FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rehabilitációs szakigazgatási szervek működési folyamatai
Advertisements

TÁMOP / Zalaegerszeg, november 29.
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Készítette: Királykuti Míra
Megváltozott munkaképességűek ellátásai
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A megváltozott munkaképességűek ellátásai
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
A nyugdíjazással kapcsolatos változások Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Dr. Papp Ildikó humán erőforrás szolgáltató központvezető.
Korhatár előtti ellátások A korhatár előtti öregségi nyugdíjak megszüntetéséről, a korhatár előtti ellátásról és a szolgálati járandóságról szóló 2011.
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
NYUGDÍJVÁLTOZÁSOK.
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
1. Szakmai célkitűzések  az egészségkárosodáson alapuló ellátások rendszerének felülvizsgálata  ellátási kategóriák számának csökkentése, átláthatóságának.
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
Foglalkozási Rehabilitációs Főosztály
TÁMOP /1 kiemelt projekt megvalósítása Vas megyében
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatási támogatási rendszerének tervezett változásai Készült Dávid István, az Emberi Erőforrások Minisztériuma.
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása
A komplex minősítés tapasztalatai az ORSZI Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságánál előadó Dr. Benkovics László.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
Rehabilitációs igazgatási ismeretek
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A rokkantsági nyugdíjrendszer átalakítása
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatása 2012.
A TÁMOP / projekt bemutatása
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A TÁMOP /1 projekt működési modelljéről, a megvalósult fejlesztésekről Budapest, november 19.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
A BÉKÉS MEGYEI KORMÁNYHIVATAL REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERVE
Csongrád Megyei Kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának lehetőségei
Munkáltatói Fórum, A foglalkozási rehabilitációs ügyintézők tevékenységének bemutatása Előadó: Kissné Kovács Marianna foglalkozási rehabilitációs.
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Horvát-Magyar Szakértői Akadémia szeminárium megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, rehabilitációs projektek.
Az egészségkárosodáson alapuló nyugellátásban és nyugdíjszerű ellátásban részesülők ellátásainak átalakítása Jogszabály helyek ▫ évi CXCI. törvény.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
A megváltozott munkaképesség véleményezése február
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS- VÁLTOZÁSOK. BETEGSZABADSÁG A munkavállalót naptári évenként változatlanul 15 munkanap betegszabadság illeti meg. A betegszabadság.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
Fogyatékos munkavállalók foglalkoztatásának magyarországi keretei Előadó: Tatosné Takács Andrea június 23.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Nyugdíjbiztosítási igazgatási ismeretek
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Munka és/vagy rokkantosítás?
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Fejér Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése”
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Mit kell tudni a magyar nyugdíjrendszerről?. Az öregségi nyugdíjra jogosultság életkori feltételei a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
Foglalkozási rehabilitáció a társadalmi integráció szolgálatában „Új utak és kihívások a foglalkozási rehabilitációban” Székesfehérvár január 29.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
„Foglalkoztatási Szövetkezés Baranya Felzárkózásáért 2020” Dézsi-Kocsis Viktória Társadalombiztosítási és Foglalkoztatási Főosztály december 13.
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM 2013.05.22. Bemutatkozik a BAMKH Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve & A rehabilitációs ellátások változása Kéri Gábor Baranya Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv 1 1

A REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV FELÉPÍTÉSE  létrehozása : 2012.07.01.  létszáma : 32 fő  szervezeti felépítése : 13 fő 12 fő 6 fő Igazgató Ellátási és Foglalkozási Rehabilitációs Osztály Foglalkozási Rehabilitációs csoport Szakértői Osztály 2 2

A BAMKH REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV Osztályok felépítése:  Szakértői Osztály: > orvos-szakértők > foglalkozási rehabilitációs szakértő > szociális szakértő > ügyintézők  Ellátási és Foglalkozási Rehabilitációs Osztály: > elbírálási szakügyintézők > foglalkozási rehabilitációs csoportvezető > foglalkozási rehabilitációs szakügyintézők 3 3

A BAMKH REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV Szervezeti egységeinek elhelyezése:  Szakértői Osztály: 7633 Pécs, Dr. Veress E. u. 2.  Ellátási és Foglalkozási Rehabilitációs Osztály: 7623 Pécs, Mártirok u. 12. 7621 Pécs, Zrínyi u. 11. 7900 Szigetvár, Rákóczi u. 25. 7700 Mohács, Jókai u. 2. 7300 Komló, Bajcsy-Zs. u. 9/1 4 4

A REHABILITÁCIÓS FELADATELLÁTÁS HELYSZÍNEI BARANYA MEGYÉBEN RSzSz rehabilitációs iroda RSzSz rehabilitációs feladatellátó hely 5

A HELYI IRODÁK ÜGYFÉLKÖRÉNEK LÉTSZÁMADATAI  A 2013.04.30.-i állapot szerint: RSzSz Pécsi Iroda : 1688 fő RSzSz Komlói Iroda : 792 fő RSzSz Mohácsi Iroda : 871 fő - ebből : Siklós : 420 fő Mohács : 451 fő RSzSz Szigetvári Iroda : 638 fő - ebből : Szigetvár : 321 fő Szentlőrinc : 169 fő Sellye : 148 fő RSzSz Baranya megye összesen : 3989 fő 6 6

