Nevelési oktatási feladatok az új tanévben 1. Áttekintés a 2008 május – 2008 augusztus hónapokban megjelent, közoktatást érintő jogszabályokról. Ez esélyegyenlőség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
1 Pályaválasztás 2010/2011 Implom József Általános Iskola.
A középfokú iskolai felvételi eljárás ütemezése a 2011/12. tanévben.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Pályaválasztási szülői értekezlet 2012 Csapókerti Általános Iskola Debrecen.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
A gyakorlatvezető mentor
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése A 2010/2011. tanévben.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Tájékoztató a 2010/2011. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Kétszintű érettségi.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Tudnivalók a továbbtanulásról
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
BEVEZETŐ.
Továbbtanulás 2013/2014..
Pályaválasztás Pályaválasztás
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Felvételi Központi írásbeli Jelentkezni ig lehet. Bárhol meg lehet írni, de az értékelő lap másolatát a jelentkezési laphoz csatolni.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Középiskolai beiskolázás a 2014/2015-ös tanévre Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal 5000 Szolnok, Kossuth Lajos út november 18.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Kétszintű érettségi.
Felvételi a középfokú iskolákba
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Tanévkezdő 2013/14.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Nevelési oktatási feladatok az új tanévben 1. Áttekintés a 2008 május – 2008 augusztus hónapokban megjelent, közoktatást érintő jogszabályokról. Ez esélyegyenlőség érvényesülésének a közoktatásban történő előmozdítását szolgáló egyes törvények módosításáról szóló évi XXXI. Törvény óvodáztatási támogatás, egységes közoktatási intézmények körének bővülése, új vezetői megbízási lehetőségek, felvételi körzetek kialakításának változása, A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló rendeletet 2008 nyári módosítása A 2008-ban lebonyolított érettségi vizsga tapasztalatai

Feladatok az új tanévben 2. A felsőoktatási intézmények működésével, felvételi eljárásával kapcsolatos, középfokot is érintő változások Új kerettantervek az alap- és középfokú oktatásban (emelt szintű, tehetséggondozást szolgáló oktatás; tanórán kívüli foglalkozás;nem szakrendszerű oktatás;) 8/2008. (VI.13.) SZMM rendelet az Országos Képzési Jegyzék, valamint a jegyzékbe való felvétel, s az abból való törlés módosításáról 13/2008.(VII.29.) SZMM rendelet a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról 9/2008.(VI.8.) SZMM rendelet a szakmai vizsgaszervezés jogosultságáról Egyebek Kérdések, válaszok

A közoktatási és gyermekvédelmi tv.mód. a 2008.évi XXXI.tv-el Közoktatási tv. módosítás az esélyegyenlőség (egyenlő bánásmód) növeléséért Óvodáztatási támogatás a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esetén –Kt. 13.§ (7) bek., 121.§ (1) bek. 14. pont., Gyt. Az igénybevétel feltételeinek szabályai Egységes óvoda-bölcsöde, új többcélú intézmény létesítésének lehetősége

Főigazgató – igazgató kinevezésének lehetősége a többcélú, ill. nagyobb közoktatási intézményekben Fenntartói döntés – feltételekkel Tagintézmények különböző településeken Egy településen több mint 5 tagintézmény Egy intézmény több mint 5 intézményegységgel Az intézmény alapító okirata szerint a felvehető max. létszám eléri az 1500 főt Főigazgató, igazgatók pályázati eljárásban bízhatók meg

Oktatási Hivatal többletfeladatok, új hatósági jogosítványok [ Kt. új 95/B. – 95/C.§ - ok] Cél:Egyenlő bánásmód elősegítése Felügyeleti bírság összegének tényező - jogsértés súlyossága - jogsértés súlyossága - jogsértés hatása az intézmény működésére - jogsértés hatása az intézmény működésére - jogsértéssel okozott kár - jogsértéssel okozott kár - adatok, információk eltitkolása, vagy annak szándéka - adatok, információk eltitkolása, vagy annak szándéka - jogsértő állapot időtartama, gyakorisága - jogsértő állapot időtartama, gyakorisága - a jogsértő együttműködési szándéka, intézkedései - a jogsértő együttműködési szándéka, intézkedései - a jogsértések száma a vizsgált időszakban - a jogsértések száma a vizsgált időszakban Átvételnél, felvételnél az egyenlő bánásmód megsértése esetén szülői kérelemre dönt jogviszonyról ( 150 nap, figyelemmel kísérés) Kijelölhet kötelező felvételt biztosító óvodát, iskolát, ha nincs Egyenlő bánásmód megsértése miatt eljárást indíthat

