3. lépés: Fenomenológiai elemzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Merre jár a tekintetünk?
Advertisements

Hogy hajtogassunk papírrepcsit? Összeállította: Bözöri Imre április. 3.
Szimmetrikus 3f mennyiségek ábrázolása hatékonyan
A Marfan szindróma szövődményeként kialakuló gerincferdülés esetén, illetve annak megelőzése érdekében alkalmazható gerinctorna.
ÉRZELMI FELSZABADULÁS TECHNIKA RÖVIDEN, KÉPEKBEN.
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
GYŰRŰ ALAPELEMEK OKTATÁSA
Forrás: Infografika Forrás:
Képességszintek.
Metszeti ábrázolás.
Függvények Egyenlőre csak valós-valós függvényekkel foglalkozunk.
Metszetek.
ZENEELMÉLEt.
A sellő A következő képsorokon egy olyan élőlényt láthatunk, amit az amerikai tengerparton találtak kiszáradva. Ezeket a képeket a rendőrségi szervek tudósai.
Az egyed-kapcsolat modell
GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
A MŰSZAKI RAJZKÉSZÍTÉS SZABÁLYAI
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Az őskor hitvilága,művészete
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
1. Akciógombok elhelyezése
GÉPELEMEK EGYSZERÜSÍTETT ÁBRÁZOLÁSA
DELFINEK.
Access-Űrlapkészítés
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Most van a nyulak hónapa!!!
Felvételi vázlat készítése
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
Másodfokú függvények ábrázolása
A másodfokú függvények ábrázolása
Lineáris függvények ábrázolása
K Ö T É L Ez egy történet a hegymászóról, aki szeretett volna feljutni a legmagasabb hegycsúcsra. Erre a nagy útra sok évi felkészülés után indult el.
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
A 6-10 évesek rajzfejlődése
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Optikai csalódások.
Géprajzi egyszerűsítések és különleges ábrázolások
Függvények jellemzése
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Kompozíció vázlat Ez a program egy vázlatot készít az arcodról aszerint, hogy milyen adatokat adsz meg a külsődre vonatkozóan.
Az elvben figyelembe veendő kapcsolási rendek számáról képet kaphatunk, ha felmérjük az adott N és M áramok és egy-egy fűtő- és hűtőközeg.
K Ö T É L Ez egy történet a hegymászóról, aki szeretett volna feljutni a legmagasabb hegycsúcsra. Erre a nagy útra sok évi felkészülés után indult el.
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
Az internetes keresési módszerek
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
SZIMMETRIA és ASZIMMETRIA az EMBERI TESTBEN
Egyenes vonalú mozgások
HIPERKOCKA.
Avagy újabb gyöngyszem az önismereti tesztek palettáján.
A gyakorisági sorok grafikus ábrázolása
MOSZATOK.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
Függvények jellemzése
Árnyékszerkesztés alapjai
PROKO karácsonyi KVÍZ Logók.
Számítógépes algoritmusok
A Biblia és a képzőművészet
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Tárgyak műszaki ábrázolása Metszeti ábrázolás
Tárgyak műszaki ábrázolása Metszeti ábrázolás
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

3. lépés: Fenomenológiai elemzés Készítette: Steinmüller Csilla Magdolna Ébredés Háza rajzelemzés 4. rész Spirituális Lélekgyógyász képzés * 2012

Fenomenológia (tapasztalat, élmény) A fenomenológiai leírás jelentése a rajz elfogulatlan, tárgyilagos, leíró jellemzése. A kép leírása anélkül, hogy azokat értelmeznénk. „Leltározzuk” a rajzot, de nem rendelünk hozzá jelentést. Leírás és NEM értelmezés! A nehezen azonosítható jelenségeket nem erőltetjük bele valamely sémába, hanem több leírási lehetőséget is felkínálunk.

Mit ábrázol a kép? Kukac Kitalált tengeri állatkák A rajzokat 6-8 éves gyerekek készítették.

Nézzük meg együtt … Nagyméretű, néhány vonallal rajzolt, emberhez hasonló arcrészeket tartalmazó figura, melyről nem állapítható meg egyértelműen, hogy milyen élőlény. Egyszerű, kevés részletet tartalmaz, a lap közepén, szembenézettből látható, nagyjából szimmetrikus. A nyomáserősség közepes, a vonalakat többnyire egyetlen lendülettel húzta a rajzoló. A rajz szűk grafémarepertoárt tartalmaz (ovális, görbe vonal, egyenes vonal). Jól azonosítható a fej, amely hegyes, felfelé álló fülek láthatóak. A szemek üres, megerősített vonallal rajzolt oválisok, az orr és a száj szintén üres ovális. A bal oldali szem ismételt és erőteljes vonalazású.

A fej alatt törzsre emlékeztető forma, amelynek aljából két függőleges vonal indul ki. A vonalak lehetnek lábak, ez azonban nem derül ki egyértelműen a rajzból. Karok nem jelennek meg azonosítható módon. Nem derül ki a rajzból a figura életkora, sem neme. A figura nem sztereotip ábrázolás, hanem individuális rajz. Nem írjuk le a fenomenológiai elemzés során a következőket: tetszik vagy nem tetszik a rajz, szép vagy csúnya, a rajz egy emberet (vámpírt, ördögöt, szellemet, állatot, …) ábrázol. Nem jellemzzük olyan jelzőkkel sem, hogy bizarr, rideg, hideg, riasztó, félelmetes, torz vagy gonosz.

Írd le a fenomenológiai elemzését a rajznak.

Írd le a fenomenológiai elemzését a rajznak.

Köszönöm a figyelmet!