TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0011 A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -

A pályázatról „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” (TÁMOP /2)„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” (TÁMOP /2) „A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben”„A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben”(TÁMOP / )

Célok sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztésesikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése kompetencia alapú oktatás elterjesztésekompetencia alapú oktatás elterjesztése egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítéseegyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatásaa digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása

A pályázat időtartama július 1. – augusztus 31.

Az elnyert támogatás összege Ft (100%-os támogatás, önrész nélkül.)

intézménytámogatás összege Béri Balogh Ádám Gimnázium és SZKI Ft Kölcsey Ferenc Gimnázium Ft Nádasdy Tamás SZKI Ft Dr. Nagy László EGYMI Ft Rázsó Imre SZKI Ft összesen: Ft

A projekt tartalma 1. A kompetencia alapú oktatás implementációja (megvalósítása) -Kompetencia alapú oktatási programok, taneszközök bevezetése (szövegértés, matematika és választott kulcskompetencia, tantárgytömbösített oktatás, műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása) -Modern pedagógiai módszertan alkalmazása (projekt, témahét, moduláris oktatási program megszervezése)

A projekt tartalma -Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése (a tanórák 25%-a IKT-val támogatott) -Vezetők és pedagógusok továbbképzése -Szaktanácsadói szolgáltatás igénybevétele -Tanulói és tanári taneszközök beszerzése

A projekt tartalma 2. Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása -„jó gyakorlatok átvétele” -intézmény saját innovációjának megvalósítása -átfogó intézményfejlesztés (helyi tanterv, pedagógiai program módosítása)

Rázsó Imre SZKI támogatás összege: Fttámogatás összege: Ft résztvevő vezető(k): 2 főrésztvevő vezető(k): 2 fő résztvevő pedagógusok: 6 főrésztvevő pedagógusok: 6 fő résztvevő tanulók: 75 főrésztvevő tanulók: 75 fő

Továbbképzések Menedzsmentképzés 1.Menedzsmentképzés 1. (változásmenedzsment, projektmenedzsment) Menedzsmentképzés 2.Menedzsmentképzés 2. (projektpedagógia, tantárgytömbösített oktatás) Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 1. (új tanulásszervezési eljárások alkalmazása)Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 1. (új tanulásszervezési eljárások alkalmazása) Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 2.Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 2. (választottak: Kooperatív tanulás, Tanulás tanulása /tanulásmódszertan/)

Továbbképzések A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzésA kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzésAz infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés

Szaktanácsadói szolgáltatások intézményi folyamat-szaktanácsadásintézményi folyamat-szaktanácsadás (90 óra) IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadásIKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadás (60 óra) kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadáskompetenciaterületi mentor-szaktanácsadás (84 óra) IKT mentor-szaktanácsadásIKT mentor-szaktanácsadás (60 óra)

Pedagógusok projektben vállalt tevékenységei Kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetéseKompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése (szövegértés, matematika, idegen nyelv, szociális) Tantárgytömbösített oktatás bevezetéseTantárgytömbösített oktatás bevezetése (élő idegen nyelv, matematika) Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatásaMűveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása (magyar nyelv és irodalom)

Pedagógusok projektben vállalt tevékenységei Pedagógiai módszertan alkalmazásaPedagógiai módszertan alkalmazása (három hetet meghaladó projekt, témahét, moduláris program megszervezése) Átfogó intézményfejlesztés megvalósításaÁtfogó intézményfejlesztés megvalósítása (helyi tanterv, pedagógiai program módosítása; önálló intézményi innováció megvalósítása)

Eszközbeszerzések kompetencia alapú tankönyvek, taneszközök, oktatási programcsomagokkompetencia alapú tankönyvek, taneszközök, oktatási programcsomagok (összesen Ft értékben) a kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb (kiegészítő) taneszközöka kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb (kiegészítő) taneszközök (összesen Ft értékben) 1 db nyomtató ( Ft értékben)1 db nyomtató ( Ft értékben) 8 db hordozható számítógép ( Ft/db értékben)8 db hordozható számítógép ( Ft/db értékben) kis értékű számítástechnikai eszközökkis értékű számítástechnikai eszközök (összesen Ft értékben)

Megvalósítással összefüggő elszámolható költségek az eszközök, továbbképzések, szaktanácsadások teljes költségeaz eszközök, továbbképzések, szaktanácsadások teljes költsége szakmai vezető díjazása ( Ft/hó) szakmai vezető díjazása ( Ft/hó) pedagógusok fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatása (80 óra, Ft/óra)pedagógusok fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatása (80 óra, Ft/óra) műhelymunkával, konzultációval kapcsolatos személyi költségek (25 óra, 5000 Ft/óra)műhelymunkával, konzultációval kapcsolatos személyi költségek (25 óra, 5000 Ft/óra) helyi tanterv, pedagógiai program módosításahelyi tanterv, pedagógiai program módosítása (100 óra, 8000 Ft/óra)

Megvalósítással összefüggő elszámolható költségek önálló innovációhoz tartozó többletmunka (100 óra, Ft/óra)önálló innovációhoz tartozó többletmunka (100 óra, Ft/óra) pedagógusok helyettesítési díjai (150 óra, 1800 Ft/óra)pedagógusok helyettesítési díjai (150 óra, 1800 Ft/óra) utazási költségekutazási költségek irodaszerek ( Ft/hó)irodaszerek ( Ft/hó) postaköltség (6400 Ft/hó)postaköltség (6400 Ft/hó) telekommunikációs költség ( Ft/hó)telekommunikációs költség ( Ft/hó)

Köszönöm a figyelmüket!