keep smiling” az amerikai életforma része.

Japán kulturális életének legfőbb szabályai A „nem” és az „igen” használata A japán ember problémát körüljáró gondolkodásmódja, Az életforma is különböző, A közösségi gondolkodás, a kollektíva tisztelete rendkívül erős, Az üdvözléskori kötelező mély meghajlások, a kötelező mosolygás, a vendégnek ellent nem mondás szabályának betartása, A házigazdának soha nem szabad hátat fordítani, A lakásba belépve a cipőt le kell venni,

Japán kulturális életének legfőbb szabályai A teaszertartásnál illik másodszor is teát kérni, A padlón ülve a lábakat nem illik kinyújtani, A négyes és a kilences szám minden módon kerülendő, A meghívás végét az jelzi, a címeknek, a rangoknak Japánban nincs nagy jelentősége, A névjegyekkel Japánban különösen nagy jelentőségűek, A korrekt öltözék az üzleti tárgyalásoknál elengedhetetlen, Az üzleti tárgyalások időigényesek, Az üzleti döntés hosszú mérlegelés eredménye.

Arab országok A vallás írott és íratlan szabályai: napkeltétől napnyugtáig a vallásos arab üzletembernek böjtölnie kell, a külföldi üzletember toleranciáját becsülik; az arab üzletembereknek a napi ötszöri imádkozás parancsának is eleget kell tennie. az üzleti életben az időnek nincs szerepe. a baráti kapcsolatok az üzleti életben nagyon fontosak célszerű néhány udvariassági formulát arabul is megtanulni, ezt – mint a partner előzékenységét – sokra becsülik.

Ami a vallási előírások szerint tilos: alkoholfogyasztás a sertéshús fogyasztás a nők nem öltözködhetnek kihívóan isten teremtményeiről fényképeket készíteni tilos, ha partnerünket le akarjuk fényképezni, előbb kérjük engedélyét; leülésnél vigyázni kell arra, hogy a cipőtalp nem mutathat a partner felé (természetesen a talp sem mezítláb); Allah nevének használatát minden módon kerülni kell az arab országok „balkezes” társadalmak, ezért bal kezet kézfogásra nyújtani, sem azzal enni soha nem szabad!

Tisztesség – Üzleti etika

Tisztességes üzletember = Tisztességes ember Tisztességes ember = Tisztességes üzletember

Az üzleti etikai kérdései két síkon is felvetődnek marketingakciókat elhatározó és kivitelező, az ügyleteket kötő vállalat – vállalkozás síkján, Illetve az ezeken közreműködő üzletember személyes tisztessége síkján.

Mikor válik egy figyelmességi üzleti ajándék a megvesztegetés eszközévé? 1. Az adott idegen kultúrában melyek a tabuk? 2. Hol a határ a figyelmességi ajándék és a megvesztegetést célzó „ajándék” között?

Ha a megvesztegetést versenyeszközként alkalmazzuk Az adott vásárlásnál a bevásárlócsoport melyik résztvevője a döntéshozó? A döntéshozó személy megvesztegethető-e?

Minden kereskedőnek tudni kell, hogy számára hol a határ, hogy a kereskedői trükkök és praktikák mikor ütköznek saját emberi és üzleti moráljába, hogy mely hazugságok minősíthetők „jó” hazugságnak, s melyek rossznak.

Az üzleti titoktarás és titokvédelem: Üzleti titok lehet: egy új termék, vagy egy új gyártási eljárás kifejlesztésére irányuló tervezői folyamat, egy elhatározott termék-bevezetési stratégia, egy megvalósítani kívánt reklámhadjárat, a vállalat legújabb árai és üzleti kondíciói

Az amatőrök hibái: a „lojális” alkalmazott, aki társságban, üzleti ebédeken jól értesültségével kérkedve gátlástalanul mesél vállalata belső ügyeiről, a házon belüli – fél információkat tévesen értelmező – folyosói információáramlás, a részmunkaidős, az időszakosan alkalmazott munkatársak „jól értesültsége”

Felelőtlenségi károk: a nem megfelelően ellenőrzött látogatók, a bezáratlan irodaajtók, a tárgyalópartnerek egyedül hagyása, az üzleti dokumentumokat tartalmazó irodában vagy tárgyalószobában, a hanyagul papírkosárba dobott elrontott levelek, árlisták az információk bárki számára hozzáférhetőségétől nem védett computerek, szerteszét heverő műszaki tervváltozatok, laboratóriumi tesztek mérési adatai a szállodakulcs felelőtlen kezelése, az újságírók felelőtlen tájékoztatása

Egy szakkönyv veszélytényezői: az üzletember, a titkárság, a telefonlehallgatás, lehallgatókészülék a bútorokban, a falban, a gyorsírófüzet, az egyszer használatos írógépindigó, az elrontott fénymásolat a papírkosárban, az „ablaktisztítók”, s más csalók behatolása

Tanulság: Az információ HATALOM!!!!

A prezentációt készítették Kató Zsófia Kiss Gábor Kovács Krisztina