2013. február. 06. Bak Péter felnőttképzési ügyintéző.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A MaNDA: lehetőség a digitális örökség tényleges megőrzésére Előadó: Lovas Borbála a Mandalat Munkacsoport tagja.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
E-számlázás Veszprém Lengyel Tibor elnök-vezérigazgató Euroexpert Holding zRt elnök Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Nyírségi Református Egyházmegye Területi Presbiteri Találkozók február 26. Rakamaz március 4. Nyírmada március 18. Nyírbogát március 25. Ibrány április.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az elektronikus könyvtárak hálózata Moldován István OSZK MEK Osztály Hódmezővásárhely, július 5-7. Digitalizálási konferencia.
Presbiteri csendesnap Alberti, április 28. (szombat) Készítette: Vető István lelkész.
Megjelentek az ÚMFT első pályázatai!. Megnyíló források ● Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) ● Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) ●
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Ágazati szakképzés változásai
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
A presbiteri szolgálatról dr. Győrfi Károly
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
Felnőtt- és Szakképzési Csoport A szak- és felnőttképzési csoport 2002 szeptembere óta létezik Elke Gruber alapításásval: Univ.-Prof. Mag. Dr. Elke Gruber.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Bikal, február 10. Drahos Péter Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
BerekfürdőSzórványkonferencia  A Magyaratádi Református Egyházközséghez 3 gyülekezet tartozik (Igal, Kazsok és Büssü).  A Missziói Körzet.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

2013. február. 06. Bak Péter felnőttképzési ügyintéző

Mi volt azelőtt… Felnőttek számára szervezett programok Házi bibliaóra Gyülekezeti bibliaóra Ifjúsági kirándulás Ezek az alkalmak egymástól függetlenül, tematikájukat illetően jórészt önállóan jöttek létre.

A rendszerváltás után A korábbi programok megmaradása mellett EKE bibliaiskola Konferenciák (pl. FÉBÉ) Más programok és alkalmak inkább az ifjúságnak szóltak, kevésbé a felnőtteknek. Mi is valójában a felnőttképzés és hogyan gondolkodtunk erről az egyházban?

Felnőttképzés az amit csinálunk? A 2001-ben kelt felnőttképzési törvény meghatározása: 3.§ ( 2) E törvény alkalmazásában felnőttképzési tevékenység a) 5 az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott jogalanyok e törvénynek megfelelő, saját képzési programja alapján megvalósuló iskolarendszeren kívüli olyan képzése, amely célja szerint meghatározott képzettség megszerzésére, kompetencia elsajátítására irányuló általános, nyelvi vagy szakmai képzés. 5 Általános értelemben azonban a nagykorúságot elért személyek iskolarendszeren kívüli képzését jelenti

Állásfoglalások egyházunkban Dr. Fabiny Tibor 2008.november 3-án Balatonszárszón, az OLMK konferencián A felnőttképzés jelenlegi és lehetséges formái egyházunkban címmel tartott előadása (megjelent a Credo folyóirat évi külön-számában) fontos mérföldkőnek tekinthető az evangélikus felnőttképzés tekintetében. Néhány alcím: - Presbiterképzés igénye és annak református mintája - A gyülekezeti „felnőttképzés” amerikai modellje („Vasárnapi Egyetem”) - Egy országos intézet szükségessége – a testvéregyházi példák

Állásfoglalások egyházunkban Kocsis István, az Országos Iroda munkatársa 2009 nyarán készített egy átfogó tanulmányt „F ELNŐTTKÉPZÉSI SZAKMAI KONCEPCIÓ (előkészítő anyag a Magyarországi Evangélikus Egyház felnőttképzési munkaág/intézmény kialakításához), valamint egy diavetítéses bemutatót „ A munkaerő- piac és a felnőttképzés egyházi vonatkozásai és a finanszírozás kérdése” címmel Mindkét anyag számos olyan felvetést tartalmaz, melyek már részben megvalósultak.

EPOT A presbiterek képzése, mint fő prioritás – Gyülekezeti munkatárs képzés (2007 óta) D. Szebik Imre ny. püspök irányításával – Presbiterképzés (2010 óta) Fabiny Tibor és Hafenscher Károly irányításával Ma már több száz résztvevőről beszélhetünk

Továbblépés Célja, a meglévő eredmények megóvása Személy- és helyszínfüggőség csökkentése Költségvetési kérdések tisztázása A megszerzett akkreditáció megőrzése Új lehetőségek megtalálása Tematikus programok (hit-, kompetencia-, közösségépítő) Célcsoportok megkeresése (diakóniai / oktatási intézmények munkatársai és a gyülekezetek) Önfenntartó (a részvételi díj fedezze a képzéssel kapcsolatos költségeket)

MEE Felnőttképzési Központ Az első lépések még tavaszán kezdődtek. (Munkácsy trilógia) őszre kialakultak a feltételek során 18 program – közel 400 résztvevő nyarán igényfelmérés készült: 25 válasz érkezett, nem ad elegendő támpontot, legföljebb gondolatébresztőnek használható CERTOP minőségirányítási minősítés (2012.január)

MEE mint akkreditált felnőttképzési intézmény Miért van erre szükség? - Képzési támogatás (korábbi szakképzési támogatás) - Pályázatok, mint pl. a TAMOP - OKJ-s képzések - Népfőiskolai együttműködés Az akkreditált felnőttképzési intézmény a Felnőttképzési törvényben foglaltak szerint működik Szervezetileg az Országos Iroda Nevelési és Oktatási Osztályhoz tartozik, Varga Márta felnőttképzési vezető irányításával. Felnőttképzési nyilvántartási szám: – 2011 Akkreditációs lajstromszám: AL-2785 (2016-ig)

Láthatóan evangélikus Az evangélikus felnőttképzés mindig és mindenhol spirituális - bibliai szemléletű, függetlenül attól, hogy az adott program éppen milyen tematikával, melyik célcsoportnak szól. A „Tegyetek tanítvánnyá minden népet” (Mt 28,19) missziós felhívást kell középpontba állítanunk, működésünk mércéjévé tennünk. Isten segítsen minket ebben a feladatban is. Köszönöm a figyelmet.