Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

REKLÁMTERVEZÉS 2..
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Lobbizás az egészségügyben
MARKETING.
Az üzleti terv.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
A stratégiai tervezés módszertana
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Alapfogalmak.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Marketingkommunikáció
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A könyvtár marketing stratégiája
A külső környezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
SZEMÉLYZETI MARKETING
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Reklámozás, Public Relations
A marketing piac tartalma
Önkormányzatok turisztikai feladatai
DPR kommunikáció lehetőségei
MISKOLCTAPOLCA OKTÓBER 8. LOVASS TIBOR Nonprofit marketing, szolgáltatásmarketing, és a hatékony kommunikáció összefüggései „A foglalkoztatás és.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Minőség menedzsment 6.előadás
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A külső környezet elemzése
2/18/2018 Marketingterv Név.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Kérdések a második zh-hoz
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Üzleti terv.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében Székesfehérvár 2014.02.19. Lovass Tibor 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu "Az üzleti siker és a kudarc közti különbség csaknem mindig kizárólag a marketingtervezésben rejlik." (D. Ogilvy). A jól működő szervezetek minden esetben egy jól körülhatárolt célközönség számára alakítják ki hatásos és tudatosan kifejlesztett marketing üzenetüket (pozicionálás), melyet minél több csatornán (reklám ill. kommunikációs eszközön) keresztül juttatnak el hozzájuk. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Marketing Társadalmi folyamat, amely során egyének, csoportok úgy kapják meg azt, amit akarnak, amire szükségük van, hogy termékeket és értékeket teremtenek és cserélnek másokkal. A marketing egy termék vagy szolgáltatás iránti szükséglet meghatározása, eladásának ösztönzése és a fogyasztóhoz való eljuttatása, nyereségesen. A marketing a cserekapcsolatok menedzselése. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu A marketing alapja a szükséglet. Megtalálni személyeket, szervezeteket, csoportokat, cégeket, amelyeknek az érdeklődési köre kiterjed a megoldani kívánt problémákra. A marketing egy irányított tevékenység, amely a célcsoportok, a piacok meghatározásán és az igények, szükségletek feltérképezésén alapul. Ahhoz, hogy tudjuk, képesek vagyunk-e ezeket a szükségleteket kielégíteni, szükséges az általunk nyújtható szolgáltatás pontos ismerete. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Az a nonprofit szervezet, amely marketing-orientált, a fogyasztó felé fordulva dolgozik, ami nagyobb hatékonyságot és jobb erőforrás-kihasználást eredményez a részére. A marketing-orientált nonprofit szervezet részére az első lépés a marketingterv elkészítése. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Marketingterv A marketingterv tartalmazza a végrehajtás részleteit és az ellenőrzési feladatokat, formákat. A marketingterv elkészítésének első lépése a belső és a külső helyzet elemzése, a nonprofit szervezet mikro- és makro környezetének elemzése. küldetésének meghatározása, a célok kijelölése potenciális piacok gondos behatárolása, és ezek közül a célpiacok kiválasztása a stratégia megfogalmazása stratégiai marketingterv megvalósításának ütemterve, költségvetése stratégia szintjei: szegmentáció, célpiac választás, pozícionálás megvalósítás ellenőrzés 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 1. Vezetői összefoglaló 2. Helyzetelemzés - Környezetelemzés (PEEST) -SWOT analízis (GYELV elemzés) 3. Célok - Hosszú távú vállalati célok felvázolása (Stratégiai szint) - Marketing stratégia bemutatása, szintjei: szegmentáció, célpiacválasztás, pozícionálás (Segmentation, Targeting, Positioning) Problémák megfogalmazása Jelenlegi marketing elemzése Konkurencia elemzése Lehetőségek felkutatása a cégen belül Célcsoport meghatározása (megjelölése, kiválasztása) Pozicionálás - Rövid távú (éves) marketing célok kifejtés 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 4. Cselekvési programok megfogalmazása (4P+3P) Taktikai szint -Termékpolitikai programok -Árpolitikai programok -Értékesítési politikai programok -Promóciós programok -People -Psichical evindence - Process 5. Éves programok menetrendjének időbeli kiosztása 6. Éves programok költségvetésének tervezése 7. Ellenőrzés 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu PEEST elemzés P- politikai és jogi környezet (Political) E- gazdasági környezet (Economic) E- természeti környezet (Ecological) S- társadalmi környezet (Social) T- technológiai környezet (Technological) + versenykörnyezet: piac mérete és növekedési üteme piaci szerkezet és részesedési viszonyok vevői és beszállítói alkupozíciók adott ágazat költségviszonyai 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

