Tudományos és publicisztikai szövegtípusok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hatásos prezentáció jellemzői
Advertisements

Euroexam nyelvvizsgákra
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Euroexam nyelvvizsgákra
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Egy ötlet megvalósítása
Az Internet adta lehetőségek
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Euroexam nyelvvizsgákra
A mondat.
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
STÍLUSRÉTEGEK.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Primer és szekunder kutatás
DPR kommunikáció alapelvei
Rádai Péter Euroexam Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol, német B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
fajtái, formai és tartalmi követelmények
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
E-learning és a multimédia
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Szóbeli érettségi tétel (középszint) Témakör: Nyelvi szintek Tétel: A mellérendelő összetett mondatok mint logikai-tartalmi viszonyok A tétel forrása:
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Leszámoló rendezés Készítette: Várkonyi Tibor Zoltán VATNABI.ELTE
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Operációkutatás eredete
A szöveg 11..
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Kommunikáció és tömegkommunikáció
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Összeállította: Dóber Valéria
Összeállította: Dóber Valéria
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A kommunikáció tényezői
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
URBACT Nemzeti Tájékoztatási Pont Magyarország Majorné Vén Mariann
A tömegkommunikáció.
A stílusrétegek III november 6.. A tudományos (szakmai) stílus  Típusai:  előadás  felszólalás  ismertetés  cikk  értekezés  tanulmány 
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
MINDEN, AMIT AZ ADATHORDOZÓKRÓL TUDNI KELL
BABEŞ-BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM BÖLCSÉSZKAR MAGYAR NÉPRAJZ ÉS ANTROPOLÓGIA TANSZÉK ERDÉLYI MAGYAR TUDOMÁNYOS KONFERENCIA EGY SZÖVEGTÍPUS KONTEXTUSA Gál Géza.
A stílusrétegek IV november 6..
Fórum alkalmazás tervezése Készítette: Lückl Roland és Horváth Gergely és implementálása.
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
1 Tárgy- feladatelemzés módszerei Dr. Kaucsek György.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Információ és kommunikáció
ADAT – Információ – Tudás
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
A stílus.
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
AZ IGEIDŐK.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Kommunikáció típusai.
Ötletek mára és holnapra
A közigazgatás általános kérdései
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

Tudományos és publicisztikai szövegtípusok 12.

1. Típusok (tudományos) Előadás Hozzászólás Tanulmány

2. Funkciók (tudományos) Tájékoztatás Érvelés

3. Jellegzetességek (tudományos) Hosszú, többszörösen összetett mondatok Szakkifejezések Idegen szavak Csak egy bizonyos csoportnak szól Érzelemmentes Kijelentő mondatok

4. Előnyei és hátrányai a kommunikációban Előnyök: Pontos Megbízható Hátrányok: Nehéz megérteni

5. Típusok (publicisztikai) Hír Tényszerű, elfogulatlan Publicisztika A véleménykifejtés helye Interjú Beszélgetés valakivel Riport Helyszíni beszélgetés Glossza Ismétlődő jelenségeket kigúnyoló írás

6. Funkciók (publicisztikai) Tájékoztatás Felhívás

7. Jellegzetességek Figyelemfelkeltő Divatszavakat használ (neologizmus) Tömör, rövid címadás Bombasztikus fogalmazás Állandósult szókapcsolatokat, közhelyeket használ

8. Előnyei és hátrányai a kommunikációban Érdekes Olykor megbízhatatlan