AZ ÜGYFÉLSZÁM %-OS MEGOSZLÁSA

A REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERV MEGYÉBEN BETÖLTÖTT SZEREPE A megyei helyzete országos viszonylatban: > itt él a 4. legtöbb megváltozott munkaképességű személy > itt került kiadásra a 4. legtöbb megállapító határozat > itt érhető el a 3. legtöbb helyi iroda, azaz 7 járási székhely városi Munkaügyi Kirendeltségén van jelen > szoros szakmai együttműködés a megyei TÁMOP 1.1.1-12/1 projekt megvalósítását ellátó megyei irodákkal és folyamatos együttműködés az azt koordináló NRSzH-val > rendszeres szakmai tájékoztatók az RSZSZ tevékenységéről és a rehabilitációval kapcsolatos változásokról > kiemelt együttműködés a Non-profit szervezetekkel, melyeket Együttműködési megállapodásokkal is erősítünk > folyamatos kapcsolatépítés a munkáltatói oldallal, napi kapcsolattartás az akkreditált szervezetekkel 8 8

A REHABILITÁCIÓHOZ KAPCSOLÓDÓ TÁMOP 1.1.1-12/1 PROJEKT KERETE Projekt kedvezményezettje: NRSZH Forrás : 11 700 000 000.- forint  ebből Baranya : 307 000 000.- forint Projekt időtartama : 2012.11.01. - 2015.06.30. Megvalósítási ideje : 32 hónap Bevonás időszaka : 2013.03.01. - 2014.06.30. Projektzárás ideje : 2015.06.30. Célcsoportok: Fő célcsoport: rehabilitációs ellátásban részesülők Kiterjesztett célcsoport*: rehabilitációs járadékban részesülők * Maximum 25%-os arányban! 9 9

TÁMOP 1.1.1-12/1 INDIKÁTOROK Programba bevonandók száma : 10.000 fő  ebből (5,3%) Baranya : 531 fő Programot sikeresen befejezők : 6.000 fő  ebből Baranya : 318 fő A támogatott képzéseket sikeresen befejezők száma : 2.500 fő  ebből Baranya : 133 fő A megvalósítás időszakában legalább 3 hónapig foglalkoztatottak száma: 5.000 fő  ebből Baranya : 265 fő 10 10

TÁMOP 1.1.1-12/1 PROJEKT ” Ú J D O N S Á G A I ”  Országos projekt, egy projektmenedzsmenttel  Egyszerűsített eljárások, kevesebb adminisztráció Központi informatikai keretrendszer (IKR), valamint illeszkedés az RSZR rendszeréhez  Belső humánszolgáltatási kapacitás megteremtése  KÉPZÉSI UTALVÁNY, mint képzési támogatás  Új indikátor „a megvalósítás időszakában legalább 3 hónapig foglalkoztatottak száma”, de „ 180. napon foglalkoztatottak száma ” nem indikátor! 11 11

TÁMOP 1.1.1-12/1 TÁMOGATÁSOK időtartama : 5 hónap  Bérköltség-támogatás /~199 M Ft/ időtartama : 5 hónap támogatás intenzitás : bér + járulékainak 100%-a támogatás maximuma: 150.000 forint/hó  Képzési utalvány /~39,8 M Ft/ nincs pályáztatás, egyéni igényekre szabható támogatási előirányzat: 300.000 forint/képzés  Utazási költségtérítés szolgáltatáshoz, foglalkoztatáshoz, képzéshez, vizsgálatokhoz  Külső szolgáltatók humánszolgáltatások, kompetencia-fejlesztők 12 12

TÁMOP 1.1.1-12/1 LÉTSZÁMADATOK Projektmenedzsment : 10 fő Szakmai támogatói kör : 25 fő Megyei szakmai koordinátorok : 19 fő  ebből Baranya : 1 fő Megvalósítók (ügyintézők) : 109 fő  ebből Baranya : 6 fő Humánszolgáltatók (mentorok) : 280 fő  ebből Baranya : 14 fő Országos összesen : 443 fő  ebből Baranya : 21 fő 13 13

TÁMOP 1.1.1-12/1 A MEGVALÓSÍTÁS HELYSZINEI ÉS A TERVEZETT MENTOR LÉTSZÁMOK NRSZH Pécsi Iroda : 9 fő NRSZH Komlói Iroda : 4 fő NRSZH Mohácsi Iroda : 4 fő - ebből : Siklós : -* Mohács : 2+2 fő NRSZH Szigetvári Iroda : 4 fő - ebből : Szigetvár : 2+1+1 fő Szentlőrinc: -* Sellye : -* NRSZH Baranya megye összesen: 21 fő *Megjegyzés: az NRSZH állandó iroda felállítását nem engedélyezi. 14 14

KAPCSOLATI RENDSZER

nem kerülhet megállapításra. A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései ▫ 2012. január 1. napjától rokkantsági nyugdíj, baleseti rokkantsági nyugdíj, rehabilitációs járadék, rendszeres szociális járadék, átmeneti járadék, bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka nem kerülhet megállapításra.