Oktatási hivatal 2. Átvételnél, felvételnél az egyenlő bánásmód megsértése esetén szülői kérelemre dönt a jogviszonyról (150 nap) Kijelölhet kötelező felvételt biztosító óvodát, iskolát, ha az nincs Egyenlő bánásmód megsértése miatt eljárást indíthat

Középfokú felvételi eljárás változása Középfokú felvételi eljárás változása Cél:egységes követelmények, egyenlő esélyek, kevesebb teher és szubjektivizmus 9. évf.-nál alacsonyabb évf.-ra felvétel –vagy tanulmányi eredmény, –vagy tan. eredmény + központi, egységes, kompetencia alapú írásbeli (jelentkezők száma legalább másfélszeres) (jelentkezők száma legalább másfélszeres) Fontos: Nincs szóbeli!

Középfokú felvételi eljárás 2. 9.évf. – ra jelentkezés és felvétel –vagy tanulmányi eredmény, –vagy tanulmányi eredmény + központi, egységes, kompetencia alapú írásbeli, –vagy tanulmányi eredmény + központi, egységes, kompetencia alapú írásbeli + szóbeli meghallgatás Fontos: Nincs iskola által kidolgozott írásbeli feladatlap!

Központi feladatlapok fajtái Tartalom: magyar nyelvi + matematikai kompetenciák Fajtái: - 8 évfolyamos gimn. - 6 évfolyamos gimn. - általános tantervű 9. évfolyamon induló középiskola - kiemelt tehetségű tanulókat felkészítő középiskola - kiemelt tehetségű tanulókat felkészítő középiskola ( ún. tehetséggondozó középfokú iskola 9. évf. – os kezdéssel) ( ún. tehetséggondozó középfokú iskola 9. évf. – os kezdéssel) Fontos: A kijavított feladatlap elfogadása mindenhol kötelező!

Tehetséggondozó középiskola [11/1994.(VI.8.) MKM rend. 39/K.§) „Tehetséggondozó oktatási Program” alkalmazása Halmozottan hátrányos helyzetű, felvételt nyert tanulóknak felzárkóztató oktatás biztosítása (Hatály: 2009-es felvételi eljárás, 2009/2010-es tanév) (Hatály: 2009-es felvételi eljárás, 2009/2010-es tanév) Addig: Addig: - helyi tantervben heti 5 emelt szintű óra bizonyos területen, - legalább másfélszeres jelentkezés, - legalább másfélszeres jelentkezés, - kötelező, központi írásbeli felvételi vizsga alapján a kiválasztás. - kötelező, központi írásbeli felvételi vizsga alapján a kiválasztás.

Felvételi eljárás – jogi háttér Kt. 42.§ (1) bek. „…jogszabályban meghatározottak szerint” kell felvenni tanulót, Nevelési-oktatási intézmények működése 11/1994.(VI.8.) MKM rend. 17/A. § új szabályok a kompetencia alapú írásbeli vizsgára, 11/94-es 8. számú melléklet a felvételi eljárásról (iskolai meghirdetés, lebonyolítás) Tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet 3. számú melléklet

Tartalmi szabályozás változásai 243/2003.(XII.17.) Korm. rendelet --  mód: 202/2007.(VII.31.) Korm. rendelet Kulcskompetenciák az Európa Parlament 2006 – os ajánlása szerint (NAT III.RÉSZ) 17/2004.(V.20.) OM számú kerettantervi rendelet kiegészítése (tervezet): Kompetenciafejlesztő oktatási program( pedagógiai rendszer) kerettanterve Kompetenciafejlesztő oktatási program( pedagógiai rendszer) kerettanterve –Idegen nyelvi kompetencia Kiegészítő anyag 6 – 13 éves tanulóknak (angol, német)

Kompetencia alapú oktatás kerettanterve Matematika kompetencia I. 1 – 4 évf. II. 5 – 6. évf. II. 5 – 6. évf. III. 7 – 8. évf. III. 7 – 8. évf. IV. 9 – 12. évf. IV. 9 – 12. évf. V. 9 – 10. évf. (szakisk.) V. 9 – 10. évf. (szakisk.) Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák 1 – 6. évf. 1 – 6. évf. Kommunikáció, szövegértés-szövegalkotás A magyar nyelv és irodalom tantárgy kompetencia alapú oktatásához A magyar nyelv és irodalom tantárgy kompetencia alapú oktatásához Életpálya építési kompetencia Természettudomány tantárgy kerettanterve Természettudomány tantárgy kerettanterve

