A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

??? Reklám!!!.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
LAKOSSÁGI KÖRNYEZETTUDATOS SZEMLÉLETFORMÁLÓ PROGRAM
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A T L: A REKLÁM DR. KOPCSAY LÁSZLÓ.
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
6. A reklámeszközök.
Tartalom: Marketing alapjai Sajtó Sajtó marketing
Nyomtatott reklámok.
Köz- és zártterületi reklámok
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Reklámeszközök, reklámhordozók
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Audovizuális reklámok
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Marketingkommunikáció
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A könyvtár marketing stratégiája
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
ATL - mit hirdessünk és hol?
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
A marketingkommunikáció
Reklámtervezés és reklámhatékonyság 12. szeminárium
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkommunikáció
MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ
A marketingkörnyezet elemzése
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
A tömegkommunikáció.
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Audiovizuális médiumok és eszközök
Auditív médiumok és eszközök
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
A reklám centruma.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Magyar Mária - BME MVT Marketing II. – 5. előadás.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ

Olyan tájékoztató tevékenység, melyet gazdasági célból egy vállalat Gazdasági reklám Olyan tájékoztató tevékenység, melyet gazdasági célból egy vállalat a potenciális fogyasztók befolyásolására meghatározott eszközökkel és hatékonyságra törekedve tervszerűen végez. Tárgy: politikai, gazdasági, társadalmi Földrajz: helyi, regionális, országos, globális Célcsoport: üzleti B2B, Fogyasztói B2C

Médiumok Reklámhordozó: médium (kommunikációs csatorna) Reklámeszköz: kódolt üzenet (pl. reklámfilm) Médiumok fajtái Sajtó Szabadtéri reklámok Auditív médium Audiovizuális médiumok Internet Médiumok jellemzői A médium presztízse, rugalmassága A befogadói szituáció Technikai adottságok Befogadók összetétele, célozhatóság Hirdetési költsége, élettartama Jogi szabályozás

SAJTÓ Sajtótermék: nyomtatott kommunikációs eszköz Fő tulajdonságok Periodicitás Szabályos időközönkénti ismétlődés Publicitás Nagy nyilvánosság Aktualitás Időszerű információk „hírpiac” Fő tulajdonságok Példányszám Auditálás (Remittenda: el nem adott példányok) Impresszum Kötelező, a legfontosabb kiadói adatok Csoportosítás Megjelenés gyakorisága Tartalom Terjesztési kör Terjesztés módja Tarifa mód

Napilapok Szaklapok, magazinok Presztízsérték magas Meghatározott célcsoport Befogadói szituáció kedvezőtlen Friss, de gyorsan elévül Nincs másodlagos olvasótábor Gyengébb nyomdai minőség Leggyorsabb megjelenítés Rugalmas tarifák Presztízsértéke változó Szegmentáció legjobb Élettartam hosszabb Nyugodt környezetben olvassák Visszalapozható Kis olvasókör Nagy másodlagos olvasótábor Minimális meddőszórás Nyomdai minőség jó vagy extra Tarifa kedvező, de rugalmatlan

SZABADTÉRI REKLÁMOK Szerepe: figyelemfelkeltés Megítélése kedvező, Presztízsértéke alacsony Befogadói szituáció kedvezőtlen Közönség heterogén Technikai adottságok korlátozottak Jelenlét folyamatos, élettartam hosszú Előállítása hosszú, kihelyezése engedélyköteles

Világító berendezések Plakátok Időszakos Óriásreklám, city-light, plakáthenger, kandeláber, falragasz, egyéb Új formák: térbeli kiegészítők, forgóprizma, mobil variációk Festett táblák Országúti jelzők, portálok, tűzfal, vászon, molinó, zászló Világító berendezések Kívülről – belülről megvilágított Neonreklám, fényújság, óriásképernyő, lézeres reklám Bútorok, járművek Padok, korlátok, szeméttárolók Légi reklámok Repülőgéppel vontatott, ballonok

AUDITÍV MÉDIUM: RÁDIÓ Közszolgálati adók: Kereskedelmi adók: Legszélesebb szórású tömegkommunikációs eszköz Befogadói szituáció: „háttér rádiózás” (háztartás, vezetés) Médium presztízse: „emberközeli” Interaktív lehetőség Célpiac jól meghatározható Reklám: alacsony emlékezeti érték Hirdetési költség alacsony Közszolgálati adók: Forrás: kormányzati + saját bevétel. Rétegműsorok + közszolgálati információk Kereskedelmi adók: Forrás: kizárólag a reklámbevétel. Cél: nagy hallgatóság

Hirdetési formák a rádióban Rádióreklám Sugárzás: spotműsor, blokkműsor Felépítés: narratív, dialógus, reklámdal Műsorvezető által felolvasott reklám Reklámriport Nyereményjáték Szponzorált műsor Műsorvezető által felolvasott reklám Reklámriport Nyereményjáték Szponzorált műsor

AUDIOVIZUÁLIS MÉDIUMOK Televízió Legmagasabb presztízsű médium Befogadói szituáció a legkedvezőbb, de… A nézőkben védekezési mechanizmus épült ki Technikai adottságai kedvezőek Célközönség a legszélesebb, jól szegmentálható Tendencia: csökkenő nézőszám, felaprózottság Hirdetés: a legköltségesebb Tarifa: idősávos rendszer a nézettség alapján Rugalmatlan, telített Mozi Presztízsérték alacsony, befogadói szituáció: kényszerhelyzet Közönség: majdnem kizárólag fiatalok Technikai adottságok: leghatásosabb Költség és hatékonyság: alacsony

Kommunikációs filmek Fajtái Reklámfilmek témái Hatáskeltés Árubemutató, termékismertető Referenciafilmek PR filmek Reklámfilmek témái Problémamegoldás Demonstráció Összehasonlítás Narratív reklám Hitelesítés: szakember, híres ember Állandó motívumra építő Életkép, történet Animáció Hatáskeltés Érzelem, életérzés Nosztalgia, tradíció Humor Erotika Irritáló Késleltetett hatás Sokkolás