Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció"— Előadás másolata:

1 Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció

2 Intézményi implementáció – Debreceni Egyetem
Az implementáció szintjei: Szabályzatok: SZMSZ: „az egész életen át tartó tanulás keretében a felnőttképzésről szóló törvényben foglaltak szerinti felnőttképzési tevékenység folytatása” Kari szabályzatok: 4 kar rendelkezik szabályzati szinten is (EK, MTK, AVK, MK) (a ténylegesen folytatott képzésekkel nem teljes az összhang) Egy karnak a nevében is szerepel a felnőttképzés, gyakorlatilag ez nem jelent elköteleződést Ami nincs: egyetemi egységes szabályzat, Ami van: stratégia elvileg igen, gyakorlatilag „idény”-jellegű

3 Intézményi implementáció – Debreceni Egyetem
Az implementáció szintjei: Képzési tervek: 2006-tól emelkedő számú FSz-es képzés 2004: db 2010: 37 db Megjelenik hagyományosan akadémikus karokon is (BTK, TTK, ÁJK, KTK) Leginkább: a szakirányú/szakvizsgás képzésekben valósul meg (ezek felnőttképzési megítélése nem egyértelmű): 124 db képzés

4 Intézményi implementáció – Debreceni Egyetem
Az implementáció szintjei: Működési értékelések (éves beszámolók) Jelentősége alatt kezeli: „Az illetékes egyetemi testületek megtárgyalták és jóváhagyták a évi felnőttképzési beszámolót és a évi felnőttképzési tervet ben nem bővült a megtartott felnőttképzési tanfolyamok száma, 52 képzés valósult, amelyeken 2238 fő vett részt. A DEOEC a szakmai továbbképzésre kötelezettek számára 709 tanfolyamot szervezett 7625 fő részvételével. Örvendetes tény, hogy a felnőttképzésből származó bevétel az előző évihez viszonyítva 12,8%-kal nőtt februárjában Felnőttképzési Központ alakult 6 hónapos időtartamra kísérleti jelleggel, amelynek tevékenysége főleg igényfelmérő, koordinációs és technikai jellegű.” „2010 októberében Berényi András Esélyegyenlőségi referens a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány által szervezett TÁMOP projekt keretében meghirdetett Képzők képzése Esélyegyenlőségi és akadálymentesítési szakoktató érzékenyesítés és lélektan és a kommunikációs szakoktató című képzési programot elvégezte, így a képzés után az egyetemen is indíthatóak lesznek az esélyegyenlőséggel kapcsolatos egyetemi és felnőttképzési programok.”

5 Intézményi implementáció – Debreceni Egyetem
Az implementáció esélyei: Adatok: A képzések okai: Hallgatói létszám (fölös oktatói kapacitás) Bevételnövelés Tanév Összes hallgató Finanszírozott Költségtérítéses 2010 431 422 9 2009 437 429 8 2008 362 2007 220 219 1 2006 115 96 19 2005 97 94 2004 152

6 Intézményi implementáció – Debreceni Egyetem
Az implementáció esélyei: az egyetemi hagyományok távol állnak az FSz-es képzésektől; a bologna-típusú képzéseket is lassan szokta meg az egyetem (elitképzés → tömegesedő alapképzés), erre a felnőttképzés „kényszere” rossz ütemben rakódott rá; tényleges esélyei csak azokon a karokon, ahol egyébként is a versenyszférának képezik a szakembereket (a közszféra nem piacképes); a validáció komoly esélyt adhat; az új Ftv. azonban teljes átrendeződést okoz (kizárólagossá válhatnak a szakirányú továbbképzések).


Letölteni ppt "Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció"

Hasonló előadás


Google Hirdetések