2008/2009. tanév rendje Szorgalmi idő: (hétfő) (hétfő) Középiskola utolsó évf (csüt) Félévi és év végi záró értekezlet a szorgalmi idő utolsó napját követő 15 napon belül Rendkívüli szünet (Kt.16.§, felújítás)

Érettségi Október-november -írásbeli október 17 – november 17. -írásbeli október 17 – november 17. -szóbeli november 20 – november 28. -szóbeli november 20 – november 28. Május – Június -írásbeli május 4 – május 25. -írásbeli május 4 – május 25. -szóbeli június 4 – június 26 -szóbeli június 4 – június 26 _ Érettségi fajtái: ismétlő csak tanulói jogviszony után, _ Érettségi fajtái: ismétlő csak tanulói jogviszony után, szintemelés lehetősége, szintemelés lehetősége, előrehozottnál osztályozó vizsga előrehozottnál osztályozó vizsga külföldön tanulók érettségije külföldön tanulók érettségije

Középiskolai felvételi ütemezése tanulók jelentkezése a központi írásbelire, a vizsgát szervező intézménynél óra: 6 és 8 évf. gimn. írásbeli óra:gimn. írásbeli óra:pótló írásbeli tanulók értesítése az eredményről – általános felvételi eljárás tanulók értesítése felvételről, elutasításról – rendkívüli felvételi eljárás – 24 :beiratkozás a középfokú iskolába

Mérések Kompetencia mérés:4., 6., 8., 10. évfolyam május 27 (szerda) - Anyanyelv - Anyanyelv - Kisebbségi nyelvismeret alapozó mérése 4. oszt. - Kisebbségi nyelvismeret alapozó mérése 4. oszt. - kisebbségi nyelven matematika mérése 6., 8., 10. évf. - kisebbségi nyelven matematika mérése 6., 8., 10. évf. - Mérés napja tanítási nap - Mérés napja tanítási nap - adatszolgáltatás adatszolgáltatás Első évf. tanulók diagnosztikai felülvizsgálata - felmérés okt felmérés okt vizsgálatok elvégzése dec vizsgálatok elvégzése dec. 12.

Intézményi átszervezés Kt. 102.§ (3) bek. A Kt. Szerint véleményezési joggal rendelkezőnek joga van minden információt ismerni + joga van 15 napos határidőhöz A Kt. Szerint véleményezési joggal rendelkezőnek joga van minden információt ismerni + joga van 15 napos határidőhöz * Kt. 102.§ (11) bek. A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása évének március utolsó napjáig hozhat döntést a nev-okt. intézmény átszervezésével, fenntartói jogának átadásával, megszüntetésével kapcsolatban A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása évének március utolsó napjáig hozhat döntést a nev-okt. intézmény átszervezésével, fenntartói jogának átadásával, megszüntetésével kapcsolatban

Intézmények működése 11/94. módosítása 1. SZMSZ kibővül - szakmai munkaközösségek együttműködésének, kapcsolattartásának rendjét - szakmai munkaközösségek együttműködésének, kapcsolattartásának rendjét - gyermekjóléti szolgálattal a kapcsolattartás rendjét - gyermekjóléti szolgálattal a kapcsolattartás rendjét A gyermeket, tanulót veszélyeztető okok elhárítása érdekében együttműködési kötelezettség van a gyermekjóléti szolgálattal,az oktatásügyi közvetítő szolgálattal A gyermeket, tanulót veszélyeztető okok elhárítása érdekében együttműködési kötelezettség van a gyermekjóléti szolgálattal,az oktatásügyi közvetítő szolgálattal A tanulóval szembeni fegyelmi eljárás megindítása esetén „békéltető” eljárások

Intézmények működése 11/94. módosítása 2. A HHH gyermekek óvodába járásához nyújtott támogatásra jogosultság követése (napi 6 óra, tájékoztatás szülő, jegyző felé) A szülő kötelezettsége a ped. Szolgáltatás igénybevétele, ha a pedagógus ezt kezdeményezi Az óvodák feladata a gyermekek értelmi-, beszéd-, hallás-, látás-, mozgás fejődésének nyomon követése

Intézmények működése 11/94-es módosítása 3. Az oktatás eredményességérő, személyi feltételeiről tájékoztatni a szülőket Különös közzétételi lista megjelentetése (óvoda, iskola, kollégium) Kötelező eszköz és felszerelési jegyzék ésszerűsítése több feladatellátási hely esetén Kötelező óvodában a „fejlődési napló” vezetése

Különös közzézételi lista az iskolában Pedagógusok iskolai végzettsége, szakképesítése és a tantárgyfelosztás Nevelő, oktató munkát segítők száma, végzettsége, feladatköre Az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei Lemorzsolódási, évismétlési adatok Ált. isk: volt tanítványok évfolyamos eredményei, középiskolai, szakiskolai továbbtanulások Középiskolák:érettségi átlageredmények Szakképzés:pályakövetés eredményei Szakkörök,testedzés, hétvégi házi feladatok, iskolai dolgozatok

Munkajogi változások Kt. 1.sz. mell: - a munkáltatónak a pedagógusok munkáját „legalább” kéthavi tanítási időkeretben kell megszervezni - a munkáltatónak a pedagógusok munkáját „legalább” kéthavi tanítási időkeretben kell megszervezni 138/92. Korm. rend. 138/92. Korm. rend. - pedagógus pályázat határideje: közzétételtől számított 30 nap. Hozzájárulás a személyes adatok kezeléséhez - pedagógus pályázat határideje: közzétételtől számított 30 nap. Hozzájárulás a személyes adatok kezeléséhez - tagintézmény vezetői megbízás is határozott idejű, 5 – 10 év - tagintézmény vezetői megbízás is határozott idejű, 5 – 10 év

Munkajogi változások /92-es: - óvónőképzésben, tanítóképzésben a szakkollégiumi, műveltségi területen szerzett képesítés a hasznosít - óvónőképzésben, tanítóképzésben a szakkollégiumi, műveltségi területen szerzett képesítés a hasznosít ástól függően illetménynövekedéssel jár ástól függően illetménynövekedéssel jár - a pedagógus szakvizsgát tanúsító oklevél újabb szakképzettséget igazol, s hasznosítás mértékét nem vizsgálva jár az illetménynövekedés intézményvezetői, - helyettesi, beosztásban, vezető tanári, -óvónői, ped. szakértő, pedagógiai előadó munkakörben - a pedagógus szakvizsgát tanúsító oklevél újabb szakképzettséget igazol, s hasznosítás mértékét nem vizsgálva jár az illetménynövekedés intézményvezetői, - helyettesi, beosztásban, vezető tanári, -óvónői, ped. szakértő, pedagógiai előadó munkakörben - feladatellátási terv készítése nem kötelező,de a feladatokat a munkatervben szabályozni kell - feladatellátási terv készítése nem kötelező,de a feladatokat a munkatervben szabályozni kell

Nem szakrendszerű oktatás Kt. 133.§ (1) bek: /2009. Tanévben az 5. évf.-on a kötelező tanórai foglalkozások 25-50%ában nem szakrendszerű oktatás /2009. Tanévben az 5. évf.-on a kötelező tanórai foglalkozások 25-50%ában nem szakrendszerű oktatás - nem szakrendszerű oktatásra felhasználhatók a nem kötelező tanórai foglalkozások - nem szakrendszerű oktatásra felhasználhatók a nem kötelező tanórai foglalkozások - helyi tantervben kell az időtartamot, tartalmat, módszert meghatározni - helyi tantervben kell az időtartamot, tartalmat, módszert meghatározni - az évismétlésre vonatkozó korlátozás kiterjeszthető a hatodik évfolyamig - az évismétlésre vonatkozó korlátozás kiterjeszthető a hatodik évfolyamig

Egészségügyi jogosultság évi LXXX. Tv. 16/A.§ (1) bek. - a (volt) tanuló a diákigazolványra való jogosultság megszűnéséig jogosult eü. Szolgáltatásra - a (volt) tanuló a diákigazolványra való jogosultság megszűnéséig jogosult eü. Szolgáltatásra - Akik a tanulói jogviszony befejezését követő 10 napon belül az OEP felé jelentették a megszűnést, módosítsák, mert a diákigazolvány még érvényes - Akik a tanulói jogviszony befejezését követő 10 napon belül az OEP felé jelentették a megszűnést, módosítsák, mert a diákigazolvány még érvényes - Diákigazolvány lejártát követő 10 napon belül kell jelenteni az OEP felé - Diákigazolvány lejártát követő 10 napon belül kell jelenteni az OEP felé

Készülő új, vagy módosított jogszabályok A közoktatási diákigazolvány kiadásáról és használatáról; Közoktatás-kutatásért ösztöndíjról; 138/1992.(X.8.) Korm. rend. módosítása; Az egyházi közoktatási intézmények kiegészítő normatívája; Oktatási Hivatal működése; Képzési kötelezettségről és ped. szakszolgálatokról szóló 14/1994-es rend; Kerettantervi rendelet