A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései ▫ A 2011. december 31-én rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban részesülő, és az öregségi nyugdíjkorhatárt 2011. december 31-ig betöltő - azaz az 1950. január 1-ét megelőzően született - személy rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíja 2012. január 1-jétől öregségi nyugdíjként került továbbfolyósításra.

A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései ▫ A 2011. december 31-én a) I-II. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, b) az öregségi nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltő III. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, c) az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött vagy 5 éven belül betöltő rendszeres szociális járadékban, d) átmeneti járadékban részesülő személy ellátása - 2012. január 1-től - rokkantsági ellátásként került továbbfolyósításra. [ Rokkantsági ellátásban részesülő személy ellátását meg kell szüntetni, ha kereső tevékenységet folytat és a jövedelme 3 egymást követő hónapra vonatkozó havi átlaga meghaladja a minimálbér 150 százalékát. ]

A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései ▫ A 2011. december 31-én III. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjban, rendszeres szociális járadékban részesülő - az öregségi nyugdíjkorhatárt 5 éven túl betöltő, azaz 1954. december 31-ét követően született - személyek ellátása 2012. január 1-jét követően rehabilitációs ellátásként (változatlan összeggel) került továbbfolyósításra.

A 2011. évi CXCI. törvény ellátórendszer átalakítására vonatkozó rendelkezései A 2012. január 1-től jogszabály erejénél fogva átalakított rehabilitációs ellátás - kereső tevékenységre tekintettel – nem került megszüntetésre (de a kereseti korlátok maradtak). Az új igénylő, a soros felülvizsgálatra kerülő, illetve 2012. március 31-ét követően felülvizsgálatot igénylelt személy komplex minősítés során megállapított rehabilitációs ellátása mellett napi 4 , ill. heti 20 órát meg nem haladóan kereső tevékenységet folytathat (ezt meghaladó idejű kereső tevékenység ideje alatt az ellátás szünetel).

A 2011. évi CXCI. törvény által az ellátórendszer átalakításában nem érintettek Az ellátórendszer átalakítása nem érinti a 2011. december 31-én a) a rehabilitációs járadékban (a rehabilitációs járadék kerül továbbfolyósításra), b) a bányász dolgozók egészségkárosodási járadékában (2012. január 1-jétől az egyes bányászati dolgozók társadalombiztosítási kedvezményeiről szóló 23/1991.(II.9.) Korm. rendelet alapján bányászok egészségkárosodási járadékára jogosultak), c) a mezőgazdasági szövetkezeti tag munkaképtelenségi járadékában (változatlan ellátásra jogosultak) részesülő személy ellátását.

A 2011. évi CXCI. törvény által az ellátórendszer átalakításában nem érintettek ▫ rehabilitációs járadékban részesülő, keresőtevékenységet folytató személy ellátását meg kell szüntetni, ha a járadékban részesülő hat egymást követő hónapra vonatkozó keresetének havi átlaga meghaladja a rehabilitációs járadék összegének kétszeresét, illetve a minimálbér összegét /a korlátozó szabály változatlan/. ▫ bányászok egészségkárosodási járadékában részesülő személy, ha biztosítással járó jogviszonyban áll, és az általa fizetendő nyugdíjjárulék alapja meghaladja a tárgyév első napján érvényes minimálbér havi összegének tizennyolcszorosát, ezen összeg elérését követő hónap első napjától - a tárgyév december 31-ig, de legfeljebb az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig - az ellátása folyósítását szüneteltetni kell .

Minősítési kategóriák A : rehabilitáció nélkül foglalkoztatható (60% feletti egészségi állapot) B1 : foglalkoztathatósága rehabilitációval helyreállítható (51-60% közötti egészségi állapot) B2 : egészségi állapota alapján rehabilitálható, azonban a 7/2012.(II.14.) NEFMI rendeletében meghatározottak szerinti „a rehabilitálhatóság foglalkoztatási szempontú”, vagy „a rehabilitálhatóság szociális szempontú” vizsgálata alapján rehabilitációja nem javasolt (51-60% közötti egészségi állapot) C1 : tartós foglalkozási rehabilitációt igénylő személy (31-50% közötti egészségi állapot) C2 : egészségi állapota alapján tartós rehabilitációt igényel, azonban a végrehajtási rendelet mellékleteiben meghatározott egyéb körülményei alapján nem foglalkoztatható, rehabilitációja nem javasolt (31-50% közötti egészségi állapot) D : orvosszakmai szempontból önellátásra képes, csak folyamatos támogatással foglalkoztatható személy (1-30% közötti egészségi állapot) E : egészségkárosodása jelentős, önellátásra egyáltalán nem, vagy csak segítséggel képes (1-30% közötti egészségi állapot)

FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Kéri Gábor keri.gabor@rszsz.nrszh.hu