A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

© SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány Vállalkozónők Magyarországon: hátrányok és működő megoldások április 28. Horváth Anna (SEED Alapítvány,
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
2. előadás.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Felnőttképzés a közművelődés intézmény- rendszerében Budapesti Művelődési Központ március 14. Klein Marianna Képzési osztály vezetője.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
2013. február. 06. Bak Péter felnőttképzési ügyintéző.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Felsőoktatási tájékoztató Mosonmagyaróvár.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Fogd A Kezem Alapítvány
Termelésmenedzsment Production Management
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ;
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Ágazati szakképzés változásai
Esély a munkára – Civil együttműködés a hátrányos helyzetű rétegek munkaerő-piaci integrációjáért Projektazonosító: NCA-DP-09-A-0185 Dolgozzunk együtt!
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
KÉPZÉS SZERVEZÉS Folyamatszabályozottság Igényfeltárás, igényteremtés (innovációk) Programkidolgozás Akkreditáció Képzési marketing Képzésszervezés Képzési.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Együtt a változásokért
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Felsőoktatási Szakképzés
Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció
Töréspont Stratégiai Alapítvány
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben PALLÓ zárókonferencia BMK, 2007. január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Tények és számok Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Brüll Edit BMK

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Állítások: A közművelődési intézmények kultúraközvetítő intézményként nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a felnőttképzésben, részt vállalnak az ismeretek bővítésében, a készségek, lcskompetenciák fejlesztésében, a változó környezethez történő alkalmazkodás megkönnyítésében, az életminőség javításában. A közművelődési intézmények társadalmi szerepe, küldetése és a felnőttképzés funkciói között szoros összhang van. A közművelődési intézmények rendelkeznek azokkal az alapvető humán és infrastrukturális feltételekkel, amelyek a felnőttképzési szolgáltatások nyújtásához szükségesek. A közművelődési intézmények lehetőségeikhez képest kisebb szerepet vállalnak a felnőttképzésben, az előbbre lépéshez nagyobb tudatosságra, szemléletváltozásra és a kapcsolatrendszer szélesítésére van szükség.

Nyilvántartásba vett és akkreditált Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Nyilvántartásba vett és akkreditált felnőttképzési intézmények 2007. január Nyilvántartásba vett felnőttképzési intézmény Akkreditált felnőttképzési intézmény Összesen 5 200 1 293 ebből budapesti székhelyű 2 230 339 budapesti közművelődési intézmény/szervezet 24 10

Akkreditált felnőttképzési programok Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Akkreditált felnőttképzési programok Akkreditált felnőttképzési programok összesen 2 254 Összesenből más törvény alapján akkreditált program 971 Összesenből budapesti szervezet által akkreditált program 815 Budapesti szervezet által akkreditált programból közművelődési szervezet által akkreditált 39

Közművelődési szakalkalmazotti munkakörben Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Közművelődési szakalkalmazotti munkakörben dolgozók Budapesten 2005. (teljes munkaidőben foglalkoztatottak) Közalkalmazott/MT Szakirányú felsőfokú végzettséggel 348/102 Nem szakirányú felsőfokú diplomával + felsőfokú munkaköri szakvizsgával 27/8 Egyéb felsőfokú végzettséggel 59/29 Középfokú szakirányú végzettséggel 46/38 Egyéb végzettséggel 39/14 Közművelődési szakalkalmazott munkakörben dolgozók összesen 518/191

A közművelődési intézmények felnőttképzési arculata Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben A közművelődési intézmények felnőttképzési arculata Az ismeretterjesztés-ismeretszerzés alkalmai tudományos ismeretterjesztő előadások szabadegyetem, nyári egyetem konferenciák – tanácskozások b) Tanfolyamok c) Szakmai képzések d) Befogadott képzések

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben

Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Tennivalók Gondolkodni, megegyezni, képviselni Közművelődés vs. felnőttképzés (teljes káosz szakmán belül és kívül!) regisztráció, akkreditáció, adatszolgáltatás Statisztikai adatszolgáltatások összehangolása A markánsabb szerepvállalás humán feltételei és tartalmi keretei Saját és önálló képzési profil legfontosabb célcsoportok meghatározása adekvát feladatok (a nekünk való értük való!) itt és most kínálat Kapcsolatépítés, partnerség A felnőttképzési szakértelem gyarapítása