SWOT analízis (GYELV elemzés) Egy belső és külső elemzést valósít meg ez az analízis. Gyenge- Erős pontok Lehetőségek - Veszélyek keresése Segítségével a szervezet önértékelést végez, tisztában lesz önmaga képességeivel, erejével, valamint a lehetőségeivel és fenyegetettségeivel. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Kutatás Primer Szekunder 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Primer adatok Módszere: Megfigyelés Kísérlet Megkérdezés A primer adatgyűjtés - mintavétel Szekunder adatok Korábban valamilyen célból összegyűjtött, s most újra felhasználható A szekunder adatok forrásai – meglévő adatbázisok, releváns források, szakirodalom 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu A piac szegmentálása A célcsoport szokása alapján Motiváció alapján A célcsoport tipológia alapján 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Szegmentálási problémák A tanulmányozott csoport nem elég nagy A többi résztvevőtől nem elkülöníthető Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nem elég tartós! 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Szolgáltatásmarketing A szolgáltatások jellemzői: A termékeket készítik, a szolgálta­tásokat nyújtják. A termékeket használják, a szolgáltatásokat megtapasztalják. A termékeknek fizikai tulajdonságaik vannak, amelyeket értékelhetünk, a szolgáltatások nem is léteznek, mielőtt megvesszük őket. A termékek személytelenek nincs velük személyes kapcsolatunk. A szolgáltatások ezzel szemben személyesek. A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: Változékonyság Megfoghatatlanság Tárolhatatlanság Elválaszthatatlanság 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

A szervezetek sajtókapcsolatai A médiapublicitás jellemző formái Sajtótájékoztató, sajtókonferencia Sajtóreggeli, ritkábban sajtóebéd, sajtóvacsora „Sajtóbejárás” (sajtó study-tour) Interjú Sajtó-háttérbeszélgetés Sztorigenerálás 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

A szervezetek sajtókapcsolatai A médiában való megjelenés eszközei Sajtómonitoring (sajtólistával) Sajtódokumentáció Sajtóelemzés (mennyiségi, minőségi, dinamikus szempontok) Véleményformálás, hozzászólás, szakértő Hírlevél Sajtóanyag Sajtófotó Vágóképek Sajtólista 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Kommunikáció Honlap Tegyünk fel kérdéseket! A válaszokkal felkelthetjük az érdeklődők figyelmét. Folyamatosan frissítsük az oldalt. Lehetőséget adni hozzászólásokra, fórumra, és hírlevélre való feliratkozásra. Ügyfélajánlás E-mail Hírlevél A hagyományos csatornák hitelessége A minőségi kapcsolatok kerülnek előtérbe A kreativitás szerepe Új kommunikációs csatornák bevezetése (közösségi oldalak, gerillamarketing, vírusvideók, szájreklám) 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Közérdeklődés felkeltése! Történetekkel könnyebb azonosulni (érzelmekkel teli, érdekes, könnyebb felidézni, aktuális történéshez kapcsolható) Kommunikációs, szakértői kapcsolatrendszer (MIR) Blogok, facebook, és minden, ami ingyen van Információszállítás a médiumoknak, sajtólisták, anyagok. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Gerillamarketing a kicsik harca a nagyok ellen minél nagyobb feltűnés, minél alacsonyabb költséggel, olyan akció, amely bevállalós, meghökkentő, figyelemfelkeltő 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Csendesebb elemek Logó, arculat, névjegy  Dekoráció, ruházat  PR és sajtókapcsolatok  Jó hírnév, hitelesség, kiváló minőség  Tudatos márkaépítés  Jól felépített, megtalálható weboldal  2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 1% Véleményem szerint nem a legmegfelelőbb számukra a hagyományos értelemben vett reklámozás. A helyi közösségi programokban kell többször részt venniük, vagy1%-ot gyűjtő kampányrendezvényeket szervezzenek. A web2 világában is komoly munkát tükröz, ha valakit "megosztanak", ha "beszélnek róla". A civil szervezetek esetében kiemelt elvárás, hogy a környezetükkel - célcsoportjukkal - foglalkozzanak. Személyes kötődéseket kell kialakítani, sorsmegosztó, közösségépítő, emberközeli programokat kell szervezni, ahol azáltal, hogy jól érzik magukat, önként adakoznak. Prédikáció, perselyezés. "megkülönböztethetőség„, szlogen a profizmussal szemben a civil lelkesedés, és "amatőr" tárgyalási stílus nagy százalékban sikertelenséggel párosul. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 1% rendezvény vagy médiakampány szervezését, médiaipar működését megtanulni. Ami a cégek számára érték, kommunikálható, ami lojalitást eredményez irántuk, azt támogatják. Ismertség – elismertség, pótolhatatlanná válás, a hasznosság kommunikálása a problémamegoldás népszerűsítése. A profi civilek számíthatnak sikerre. Változnia kell a civilretorikának – pl. generációs marketing A TCR szignál tévékapcsolót mozgósító jelzés Ahogy a KRESZ-től a közlekedés, úgy a civil törvénytől a civilek működése sem lesz biztonságos. A sajtóanyagoknál a TÁMOP mozaikszó számla kiállítására felhívó jellegű. 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu

Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu Köszönöm a figyelmet! 2017.04.04. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu